מדינות מערב אירופה, וישראל בתוכן, מיישמות בעשורים האחרונים, רפורמות מרחיקות לכת במערכת
הבריאות. יישום זה בשילוב עם יעדים תקציביים, תנאי שוק משתנה ותחרותיות בשוק, מכריחים את מערכת
הבריאות להשתנות ולאמץ דפוסים התנהגותיים, ניהוליים ועסקיים, המתאימים לתנאים של שוק דינאמי
ותחרותי. בכלל שינויים אלו גם אימוץ והטמעת ערכי איכות רפואית ואיכות שירות אשר מהווים יחד גורם
חשוב בארגון המשפיע על נאמנותו של הלקוח ומידת שביעות רצונו ומאפשר להשיג יתרון תחרותי ותוצאות
רפואיות.