תקנון אקדמי לסטודנט
2024-2025 תשפ"ה
בכפוף לאישור המועצה האקדמית העליונה
כל הכתוב בתקנון זה בלשון זכר מתייחס גם ללשון נקבה, לפי העניין.
כל הכתוב בתקנון זה בלשון יחיד מתייחס גם ללשון רבים, לפי העניין ולהיפך.
חוג אקדמי הוא מסגרת המקיימת לימודים לקראת תואר בוגר או מוסמך.
סטודנט במכללה האקדמית הדסה הוא מי שממלא אחר כל התנאים המפורטים להלן:
1. התקבל למכללה בהתאם לכללי הקבלה של המכללה.
2. מי שהוגדר סטודנט בשנת לימודים מסוימת ולא ביצע הליך הפסקת לימודים, נשאר במעמד זה עד פתיחת שנת הלימודים שאחריה.
3. הסדיר את הרשמתו במדור שכר לימוד לפי הכללים והמועדים שפורסמו בחוברת" תקנון שכר לימוד".
4. לא הורחק מהלימודים על ידי ועדת ההוראה של החוג ו/או ועדת המשמעת של המכללה.
5. תקנון זה חל על כל הלומדים במחלקות האקדמיות במכללה האקדמית הדסה, ע"ר (להלן – "המכללה"); ללא תלות בשנה בה החלו ללמוד, אלא אם צוין אחרת במפורש. בנוסף, חלות על הסטודנט הוראות תקנון המחלקה בה הוא לומד, ככל שקיים.
סטודנט הממלא אחר התנאים המוזכרים לעיל יקבל כרטיס סטודנט. מועדי חלוקת כרטיסי סטודנט יפורסמו בנפרד. כרטיס סטודנט בתוקף מקנה לסטודנט, בין השאר, את הזכות לשאול ספרים ממרכז משאבים ומידע של המכללה, להירשם כחבר באגודת הסטודנטים וליהנות מזכויות אחרות המוענקות לסטודנט במכללה.
סטודנט חייב להסדיר את תשלומי שכר הלימוד למכללה במלואם ובמועדם. התשלום הראשון מהווה התחייבות חוקית של הסטודנט לתשלום שכר הלימוד במלואו.
אמצעי התקשורת בין הסטודנט לגופים במכללה) ובכלל זה החוג( הוא מערכת המידע האישי.
הודעות לסטודנט יועברו במערכת המידע האישי ומחייבות את הסטודנט.
לקישור לתקנון המפורט של אנגלית לחצו כאן
1. בנוסף למסלולי הלימודים בחוג, מחויבים הסטודנטים בלימודי אנגלית בהיקף הנקבע לפי רמת ידיעותיהם באנגלית. לימודי האנגלית ניתנים במסגרת המחלקה לאנגלית במכללה.
כל רמה נלמדת במסגרת קורס סמסטריאלי.
סיווג לרמות יהיה על סמך ציוני האנגלית בבחינה הפסיכומטרית או בבחינת אמי"ר/אמיר"ם. מועמד שלא סווג לרמת אנגלית נדרש לגשת לבחינת אמי"ר/אמיר"ם לפני תחילת שנת הלימודים.
פטור מלימודי אנגלית יינתן רק לסטודנט שקיבל 134 לפחות במרכיב האנגלית בבחינה הפסיכומטרית עד 10 שנים מועד הרישום, או ציון 234 בבחינת אמי"ר אותה עבר עד שבע שנים קודם ממועד הרישום או על סמך אישור זכאות לפטור מלימודי אנגלית באוניברסיטה.
בעלי תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר זכאים לפטור מאנגלית.
בשיעורי האנגלית חובת נוכחות ב 80% מן השיעורים לפחות.
בכל רמות קורסי האנגלית סטודנטים נדרשים להגיע לציון משוקלל של 60 לכל הפחות בעבודות הכיתה כדי להיות זכאים לגשת למבחן הסופי. ציון עובר במבחן הוא 60 לכל הפחות.
