רשימת הקורסים: תואר ראשון ושני

נקה
  • ניהול ארגוני שירות M.A

  • התוכנית העסקית

    ניהול ארגוני שירות M.A | בחירה
    קוד הקורס: 105551203
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי , 17:00 - 18:30
    נקודות זכות: 3

    רציונל הקורס:

    סדנא מעשית בכתיבת תכנית עסקית תוך שימוש באסטרטגיות דיגיטליות. ארגונים מכינים תכנית עסקית לאפליקציות, למשקיעים או למועצת המנהלים על מנת לתכנן את צעדיהם לטווח הקצר והארוך ולבחן היתכנות כלכלית רווחית.

    בעידן של טרנספורמציה דיגיטלית, על הארגון להתאים את המודל העסקי ולפתח טכנולוגיות דיגיטליות מתוך מטרה לייצר יתרון יחסי לטווח הארוך.

    מה היא תוכנית עסקית ואיך אפשר לכתוב אותה בצורה המיטבית ביותר תוך התאמה לניהול חדשני? כיצד ניתן לתכנן ולייצר מחקרי שוק אשר יבחנו את השינויים בהעדפות הצרכן מקניה מסורתית לקניה מקוונת?

    במסגרת הסדנא לכתיבת תכנית עסקית יכתבו המשתתפים תכנית עסקית לעסק  נבחר חדש תוך איסוף מידע מהשטח, מנהלים  והלקוחות מולן הוא פועל.

    הסדנא תתמקד בכתיבת שתי גרסאות של התכנית: או להנהלת הארגון  או למשקיע ולבעלי העניין שמתעניינים בו

    הקניית יכולות ומיומנויות במסגרת הקורס- שורות לקורות החיים:

    1. זיהוי השלבים העיקריים לכתיבת תכנית עסקית
    2. בחינת  כדאיותה להתכנות כלכלית.
    3. התאמת תכנית עסקית לשינויים דיגיטליים
    4. לספק למשתתפים כלים עיונים ומעשיים בכתיבה מודולרית  של תכנית עסקית
    5. מיומנויות בעבודה בינתחומית בצוות
    6. ניתוח כלים באמצעות אוריינות דיגיטלית
    7. כלים לשיתופיות והערכת עמיתים.
    8. יכולת למידה עצמית ולמידה פעילה של הסטודנט.
    9. הבנה של בעיות, ניתוח בעיות והעלאת פתרונות יצירתיים.
  • כריית נתונים לאנלטיקה עסקית

    ניהול ארגוני שירות M.A | בחירה
    קוד הקורס: 105551233
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי , 17:00 - 18:30
    נקודות זכות: 3

    רציונל קורס:

    ברוב העסקים הדיגיטלים כיום קיים בסיס נתונים מצטבר אשר משמש לצורכי קבלת החלטות, למידה מתמשכת, הפקת לקחים וקיצור עקומות למידה בפעילות עתידית. ככל שהביזור הניהולי מתרחב ומתפזר בין ספקים שונים, קבלני משנה, יחידות שונות, משווקים, לקוחות ורשויות מפקחות גם גובר הצורך לרכז תמונת מצב (דש-בורד) עבור מקבלי ההחלטות לשם זיהוי דפוסים ומגמות שמחייבים תשומת לב ניהולית.

    הקושי בניהול מסדי נתונים גדולים אלה הוא בארגון המידע בצורה מובנת למנהלים משום שחלק מהנתונים מגיע ממקורות שונים, באיכויות מגוונות ועוד. מטרת הקורס לסייע למנהלים לפתח בינה עסקית BI, להתבונן על מסדי הנתונים בראייה כוללת ולשפר את יכולתיהם האנליטיות באמצעות שיטות של כריית נתונים.

     

    מטרות הקורס:

    • להעניק לסטודנטים ראייה כוללת של יצירה והעברה של ידע בארגונים.
    • לשפר יכולות אנליטיות.
    • לקשר בין שיטות אנליטיות שונות ותחומי ידע שונים.
    • להעניק לסטודנטים ידע תיאורטי ומעשי לניתוח נתונים באמצעות כלים של למידת מכונה (machine learning) ושל בינה עסקית (business intelligence).

