רשימת הקורסים: תואר ראשון ושני

נקה
  • מיקרו כלכלה לניהול

    ניהול ארגוני שירות M.A | חובה
    קוד הקורס: 105551141
    סמסטר א' ,
    נקודות זכות: 2

    מטרות הקורס:

    הקורס כלכלה ניהולית, מהווה קורס המשך לקורסי המבוא מיקרו. עניינו המרכזי של הקורס הוא יישומים של מיקרו כלכלה (תורת המחירים) למינהל עסקים. בחלקו הראשון של הקורס נדון פורמאלית במערכת השווקים, בקביעת המחירים בשוק, בהתנהגות הצרכן והפירמה, בביקוש ובהיצע, בשווי משקל של הפירמה ובהתערבות ממשלה, בהמשך, מתמקד הקורס בעיקר בהתנהגות הפירמה וקביעת מחירים במבנה שווקים החורגים מתחרות משוכללת – בחלק זה נדון במונופול רגיל, במונופסון ובהתנהגות של פירמות במבנה של שווקים עם בידול מוצרים ושירותים, Product differentiation.  בחלק האחרון של הקורס, הסטודנטים יתבקשו לנתח מצבים של כשלי שוק בכלכלה הישראלית.


    תפוקות למידה:
    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1.    להבין את התיאוריה של קבלת החלטות אופטימאליות הן של הצרכן והן של היצרן תוך שימוש עזר בחשבון דיפרנציאלי.

    2.    להבין את התנהגות הצרכן והגורמים המשפיעים על הביקוש שלו למוצר.

    3.    לנתח להבין את השפעת הממשלה על הפירמה הבודדת וכן על שיווי המשקל בשוק.

    4.    הבנת הסביבה העסקית של מונופול

    5.    תחרות בין מעטים – הצגת מבני שווקים השונים מאלו של תחרות משוכללת ומונופול.

    6.    יישום של מודלים מיקרו-כלכליים לקבלת החלטות מרכזיות של פירמה המתחרה מול מספר מועט של חברות, בשוק שבו קיים בידול מוצרים. תחרות בין מותגים או תחרות מונופוליסטית.