2. חובה על הסטודנט להתחיל בלימודי אנגלית החל מהיום הראשון ללימודים. אין אפשרות לדחות את לימודי האנגלית לסמסטרים מתקדמים, למעט מתקבלים המסווגים לרמת מתקדמים א' או לרמת מתקדמים ב'. החל מתשפ"ד – כל סטודנט שלא יציג אישור על סיווג רמת אנגלית ישובץ לרמה 5.
3. על הסטודנט לסיים את כל לימודי האנגלית בשנתיים הראשונות ללימודיו. בכל מקרה לא יעלה הסטודנט לשנה ב', אם רמתו באנגלית נמוכה מ"אנגלית בסיסית". בכל מקרה לא יעלה סטודנט לשנה ג' אם לא זכאי ל'פטור' מאנגלית.
החל משנת הלימודים תשפ"ב, כל סטודנט נדרש ללמוד 2 קורסים באנגלית במסגרת לימודיו לתואר:
סטודנט שהתחיל את לימודיו לפני תשפ"ב פטור מהחלטה זו.
סטודנט שציון העברית שלו במבחן יע"ל או ת.י.ל נמוך מ- 120 יחויב בקורס עברית בהיקף של 4 שעות שנתיות בשנה א' ללימודיו.
סיום בהצלחה של הקורס עברית הוא תנאי הכרחי למעבר משנה א' לשנה ב'. ועדת ההוראה בחוג תדון במקרים חריגים.
הלימודים מתקיימים בסמסטר החורף ובסמסטר האביב. חוגים אחדים מקיימים לימודים גם בסמסטר הקיץ. תקופת הלימודים בסמסטר חורף ואביב לא תפחת מ- 14 שבועות. סמסטר הקיץ קצר משני הסמסטרים האחרים, ולכן בקורסים הניתנים בסמסטר זה מספר השעות השבועיות גדל בהתאמה .בתום כל סמסטר מתקיימת תקופת הבחינות והגשת עבודות.
על הסטודנט ללמוד את הקורסים השונים לפי תכנית הלימודים המתפרסמת על ידי החוג. פרשית לימודים (סילבוס) של כל קורס תפורסם באתר הקורס.
סטודנט בשנת לימודים יחשב כסטודנט של אותה שנת לימודים עד אשר ישלים את כל המטלות האקדמיות כפי שנקבעו בתכנית הלימודים שלו.
לכל קורס ניתן משקל אקדמי המתבטא בנקודות זכות. משקלו של קורס זהה לכל הסטודנטים הלומדים את הקורס בשנת לימודים מסוימת. משקלו של קורס עשוי להשתנות משנת לימודים אחת לרעותה. הקצאת נקודות זכות נעשית על ידי וועדת ההוראה של החוג. ככלל, מספר נקודות הזכות של קורס נקבע לפי היקף שעות ההוראה ועומס הלמידה בקורס.
כדי לשפר את רמת לימודיו של הסטודנט ולהעריך את התקדמותו יופעלו במהלך הקורס ובסופו כלי הערכה ומדידה שונים: עבודות, תרגילים, בחנים, דוחות מעבדה, פרויקטים, בחינות מסכמות ועוד.
דרישות הקורס והרכב הציון הסופי בקורס יפורטו בפרשיית הלימודים של הקורס (סילבוס) אשר תפורסם לסטודנטים בתחילת הקורס. הסילבוס מחייב את המרצה ואת הסטודנט .
במטלה שמשקלה 30% ומעלה יתקיים מועד ב' עבור מי שנבצר ממנו להבחן במועד א'.
התאמות הדורשות זמן נוסף לבחינה/בוחן
1. בבוחן קצר (עד 1/2 שעה מזמן השיעור)- אם לא ניתן לאפשר לסטודנטים זכאים זמן נוסף (בשל נוכחות סטודנטים שאינם זכאים לתוספת זמן) סטודנטים הזכאים לתוספת זמן יקבלו 5 נקודות נוספות לציון שהושג ללא ההתאמה.
