מטרות הקורס:
(1) המסגרת התיאורטית להערכה וטפול של ילדים עם הפרעות שפה ותקשורת.
(2) אפיונים ואטיולוגיה של הפרעות שפה ותקשורת אצל ילדים.
(3) העקרונות והשיטות של הערכה והטיפול.
(4) נושאים הקשורים לריבוי התרבויות והשפעתן על הערכה והטיפול.
(5) דיון על הפרעות שפה ותקשורת אצל ילדים בספרות המחקר העכשווי.
בקורס ידונו בנושאים הבאים: הגדרות של הפרעות שפה אצל ילדים, מודלים וגישות שונות להפרעות שפה אצל ילדים, עקרונות הערכה והטיפול, אטיולוגיה של הפרעות שפה אצל ילדים, מניעה של הפרעות שפה אצל ילדים, הפרעת שפה ספציפית בכלל ובעברית בפרט, אוכלוסיות ספציפיות (פיגור שכלי, רצף ההפרעות האוטיסטיות, הפרעות פסיכיאטריות, הפרעות שפה נרכשות, סינדרומים, ליקויי שמיעה ועיוורון), מודלים להתערבות טיפולית עם המשפחה, הערכה וטיפול בשלבי ההתפתחות: שלב הקדם-מילי, שלב חד-מילי, שלב הדקדוקי המוקדם והשלב הדקדוקי המאוחר.