     

    תפוקות למידה: עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    • לנתח בעיית ידע (knowledge problem).
    • להשתמש במתודולוגיות שונות של כריית נתונים לסיווג וניתוח בעיות סיווג.
    • להבחין בשיטות שונות לקבלת החלטות.
    • לנסח ולפתוח בעיית תכנון לינארי
    • לבנות מחוון (דשבורד) לייצוג וניתוח בעיה אנליטית
  • חשיבה עיצובית ומישחוק

    ניהול ארגוני שירות M.A | בחירה
    קוד הקורס: 105551243
    שם המרצה: אמיר כהן
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי , 17:00 - 18:30
    נקודות זכות: 3

    מטרות הקורס:

    הקורס נועד לבסס מתודולוגיה לחשיבה עיצובית, ולהעניק כלים המסייעים בתהליכי קבלת החלטות, אסטרטגיה ופיתוח מבנה עקרוני למוצר ו/או שרות, העשרת יכולות ארגוניות בכל הקשור בעבודת צוות על בסיס עקרונות משחקנות. הקורס מעניק יכולות יסוד להבנת מערך שפה מותגית, מיצוב ויצירת ערך מבדל ליצירת חווית משתמש.

     

    תפוקות למידה: עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. ליישם מיומנות בכלים למחקר, ניתוח וניהול מבוססי עקרונות חשיבה עיצובית.
    2. יכולת ניתוח ואפיון חווית משתמש על פי מתודולוגיית מיתוג ומיצוב.
    3. ניהול פיתוח רעיוני ויצירת מבנה עקרוני למוצרים ושירותים – המבוססים על עקרונות במשחקנות.

     

  • מבוא לניהול מכוון שירות ויצירת ערך

    ניהול ארגוני שירות M.A | חובה
    קוד הקורס: 105551001
    שם המרצה: ד"ר קרן מזוז
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי , 15:00 - 16:30
    נקודות זכות: 2

    מטרות הקורס:

    מטרת הקורס להקנות ידע תיאורטי ותשתית מושגית המתמקדים בשירות כדיסציפלינה בינתחומית חדשה (Service-dominant logic) שעניינה ביכולת לייצר ערך בצורה משותפת והדדית co-creation of value)). שירות בכלל ושירות בעידן הדיגיטלי בפרט מוגדר כ"יישום של ידע ומיומנות באמצעים שונים לרווחת אדם/ארגון אחר":

     “The application of specialized competences (Knowledge and skills) through deeds, processes and performances for the benefit of another entity or the entity itself” (Vargo and Lusch, 2004a).

    במהלך הקורס נלמד על שינוי הפרדיגמות: מהפרדיגמה Goods-centered paradigm לפיה ערך נוצר בעת יחסי החליפין של רכישת המוצר לפרדיגמה החדשה Service-dominant Logic לפיה הערך נוצר ומתהווה בשימוש במוצר לאורך זמן. הפרדיגמה החדשה מעצבת את תפיסת השירות של ארגוני השירות הדיגיטליים, כמו אמזון, גוגל, נטפליקס, WAZE ועוד המייצרים ערך משותף.

    במסגרת הקורס נלמד את מושגי היסוד של הפרדיגמה החדשה ואת השיטות ליצירת ערך בארגוני שירות דיגיטליים ובפלטפורמות, ובהם אפקט הרשת, מרקטפלייס, היוריסטיקות (Nudge), כימות העצמי (QS), ניהול רזה של סטארט-אפ (Lean Startup) באמצעות מקרי בוחן וניתוח ארגון שירות דיגיטלי. בנוסף, נלמד על טכנולוגיות הבינה המלאכותית AI כטכנולוגיה שמייצרת ערך משותף חדש לארגוני שירות.  

     

    תפוקות למידה:

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. להכיר את יסודות הפרדיגמה SDL תפיסות השירות ומודלים ליצירת ערך
    2. לסווג ארגוני שירות לפי הצעות ערך, תפיסת שירות, משאבי שירות וצרכני שירות
    3. לנתח בעיות, תנאים ונסיבות המשפיעים על יצירת הערך של ארגון שירות
    4. להציע הצעת ערך ומדדי ביצוע לארגון שירות דיגיטלי על בסיס בינה מלאכותית
  • שיטות מחקר ומתודולוגיות אג'יל

    ניהול ארגוני שירות M.A | חובה
    קוד הקורס: 105551071
    שם המרצה: ד"ר קרן מזוז
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: שישי , 12:00 - 13:30
    נקודות זכות: 2

    מטרות הקורס: הקורס יקנה לסטודנטים ידע בגישות ושיטות מחקר איכותניות וכמותיות תוך התמקדות בבניית כלים ומיומנויות יישומיות כחלק מאסטרטגיית ניהול ועיצוב שירות בארגונים.  

    השימוש בשיטות מחקר על ידי מנהלים מספק בידם יתרון מובהק ביכולת שיטתית לאיסוף מידע (מחקר גישוש ומחקר הערכת צרכים והעדפות, מסע וחווית לקוח), לעצב שירות דיגיטלי (באמצעות מחקר משתמשים ומדידת UX ו-UI) בחינה של מגמות (למשל באמצעות A/B testing), ניבוי סטטיסטי (בעזרת תוכנת SPSS) ופיתרון בעיות מבוסס-ידע. על בסיס מחקר ניתן לשער הנחות מוצא, לתכנן אסטרטגית ניהול ולהעריך שירותים במסגרת ארגון קיים או מיזם סטארטאפ.

