רשימת הקורסים: תואר ראשון ושני

נקה
  • הפרעות בתקשורת M.A

  • כתיבה וקריאה אקדמית

    הפרעות בתקשורת M.A | שנה א’ | חובה
    קוד הקורס: 102220111
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' , שנה א’
    יום ושעה: חמישי ,
    נקודות זכות: 2

    כיום ישנו שפע עצום של מחקרים ומאמרים המתפרסמים באופן תדיר, לפיכך, חוקר חייב לדעת להתמקד ולקרוא מאמרים אקדמיים בצורה מושכלת על מנת להפיק את המירב מהקריאה. נדון בקורס באופן  בו כדאי לקרוא מאמר אקדמי, כמו גם כיצד יש לכתוב מאמר אקדמי הן מבחינת רצף ושטף כתיבה נכונים והן מבחינת כללי הכתיבה הנהוגים (לפי כללי ה- APA). נתמקד בתהליך ביקורת העמיתים ככלי לשיפור וחידוד יכולות הכתיבה ובנוסף, נלמד לנהל ספריה מסודרת של מאמרים בשימוש בתוכנת Mendeley, וזאת בכדי לאפשר גישה יעילה ונוחה למידע הנחוץ לנו עבור נושאי מחקר שונים. יתר על כן, נדון בנושאי אתיקה במחקר ובכתיבת עבודה אקדמית. 

     

     

  • שיטות מחקר כמותיות מתקדמות

    הפרעות בתקשורת M.A | שנה א’ | חובה
    קוד הקורס: 102220121
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב' , שנה א’
    יום ושעה: חמישי ,
    נקודות זכות: 2

    הקורס יתמקד בלימוד ובהכוונת הסטודנטים לנקודות הקריטיות אותן הוא חייב לבקר בעת קריאת מאמר מדעי, הן מבחינת הבנת המערך המחקרי והן מבחינת השיטות הסטטיסטיות שיושמו, התוצאות שהתקבלו והמסקנות שהוסקו בעקבותיהן. על כן, נתמקד בקורס בתכנון מחקר על כל שלביו בצורה נאותה ונלמד אילו שיטות סטטיסטיות עומדות לרשות החוקר על מנת לבדוק ולאשש את השערותיו. בנוסף, נתרגל על ידי מחקרים מגוונים כיצד לקרוא ולבקר בצורה מעמיקה את פרקי השיטות והתוצאות וכיצד להפיק את מירב המידע מפרקים אלו. כמו כן, נעסוק בנושאי אתיקה בעבודה מחקרית.

     

     

  • אוריינות לשונית בגיל הרך ושילובה בהקשרים הטיפוליים

    הפרעות בתקשורת M.A | בחירה
    קוד הקורס: 102220012
    ,
    יום ושעה: שלישי , 9:00-10:30
    נקודות זכות: 2

    קורס בחירה מקוון לשנים א', ב'

    הקורס יעסוק בהתפתחות האוריינות הלשונית בגיל הרך (ילדים בגיל הגן וראשית בית הספר היסודי). במהלכו יידונו הרכיבים השונים של האוריינות הלשונית מנקודת מבט התפתחותית: השפה הכתובה כמערכת ייצוג, כתיבה וקריאה של מילים, והשפה הכתובה כסגנון שיח, הפקה והבנה של טקסטים ואינטראקציות במהלך קריאה של ספרים. לאורך כל הקורס נדון בדרכים לשלב בין התיאוריה להתנסות על בסיס עדויות מהתערבות בתחומי שפה ותקשורת.

    סילבוס

     

     

  • שלבים בהתפתחות השיח הסיפורי - מילדות לבגרות - בחירה

    הפרעות בתקשורת M.A | בחירה
    קוד הקורס: 102220122ש'
    הערכת הקורס: איסוף מדגם נרטיבי, תרגיל אמצע סמסטר, מבחן מסכם
    דרישות קדם: הקורס התפתחות שפה בקרב ילדים דו-לשוניים
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי ,
    נקודות זכות: 2

    הקורס מציג את ההתפתחות של היכולות הנרטיביות של ילדים חד-לשוניים מן ההיבט הלשוני, הקוגניטיבי והחברתי-רגשי. לאחר ההכרות עם הסוגה הנרטיבית ומאפייניה, מתמקד הקורס בדפוסי ההתפתחות של תחומי הנרטיב השונים: מבנה הסיפור, תוכן הסיפור וצורות לשוניות בסיפור באוכלוסיה עם התפתחות תקינה. בחלקו השני של הקורס, נציג מחקרים עדכניים העוסקים בהתפתחות הנרטיב באוכלוסיה חד-לשונית ודו-לשונית עם וללא לקות שפה. כמו כן, נעסוק בניתוח של מדגמי שיח נרטיבי של ילדים חד-לשוניים, דו-לשוניים תקינים ודו-לשוניים עם לקות שפה. לאורך

    הקורס יוצגו מודלים וכלים להערכה וטיפול באמצעות שיח נרטיבי.