2. בבוחן של 1/2 שעה ומעלה– חובה לאפשר לסטודנטים לממש את זכאותם לתוספת זמן (מוטב לקיים את הבוחן בסוף השיעור לצורך מתן ההתאמה).
3. בחינה – סטודנטים יקבלו את תוספת הזמן המגיעה להם בכפוף לאישור מרכז אתגרים.
4. כל האמור לעיל יחול גם על סטודנטיות בהריון שתהיינה זכאיות לתוספת זמן בכפוף לאישור תקף מדיקנט הסטודנטים.
התאמות הקראה / הקלדה – סטודנטים הזכאים להקראה ו/או להקלדה על גבי מחשב
1. בבוחן בזמן השיעור- לא ניתן לאפשר לסטודנטים לממש את הזכאות להקראה/הקלדה ולכן סטודנטים הזכאים להתאמות האלה יקבלו 5 נקודות נוספות לציון שהושג ללא ההתאמה.
2. בחינה סופית - זכאים להקראה / הקלדה – ישובצו מראש למעבדות מחשבים.
3. ההתאמות אינן תקפות למטלות בקורסי מעבדה, קורסים מעשיים, קורסי מרפאות ולעבודות.
ההחלטה על חובת נוכחות בשיעורים נתונה לוועדת ההוראה של החוג. ועדת ההוראה תפרסם לפני תחילת שנת הלימודים בתקנון החוג את הדרישות בדבר נוכחות הסטודנטים בשיעורים, מעבדות, התנסות קלינית וכל פעילות אקדמית אחרת.
היעדרות מקורס שבו חובת נוכחות עלולה לגרור אחריה את פסילת הקורס וזאת ללא כל התראה מוקדמת.
סטודנט שנעדר מעבר למכסת ההיעדרויות המותרת לא עמד בדרישות הקורס.
מרצה רשאי שלא להכניס לשיעור סטודנט מאחר.
נוכחות בקורס מקוון כוללת הפעלת מצלמות ומיקרופונים.
היעדרות נוספת/כוללת תתאפשר בכפוף להצגת אישורים רלוונטים במקרים הבאים:
1. חתונה של הסטודנט/ית - היעדרות נוספת של 7 ימים רצופים הכוללים את יום החתונה.
2. אבל על קרוב מדרגה ראשונה – היעדרות נוספת של 7 ימים רצופים.
3. אשפוז של הסטודנט/ית או ילד/ה של הסטודנט/ית.
4. שירות מילואים – בהתאם לחוק זכויות הסטודנט* - היעדרות נוספת בגין כל יום של שירות מילואים.
5. הורות/אימוץ/קבלה למשמורת לילד עד גיל שנה – בהתאם לחוק זכויות הסטודנט - היעדרות נוספת של 10% משיעורים עיוניים בלבד (לא מהכשרות, סדנאות, סמינרים, מעבדות וכד').
6. טיפולי פוריות ו/או הריון ו/או שמירת הריון - בהתאם לחוק הסטודנט **- היעדרות כוללת של 30% משיעורים עיוניים בלבד (לא מהכשרות, סדנאות, סמינרים, מעבדות וכד'), בסמסטר הקודם ללידה. גם אם יש יותר מאירוע אחד כמצוין בסעיף זה, ההיעדרות האפשרית תעמוד על 30% ולא מעבר.
7. לידה – בהתאם לחוק זכויות הסטודנט - ליולדת - היעדרות כוללת של 6 שבועות ברצף מיום הלידה, או 30% היעדרויות לאו דווקא ברצף משיעורים עיוניים בלבד (לא מהכשרות, סדנאות, סמינרים, מעבדות וכד').
לבן/בת זוג של יולדת – היעדרות נוספת של שבוע מיום הלידה.
8. אימוץ, קבלת ילד למשמורת או אומנה – בהתאם לחוק זכויות הסטודנט** - היעדרות כוללת של 30% משיעורים עיוניים בלבד (לא מהכשרות, סדנאות, סמינרים, מעבדות וכד'). למידע נוסף אנא לחץ כאן
בכל מקרה אחר הסמכות לאישור מועד מיוחד הוא של ועדת הוראה החוגית בלבד.