    במסגרת הקורס יילמדו שיטות שונות מסוג מתודולוגיות אג'יל הכוללות כמותניות ואיכותניות למחקר ולצידן תפיסות אסטרטגיות של ניהול שירות וניישם שיטות אלה במסגרת מטלות הקורס. לימוד שיטות המחקר ייעשה תוך הצגת היתרונות והחסרונות של כל שיטה, כיצד יש להתאימה לאסטרטגיות הניהול של הארגון, ניהול אי הוודאות הכרוך בפיתוח שירות חדש וכיצד יישום השיטות מעודד חדשנות ויצירתיות בארגון.

     

    תפוקות למידה: עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט/ית:

    1. לאסוף ולנתח מידע בצורה שיטתית, איכותנית וכמותית.
    2. להתאים את שיטות המחקר לאסטרטגית הניהול של הארגון.
    3. להעריך שירותים על פי מדדים ובחינת איכות והבנת איזורי הבעייה.
    4. להכיר שיטות למחקר משתמשים, חשיבה עיצובית ופיתוח אג'יל של שירות/מוצר.
  • מיקרו כלכלה לניהול

    ניהול ארגוני שירות M.A | חובה
    קוד הקורס: 105551141
    סמסטר א' ,
    נקודות זכות: 2

    מטרות הקורס:

    הקורס כלכלה ניהולית, מהווה קורס המשך לקורסי המבוא מיקרו. עניינו המרכזי של הקורס הוא יישומים של מיקרו כלכלה (תורת המחירים) למינהל עסקים. בחלקו הראשון של הקורס נדון פורמאלית במערכת השווקים, בקביעת המחירים בשוק, בהתנהגות הצרכן והפירמה, בביקוש ובהיצע, בשווי משקל של הפירמה ובהתערבות ממשלה, בהמשך, מתמקד הקורס בעיקר בהתנהגות הפירמה וקביעת מחירים במבנה שווקים החורגים מתחרות משוכללת – בחלק זה נדון במונופול רגיל, במונופסון ובהתנהגות של פירמות במבנה של שווקים עם בידול מוצרים ושירותים, Product differentiation.  בחלק האחרון של הקורס, הסטודנטים יתבקשו לנתח מצבים של כשלי שוק בכלכלה הישראלית.


    תפוקות למידה:
    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1.    להבין את התיאוריה של קבלת החלטות אופטימאליות הן של הצרכן והן של היצרן תוך שימוש עזר בחשבון דיפרנציאלי.

    2.    להבין את התנהגות הצרכן והגורמים המשפיעים על הביקוש שלו למוצר.

    3.    לנתח להבין את השפעת הממשלה על הפירמה הבודדת וכן על שיווי המשקל בשוק.

    4.    הבנת הסביבה העסקית של מונופול

    5.    תחרות בין מעטים – הצגת מבני שווקים השונים מאלו של תחרות משוכללת ומונופול.

    6.    יישום של מודלים מיקרו-כלכליים לקבלת החלטות מרכזיות של פירמה המתחרה מול מספר מועט של חברות, בשוק שבו קיים בידול מוצרים. תחרות בין מותגים או תחרות מונופוליסטית.

  • תכנון אסטרטגי

    ניהול ארגוני שירות M.A | חובה
    קוד הקורס: 105551081
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: שישי , 10:00 - 11:30
    נקודות זכות: 2

    רציונל הקורס:

    הכלכלה העולמית נעה קדימה בקצב מהיר בכל הקשור לאימוץ אסטרטגיות דיגיטליות אשר משנות את האופן בו אנחנו חושבים, רוכשים מוצרים, צורכים ומנהלים חיים חברתיים. הרגלים שלנו השתנו, הכל צריך להיות זמין תמיד, מידי ונח לכולנו כל הזמן ובכל מקום.

    המהפכה הדיגיטלית מאלצת את הארגונים לשנות את תהליכי קבלת ההחלטות בכל הקשור לאסטרטגיה העסקית שלהם ולשלב בהן פלטפורמות דיגיטליות תוך מיזוג הממד הפיסי יחד עם הממד הווירטואלי. זוהי טרנספורמציה דיגיטלית.

    הארגון כיום כבר לא ממוקד משאבים אלא ממוקד לקוח ומטרתו העיקרית היא לספק כל דבר בכל מקום לכל אחד תוך יצירת חווית משתמש וזאת בשילוב הטכנולוגיות הדיגיטליות ובהכנת הארגון לסביבה העסקית העתידית.