    הקורס ילמד באופן פרונטלי

  • פרגמטיקה ושיח - התפתחות טיפוסית ולקויה - בחירה

    הפרעות בתקשורת M.A | בחירה
    קוד הקורס: 102220102ש'
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי ,
    נקודות זכות: 2

    קורס בחירה פרונטלי לשנים א', ב'

    בקורס נלמד להעריך את הכישורים הפרגמטיים של ילדים עם התפתחות טיפוסית תוך התייחסות לתחומי קושי בקרב ילדים עם לקויות שפה ותקשורת. נתאר את יכולות השיח כפי שהן משתקפות במדגמי שפה על פי גיל ומצב האינטראקציה התקשורתית, נתמקד בשיחות בין ילדים ובשיחות בין ילדים למבוגרים ונתאר את המאפיינים הפרגמטיים שלהן. במהלך הקורס נגדיר קריטריונים ברורים לבניית פרוטוקול אבחוני וטיפולי שיכלול התייחסות לתחום הפרגמטיקה והשיח.

     

  • שיח הסיפור ככלי אבחוני וטיפולי - בחירה

    הפרעות בתקשורת M.A | בחירה
    קוד הקורס: 102220295
    סמסטר א' ,

    בקורס יוצגו דרכים מגוונות לשימוש בשיח הסיפור ככלי לאבחון וטיפול בילדים עם לקויות שפה ותקשורת. נלמד כיצד להתאים חומרים שונים (סדרת תמונות, סיפורי תמונות, סרטונים) ומטלות הפקה שונות (שחזור, סיפור ספונטני, סיפור דיאלוגי) למצבים שונים של לקות שפה ותקשורת. נדון בשאלות כגון: איך לבחור בסדרת תמונות המתאימה לצרכי הטיפול ולגיל הילד? איך להפוך את הטיפול לחוויה משמעותית עבורכם ועבור המטופלים? במה להתמקד במהלך הטיפול המבוסס סיפור ואיך לבחור את מוקד הטיפול? הקורס יסייע בבניית תוכנית התערבות אינטגרטיבית המבוססת על שיח הסיפור.

  • סמינר קליני בתקשורת שפה ודיבור

    הפרעות בתקשורת M.A | חובה
    קוד הקורס: 102220061ס'
    סמסטר א' וב' ,
    יום ושעה: חמישי ,
    נקודות זכות: 4

    קורס חובה 

    בקורס זה נעבוד בקבוצה על מקרה קליני באופן אינטגרטיבי. הסטודנטים יבחרו מקרה בו הם מטפלים בקליניקה ומהווה אתגר עבורם מבחינה אבחונית או טיפולית ויעלו שאלות לגביו. הדיון במקרה יערך באמצעות שילוב בין דיון כיתתי, קריאת מאמרים רלוונטיים, חיפוש כלים קליניים מתאימים והתייעצות עם מומחים בתחום.

     

     

  • אפזיה - בחירה

    הפרעות בתקשורת M.A | בחירה
    קוד הקורס: 102220042ש'
    הערכת הקורס: השתתפות בשיעורים והצגת מקרה (באנגלית או בעברית, המצגת באנגלית)
    דרישות קדם: הקורס The Bilingual Brain
    סמסטר ב' ,
    נקודות זכות: 2

    בקורס זה נלמד על אפזיה לאחר אירוע מוחי ואפזיה פרוגרסיבית. נדון בגישות ושיטות הטיפול השונות בתחום האפזיה. נחקור נושאים מגוונים הקשורים לטיפול באפזיה דרך הספרות המחקרית ודרך תיאורי מקרה, ובנוסף ניפגש עם אנשים עם אפזיה ונשוחח איתם ועם בני משפחותיהם על תהליך השיקום והליווי של קלינאית התקשורת.

     

     

  • דיסלקציה: היבטים תיארטיים ויישומיים - בחירה

    הפרעות בתקשורת M.A | בחירה
    קוד הקורס: 102220222ש'
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: חמישי ,
    נקודות זכות: 2

    קורס בחירה לשנים א', ב' 

    הקורס יעסוק בלקות הלמידה המוגדרת דיסלקציה, בדגש על מחקרי מוח וקוגניציה בהיבטים תיאורטיים ויישומיים. בקורס נפרוס את הידוע כיום לגבי הלקות ומקורה על פי תיאוריות שונות. בהתאם, נבחן ונתנסה בחלק מדרכי האבחון והטיפול אשר מוצעות על פי כל תיאוריה. 

     

  • יסודות הביבליותרפיה - טיפול באמצעות טקסטים ספרותיים - בחירה

    הפרעות בתקשורת M.A | בחירה
    קוד הקורס: 102220405
    שם המרצה: ד"ר אן אהרון
    סמסטר ב' ,

    הקורס יציע היכרות עם  תחום הביבליותרפיה- טיפול הנעזר בטקסטים (בעזרת קריאה, כתיבה, בניית נרטיב, משחקי הבעה) על מנת לאפשר ריפוי והחלמה. אנו נגלה ונחווה כיצד בעזרת המילה הכתובה יכולים המטופל והמטפל לעבד יחד חומרים נפשיים שאינם זמינים בדיבור וכך להיות במגע עם סיפור אישי של המטופל ולעודד התפתחות.