במקרים בהם סטודנט מבקש להתלונן על איכות ההוראה של המרצה, יש לפנות תחילה לראש החוג. פניית הסטודנט לראש החוג תיענה תוך 10 ימי עבודה.
במקרים בהם פנייתו אינה זוכה למענה, הסטודנט רשאי לפנות להמשך טיפול במסגרת המנהל האקדמי בכתובת: Dafnanu@hac.ac.il. פניית הסטודנט למנהל האקדמי תיענה תוך 7 ימי עבודה.
ציון עובר בבחינה מסכמת הוא 55 אלא אם החליטה ועדת ההוראה של החוג להעלותו והדבר פורסם בתקנון החוג.
ציון עובר בקורס הוא 55 אלא אם החליטה ועדת ההוראה של החוג להעלותו והדבר פורסם בתקנון החוג. מעבר הבחינה המסכמת של הקורס הוא תנאי הכרחי למעבר הקורס. דרישות המעבר האחרות של הקורס ישוקללו לפי שיקול דעתו של המרצה כפי שיפורסם בפרשיית הלימוד של הקורס. ההערכה המעצבת של הקורס תיכלל בציון הסופי בתנאי של קבלת ציון עובר בבחינה המסכמת של הקורס. ציונו הסופי של סטודנט שנכשל בבחינה המסכמת, יהיה ציון הבחינה.
רשאי להיבחן סטודנט אשר רשום לקורס, מילא את כל החובות האקדמיות של הקורס כמפורט בסילבוס, שילם שכר לימוד והציג תעודה מזהה בהגיעו לבחינה.
ציונו הסופי של סטודנט שנבחן למרות שלא היה זכאי להבחן, לא יפורסם.
מחברת הבחינה תישמר למקרה של הגשת ערעור על ידי הסטודנט למרצה הקורס.
1. לכל קורס יקבעו שני מועדי בחינות - מועד א' ומועד ב'. בחינת מועד א' תתקיים במהלך השבועות העוקבים לסיום הסמסטר.
2. תאריכי הבחינות של מועדי א' ומועדי ב' יפורסמו בסמוך לתחילת הסמסטר ולכל היותר עד שלושה שבועות מתחילת הסמסטר.
3. סטודנט רשאי לגשת רק לבחינת מועד א' או רק לבחינת מועד ב', או לבחינות של שני המועדים (במטרה לשפר ציון).
4. סטודנט שנכשל במועד בחינה א' או נעדר ממנה ישובץ אוטומטית למועד ב' בבחינה.
5. סטודנט המבקש לשפר ציון שקיבל במועד א', יוכל להירשם לבחינת מועד ב' דרך מערכת המידע האישי עד ארבעה ימים קודם לבחינה.
6. סטודנט שלא נבחן במועד א' – ציונו יהיה ציון מילולי חייב. סטודנט זה ישובץ באופן אוטומטי למועד ב'. סטודנט שלא נבחן במועד א' ובמועד ב' - ציונו הסופי בקורס יהיה אפס.
אם סטודנט עבר את מועד א', נרשם לשפר ציון במועד ב' ולא הגיע למועד ב' - ייקנס בקנס כספי (50 ₪) אך הציון של מועד א' יישאר כציונו הסופי.
סטודנט שנכשל במועד א', הרשמתו למועד ב' תתבצע באופן אוטומטי על ידי המערכת. אם לא הגיע הסטודנט להיבחן במועד ב', ציונו הסופי בקורס יישאר הציון של מועד א' ולא ייקנס.
7. סטודנט המעוניין להיבחן במועד מיוחד בשל אחת מן הסיבות הבאות, מתבקש להגיש בקשה בצירוף אישורים רלוונטיים בהקדם האפשרי לרכזת החוג:
א. שירות מילואים – בהתאם לתנאים המפורטים בחוק זכויות הסטודנט*
ב. היעדרות בשל לידה/אימוץ/קבלת ילד למשמורת מבחינה שחלה בטווח של 14 שבועות מיום הלידה/אימוץ/קבלת ילד למשמורת – בהתאם לתנאים המפורטים בחוק זכויות הסטודנט.