    בקורס ניחשף לתהליכי הטרנספורמציה בארגון , מה זה אסטרטגיות דיגיטליות וכיצד ניתן ליישם אותם בארגונים קיימים כיום תוך שילוב באסטרטגיות מסורתיות והכל על מנת לייצר יתרון יחסי מהיר וזריז לארגון ולהקדים את המתחרים.

     

    תשומות למידה:

    1. היכרות עם שלבי התכנון האסטרטגי
    2. הבנת שלבי התכנון לשוק הדיגיטלי
    3. בחינת אסטרטגיות מומלצות לצרכי קהל היעד

     

  • יישומים מתקדמים לעיבוד נתונים

    ניהול ארגוני שירות M.A | חובה
    קוד הקורס: 105551223
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: שישי , 8:00 - 9:30
    נקודות זכות: 2

    מטרות הקורס:

    הקורס יעניק למנהלים וחוקרים מודרניים מגוון כלים מעשיים לעיבוד נתונים לצרכים עסקיים ואקדמיים. במהלך הקורס הסטודנטים יכירו את השלבים השונים של בניית בסיס נתונים – תכנון, איסוף, איחוד (harmonization of data), טיוב ועיבוד. הקורס מהווה בסיס חשוב להמשך הלימודים ובפרט יכין את הסטודנטים לקורס כריית נתונים.

     

    תפוקות למידה: עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. לבנות בסיס נתונים לניתוח נתונים לצרכים עסקיים או אקדמיים
    2. לייבא ולהצליב נתונים ממקורות שונים
    3. לטייב נתונים
    4. לעבד נתונים, ובכלל זה לחשוב שדות מחושבים, מדדים אגרגטיביים וכו׳

     

  • תקשרות שיווקית וניהול מותג

    ניהול ארגוני שירות M.A | חובה
    קוד הקורס: 105551231
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי , 15:00 - 16:30
    נקודות זכות: 3

    מטרות הקורס:

    מדוע צרכנים מוכנים לשלם עשרות אלפי שקלים לקניית זוג מכנסיים או זוג נעליים?
    מותג הוא כלי מרכזי בשיווק וחברות מוציאות אלפי שקלים על בנייה וניהול של מותגים כדי להפיק ערך ורווח מקסימאלי. חשיבות המיתוג גוברת בעידן הטכנולוגי ומקנה יתרון תחרותי ארוך טווח.  הקורס הנוכחי ידון בתהליכי פיתוח ובניית מותגים וישלב בין תיאוריה (הכרת רכיבי המיתוג: זהות, ערך, תדמית) לפרקטיקה (מתודולוגיה לבניית מותג) , דרך ניתוח מקרי בוחן דיגיטליים של מותגים מובילים בעולם תוך שימוש בתקשורת שיווקית מתאימה להעצמת המיתוג.

     

    תפוקות למידה: עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. להכיר את התפקידים הבסיסים של מותג והחשיבות שלו לשיווק המוצר/שירות דיגיטלי
    2. ללמוד את הגישות השונות להערכת ומדידת שווי של מותגים
    3. לדעת לזהות את פוטנציאל המותג ולמקסם את יכולת הצמיחה שלו.
      לדעת לנהל אסטרטגיה תקשורתית רלוונטית למותג ולבחור בערוצי התקשורת המתאימים.
    4. לשקול היבטים אתיים בניהול קמפיין שיווק.
    5. בסיום הקורס סטודנטים ידעו לנתח מיתוג של חברה, לגבש אסטרטגיה תקשורתית לפיתוח מיתוג של חברה וליישם כלים לשיפור או שימור המיתוג.
  • חדשנות וטכנולוגיות למידה

    ניהול ארגוני שירות M.A | בחירה
    קוד הקורס: 105551251
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: חמישי , 19:00 - 20:30
    נקודות זכות: 3

    מטרות הקורס:
    מטרת הקורס לחשוף את הסטודנטים לחשיבותה של הלמידה בהקשר הארגוני ולמגוון הסביבות והכלים הדיגיטלים הקיימים היום התומכים בתהליכי הלמידה בארגונים. כמו כן יעסוק הקורס בהובלת תהליכי הטמעת טכנולוגיות למידה בארגון ויקנה ללומדים כלים תיאורטיים ופרקטיים לבחינה והערכה של הצלחת הטמעת טכנולוגיות והתמודדות עם התנגדויות.


    תפוקות למידה:
    1. להעריך סביבות וכלים דיגיטליים קיימים ועתידיים ללמידה
    2. להתאים פתרון הדרכתי משולב טכנולוגיה לצורך ארגוני קיים
    3. לנתח מצבי הטמעה של טכנולוגיה בארגון ולפתח אסטרטגיה
    4. לזהות ולהתמודד עם התנגדויות לשילוב טכנולוגיות למידה בארגון