רשימת הקורסים: תואר ראשון ושני

נקה
  • Neurodevelopmental disorders- NDD – הגישה הרב מימדית ללקויות התפתחותיות התנהגותיות ומוטוריות. שילוב של רפואה ומקצועות הבריאות: אטיולוגיה, אבחנה וטיפול

    התפתחות הילד עם צרכים מיוחדים M.A | שנה ב’ | חובה
    קוד הקורס: 103330202
    הערכת הקורס: חובת נוכחות ב80% מהמפגשים | מבחן מסכם מעניק 100% מהציון
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' , שנה ב’
    יום ושעה: חמישי ,
    נקודות זכות: 3

    בין ההפרעות השכיחות ביותר בילדים מצויות שתי אבחנות ששכיחותן עלתה באופן ניכר בשני העשורים האחרונים: הפרעת קשב וריכוז (ADHD) והפרעת תקשורת (ASD) במסגרת הקורס תילמד האתיולוגיה והשכיחות של הפרעת קשב וריכוז, התסמינים הקליניים, דרגות החומרה והסיבוכים בילדות המוקדמת, בגיל בית ספר, בהתבגרות ובבגרות. תידונה ההפרעות הנלוות (קומורבידיות) כמו קשיי הלמידה, קשיים חברתיים, הנטייה הרבה להתמכרויות, למעורבות בתאונות, לאי ציות לחוקים ולמעורבות בפשע. יודגש גם ההיבט הכלכלי של ההפרעה. כן יידונו דרכי האבחון והטיפולים התרופתיים והלא תרופתיים. באשר להפרעת תקשורת (ASD) תילמד האפידמיולוגיה, האתיולוגיה והפתוגנזה של הפרעת תקשורת, הסמנים הקליניים בגילאים השונים, דרגות החומרה של ASD, כלי האבחון (ADOS, ADI, CARS VINELAND וכו) ושיטות הטיפול. אחרי דיון על קומורבידיות (הפרעת קשב, פרכוסים וכו) יילמד גם השימוש בתרופות כאמצעי עזר טיפולי בקשיי ההתנהגות, בפרכוסים ובהפרעת הקשב. כן יידונו זכויות הילדים שאובחנו עם אוטיזם. יודגש גם נושא ניצול נקודות החוזק בילדים אוטיסטיים (כגון זכירת מספרים) ובילדים עם הפרעת קשב (כגון הצטיינות בספורט) למטרות טיפוליות

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. להכיר את ההסתמנות הקלינית, דרכי האבחון והטיפול בילדים ומתבגרים עם הפרעת קשב

    2. להכיר את ההסתמנות הקלינית דרכי האבחון והטיפול בילדים ומתבגרים עם אוטיזם

    3. להכיר את הפגיעה הרב תחומית של הפרעות אלו

    4. להבין את הצורך במעורבות רב תחומית בטיפול בילדים עם הפרעות אלו

    5. להכיר את הדרכים בהן ניתן לשלב את ההורים בטיפול