ג. יום חתונה של סטודנט+7 ימים עוקבים לחתונה.
ד. פטירה של קרוב מדרגה ראשונה (הורה, אח/אחות, בעל/אישה, בן/בת) חו"ח – אם הבחינה ביום הפטירה או במהלך השבועיים שקדמו לבחינה, או בשבוע שלאחר הבחינה.
ה. פטירת סבא/סבתא של סטודנט – אם הפטירה חלה ביום הבחינה או 3 ימים לפני הבחינה.
ו. אשפוז במועד הבחינה של הסטודנט/ית או של ילד/ת הסטודנט/ית – בכפוף להצגת אישור אשפוז הנושא תאריך הפקה בתוך תקופת האשפוז או לכל המאוחר יום אחר תקופת האשפוז.
ז. בחינה המתקיימת בחפיפה לבחינה אחרת (באותן שעות).
ח. חגים ומועדים דתיים המפורטים בתקנון מועדי חגים וימי צום.
8. סטודנט שאושרה לו בחינה במועד מיוחד אבל לא הופיע לבחינה ולא הודיע על כך מראש למזכירות החוג) עד ארבעה ימים לפני מועד הבחינה), יקבל ציון 0 בבחינה וייקנס ב-50 שקלים.
9. סטודנט שעבר את בחינת מועד א' או את בחינת מועד ב' ומעוניין לשפר ציון, אינו זכאי למועד מיוחד (למעט המקרים המוזכרים ע"פ חוק).
10. תאריכי הבחינות במועדים המיוחדים יקבעו על-ידי כל חוג באופן פרטני.
11. מתכונת בשני המועדים תהיה זהה בפרמטרים הבאים: משך הבחינה, חומר עזר אסור ומותר, הרכבת השאלות, משקלן ודרגת קושי. מתכונת הבחינה במועד מיוחד אינה חייבת להיות זהה למועדי א' וב' אך רמת הקושי תשמר.
12. ציון הבחינה הקובע לצורך שקלול הציון הסופי בקורס הוא ציון הבחינה האחרונה שבה נבחן הסטודנט.
13. אם תכנית הלימודים של סטודנט כוללת קורסים השייכים לשנים אקדמיות שונות, הסטודנט חייב לתת עדיפות בהגשת מטלות ובבחינות של הקורסים השייכים לשנה האקדמית המוקדמת יותר.
המכללה האקדמית הדסה רואה חשיבות רבה בקיום מסגרת בחינות הוגנת ומסודרת. מטרת הנהלים המפורטים להלן היא להבטיח את טוהר הבחינה ולאפשר אווירת בחינה בוגרת והוגנת. הפרת כל אחת מההנחיות להלן עלולה לגרור בעקבותיה תלונה לוועדת המשמעת.
1. הנבחן ישב באולם אליו הוא שובץ ויציית להוראות המשגיחים. הנבחן יזדהה באמצעות תעודת זיהוי או כרטיס סטודנט בר תוקף.
2. המשגיח רשאי לפי שיקול דעתו להעביר נבחן ממקומו למקום אחר בכל עת ומכל סיבה.
3. הבחינה תחל רק לאחר שכל הנבחנים הנוכחים באולם ישבו במקומותיהם. בסביבת הנבחנים יימצא רק החומר המותר בשימוש בבחינה (כמפורט בטופס הבחינה), תעודה מזהה, אישורים לפי הצורך וכן פריטים אישיים לפי אישור המשגיחים. כל חומר אחר יהיה בתיק שיימצא באזור מוגדר באולם הבחינה מחוץ להישג ידם של הנבחנים.
4. לא יהיה ברשות הסטודנט בזמן הבחינה טלפון סלולארי או כל מכשיר תקשורת אחר וכן חל איסור על ענידת שעון מכל סוג שהוא בזמן בחינה.
