מיכל אבן רם

מיכל אבן רם | מדעי ההתנהגות, 2019

כבר במהלך השנה השלישית מצאתי עבודה הקשורה לתחום. הידע שקיבלתי במהלך התואר תרם לכך שאדע איך להתנהג ולדבר עם מטופלים.

הגעתי ללימודים במכללה האקדמית הדסה כי חיפשתי תחום לימודים שיעניק לי מידע על הבנת ההתנהגות של בני אדם, כגון תהליכי קבלת החלטות, תופעות התנהגותיות ופסיכולוגיות. ידעתי שאני רוצה לעבוד עם בני אדם ושמעניין אותי התחום הטיפולי. ואכן, התואר במדעי ההתנהגות נתן לי ידע במגוון תחומים אלו: פסיכולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה ועוד. חיפשתי מקום לימודים איכותי וקרוב לבית, ולכן בחרתי במכללה, עליה קיבלתי הרבה המלצות.

כבר במהלך השנה השלישית ללימודים מצאתי עבודה הקשורה לתחום כדי לצבור ניסיון ולעבור מהשדה התיאורטי לעבודה מעשית. הידע שקיבלתי במהלך התואר על הבנת האדם, הפרעות מסוגים שונים ודרכי טיפול, תרם לכך שאדע איך להתנהג ולדבר עם מטופלים, לקבל מושג אילו תהליכים עוברים עליהם, ובהתאם לכך, להתמודד בצורה מהירה ונכונה בסיטואציות, ללא צורך בהדרכה צמודה, הרבה יותר מעובדים אחרים במקום שכמוני עבדו, בתקופת הלימודים.

כיום אני עובדת כמטפלת ב"אלפא בריין סנטר"- מרכז לשיפור תפקודי המוח. התפקיד שלי הוא מטפלת של נוירופידבק: אני יושבת עם המטופל במשך כל הטיפול בחדר, מחברת אותו למכשיר הרלוונטי, מסבירה אודות הטיפול, השיטה, מסייעת במתן תרגילים של הרפיות ושליטה במחשבות, מרגיעה ומעודדת; אני עובדת בצמוד לדוקטור לפסיכולוגיה, ממנה אני מקבלת את כל המידע. 

התכנון שלי הוא להמשיך ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה.

הלימודים בחוג מאפשרים תעסוקה במספר תחומים. המרצים - מקצועיים מאוד, גם מבחינת הידע והניסיון שלהם בתחום אותו הם מלמדים וגם מבחינת דרך העברת החומר וההרצאות. ניתן היה תמיד לפנות לכל הצוות של החוג בכל שאלה ובקשה ולקבל מענה אדיב ומהיר. במכללה למדו איתי מגוון רחב של סטודנטים וזו היתה חוויה טובה מאד.