5. הבחינות תועברנה לבדיקה בעילום שם. אין לכתוב בגוף הבחינה כל פרט העשוי לזהות את כותב הבחינה (פרט למספר תעודת הזהות המופיע על כריכת המחברת).
6. סטודנט נדרש להגיע לבחינה המתקיימת בכיתה עד 15 דקות לפני שעת התחלת הבחינה שפורסמה לצורך הסדרת הרישום לבחינה. מאחרים יורשו להצטרף עד 15 דקות לאחר שעת התחלת הבחינה לכל המאוחר.
7. בבחינות שאורכן עד שעתיים וחצי כולל תוספת זמן, נבחן לא יורשה לעזוב את אולם הבחינה מסיבה כלשהי, לא תותר יציאה לשירותים במהלך הבחינה למעט הזכאים על פי חוק או התאמה של מרכז אתגרים.
8. בבחינות שאורכן עולה על שעתיים וחצי כולל תוספת זמן נבחן לא יורשה לעזוב את אולם הבחינה מסיבה כלשהי, אלא לאחר 45 דקות מתחילת הבחינה. לא תותר יציאה בו-זמנית של שני נבחנים מאותו אולם בחינה. במחצית השעה האחרונה לבחינה לא תותר כלל יציאה לשירותים.
9. אסור לנבחנים לשוחח ביניהם או להעביר חומר כלשהו זה לזה.
10. יותר שימוש במחשבון רק אם ניתן אישור לכך ממרצה הקורס.
11. יש לכתוב את כל התשובות ואת כל הטיוטות בכתב ברור ונקי אך ורק במחברות הבחינה. ניתן להשתמש בעמודים המסומנים כטיוטה במחברת, וניתן ליעד כטיוטה מחברת אחת או יותר. בכל מקרה, יש למחוק את עמודי הטיוטה בצורה ברורה לפני מסירת מחברות הבחינה, ויש לכתוב "טיוטה" בראש כל עמוד טיוטה. בסיום הבחינה יש למסור את כל מחברות הבחינה כולל הטיוטות.
12. אין לתלוש דפים ממחברת הבחינה.
13. שימוש במילון אלקטרוני/ לא אלקטרוני יותר לשימוש בכל הבחינות (ללא צורך בקבלת אישור) לסטודנטים ששפת האם שלהם אינה עברית.
מילון אלקטרוני נדרש לעמוד בשני קריטריונים:
14. נבחן יזכה לתוספת זמן אישית רק אם ההתאמה מעודכנת באורביט מופיעה ברשימת הנוכחות לבחינה. לנבחן הזכאי לתוספת זמן מוענקת תוספת זמן יחסית לאורך הבחינה לפי המפורט באישור.
15. על הנבחן להביא לכל בחינה תעודת זיהוי או תעודת סטודנט ולהציגה למשגיח.
16. בחינה בעל פה תיערך רק באישור מרכז אתגרים ובתיאום עם ראש החוג ותתקיים על ידי מורה הקורס ובנוכחות אדם נוסף מסגל החוג.
17. יש לכתוב את התשובות בעט שחור/כחול בלבד (שימוש בעפרון/עט מחיק אסור) בכתב ברור ונקי בעמוד השמאלי של כל דף במחברת. העמוד הימני נועד לטיוטה ולהערות המרצה.
1. במועד א' ציוני הבחינה ומחברות הבחינה הסרוקות יפורסמו לכל המאוחר עשרה ימים לפני מועד ב'. במועד ב' ציוני הבחינה ומחברות הבחינה הסרוקות יפורסמו תוך ארבעה שבועות מיום הבחינה, למעט בחינות אנגלית.
2. פרסום הציונים דינם כדין הודעה אישית לסטודנט. המכללה מאפשרת רישום לשירות SMS לקבלת ציונים ישירות לטלפון הנייד. הרישום לשירות הוא באחריות הסטודנט.
3. ממועד פרסום הציונים ועד ארבעה ימים לאחר מכן, יוכלו הסטודנטים לפנות למרצה באמצעות אתר הקורס בלבד לשאלות והבהרות.
4. לא יימסרו ציוני בחינות בטלפון או בדוא"ל.
1. לאחר פרסום ציוני הבחינה, רשאי סטודנט לערער על ציונו בבחינה.
2. סטודנט המבקש לערער על ציון בחינה יגיש את הערעור באמצעות מערכת המידע האישי, לא יאוחר מ-5 ימים מיום פרסום מחברת הבחינה הסרוקה. כל הליך הערעור יתבצע דרך מערכת המידע אישי מול המרצה.
3. הבדיקה החוזרת תתבצע על ידי מרצה הקורס. ציון הבחינה בבדיקה החוזרת עשוי להיות גבוה או נמוך מהציון בבדיקה הראשונה. בכל מקרה, הציון שניתן לאחר הבדיקה החוזרת הוא הקובע ועליו אין ערעור.
4. תוצאות הערעור יפורסמו תוך 4 ימים מיום הגשת הערעור ובתנאי שהערעור הוגש באופן תקין.
5. אין אפשרות לערער על ציון של בחינה בעל פה או בחינה מעשית.
מחברות הבחינה לא ישמרו. המחברות מועברות לגריסה תוך שלושה חודשים. קבצי המחברות הסרוקות יישמרו עד לסיום התואר (סגירת התואר על ידי הסטודנט).
אם מחברת הבחינה אבדה (בחינה פיזית או קובץ דיגיטלי בבחינה מקוונת), בטרם נבדקה, יוצע לסטודנט לבחור מבין האפשרויות הבאות:
1. להיבחן בבחינה חוזרת.
2. לקבל ציון "עובר" מילולי. ציון זה לא ישוקלל בממוצע המצטבר, אך ייזקף לזכות הסטודנט במסגרת הלימודים ובמכסת הנקודות הנצברת.
3. אם מחברת הבחינה אבדה, לאחר שנבדקה ודווח ציון, יוצע לסטודנט לבחור מבין האפשרויות הבאות:
א. השארת ציון הבחינה על כנו.
ב. להבחן בבחינה חוזרת.
הסטודנט ישמור לעצמו עותק של העבודה שהוא מגיש, כדי שיהיה באפשרותו למסור אותו לבדיקה במקרה של אבדן העבודה המקורית.
חל איסור מוחלט להגיש את אותה עבודה או חלקים ממנה בשני קורסים שונים, הגשת אותה עבודה או חלקים ממנה דינה כדין העתקה ומהווה עבירת משמעת.
במקרה שלא הגיש את העבודה, ציון העבודה יהיה אפס.
בקורס שניתן בשפה העברית, מטלות תכתבנה בעברית.
סטודנט שירצה להגיש מטלה בכתב בשפה שאיננה עברית, יידרש להגיש בקשה ולקבל מראש את אישור מרצה הקורס וראש החוג.
המרצה רשאי לזמן סטודנט להופיע בפניו או בפני שני מרצים זאת על מנת לבחון ידיעותיו בנושא העבודה ולאמת כי העבודה הינה פרי עבודתו. בהתאם לכך, המרצה יקבל החלטה בדין העבודה וציונה.
הגשה תעשה במערכת הmoodle- בלבד.
עבודות סיום קורס:
מועד ההגשה הוא עד חודש מסיום הקורס או כפי שמוגדר בסילבוס הקורס.
עבודות סמינר:
מועד הגשה של עבודות גמר / סמינרים הוא עד חודש מסיום מועדי ב'. / או בהתאם למוגדר בתקנון החוג.
ציון עבודה שלא הוגשה בזמן הנקבע להגשה, יהיה 0 והציון הסופי בקורס יהיה 0.
הסטודנט יידרש בהרשמה מחודשת לקורס בשנה העוקבת ובכל חובות הקורס.
עבודות סיום קורס / סמינר:
מועדי מסירת הציון והחזרת העבודה הבדוקה (כולל משוב מילולי מפורט) הוא עד חודש ממועד מסירת העבודות או כפי שמצוין בתקנון החוג.
בעבודות שאינן עבודות סיום קורס/ סמינר יש לתת ציון והערות.
סטודנט זכאי לערער על ציון עבודה, כולל עבודה סמינריונית, אם משקלה בציון הסופי הינו 60% אחוזים ומעלה מהציון הסופי לקורס.
הגשת ערעור תוגש למרצה בכתב בתוך 14 ימים ממועד פרסום העבודה הבדוקה, תוך פירוט הנימוקים להגשת ערעור. הסטודנט המערער על הציון יהיה מודע לכך שהעבודה כולה תיבדק מחדש ולא רק הסעיפים אליהם התייחס בערעורו. המרצה יוכל להפחית ניקוד מהציון המקורי שנתן.
הציון המתוקן, או החלטתו המנומקת בכתב של המרצה לדחות את הערעור, יימסרו בתוך 14 ימי עבודה.
במקרים חריגים, ראש הפקולטה מוסמך להכריע האם יש להעביר את העבודה לקריאה של בודק שני.
סטודנט המעוניין להירשם לקורס (לשם שיפור ציון או קורס בחירה) יעשה באמצעות היועץ הווירטואלי או על פי הנחיות החוג.
לקישור לתקנון קורסי הבחירה לחצו כאן
סטודנט רשאי לבטל הרשמה לקורס אליו שובץ, לא יאוחר משלושה שבועות ממועד תחילת הסמסטר בו נלמד הקורס. על הסטודנט להעביר בקשה בכתב לרכזת החוג.
סטודנט ששובץ לקורס ולא העביר בקשתו בכתב ולא עמד בחובות האקדמיים בקורס -ציונו הסופי יהיה אפס.
ביטול השתתפות בקורסי האנגלית יעשה עד שבועיים מתחילת הקורס.
סטודנט רשאי לחזור על קורס רק בשנה העוקבת לשנה בה נלמד הקורס לראשונה.
סטודנט אינו רשאי לחזור על קורסים לשם שיפור ציון בקורסי מעבדה וקורסי מרפאות.
חזרה על קורס גוררת עלות נוספת לשכר הלימוד) פרטים בתקנון שכר לימוד).
הנהלים בסעיף זה תקפים לכלל החוגים במכללה למעט מדעי המחשב. הנהלים הרלוונטיים לחוג למדעי המחשב יופיעו בתקנון החוג.
סטודנט בשנת לימודים נשאר במעמד זה עד למילוי כל הדרישות האקדמיות לתנאי המעבר של אותה שנה.
קורס מעבר הוא קורס שהצלחה בו מהווה תנאי מעבר משנה לשנה, כפי שהוגדר על ידי ועדת ההוראה של החוג.
1. כדי שסטודנט יעבור משנה לשנה חייבים להיות ציוניו "עובר" בכל קורסי המעבר כפי שמוגדרים על ידי ועדת ההוראה של החוג. הציון הממוצע המשוקלל השנתי שלו בקורסים שיקבעו על ידי ועדת ההוראה של החוג חייב להיות גבוה מציון הסף שקבע החוג ובתנאי שציון הסף אינו נמוך מ-65.
חישוב הממוצע המשוקלל הוא על פי מספר נקודות הזכות של כל קורס.
2. ועדת הוראה תדון במקרים של כישלון של סטודנט בבחינה במועד הסופי בקורסי מעבר והתנסות קלינית. במקרים של כישלון בשני קורסים ויותר או סטודנט שממוצע ציוניו נמוך מ-65, בסמכות הוועדה להחליט על חזרה על קורס, חזרה על סמסטר, חזרה על שנה שלמה או הפסקת לימודיו של הסטודנט. בנוסף לאמור לעיל, בידי ועדת הוראה הזכות למנוע המשך לימודים מסטודנט עקב חוסר התאמה. הנימוקים להחלטה יועלו על הכתב.
3. סטודנט רשאי לערער על החלטת ועדת הוראה. את הערעור יגיש הסטודנט למזכירות החוג תוך שבועיים ממתן ההחלטה לסטודנט. סטודנט שערעורו נדחה על ידי ועדת ההוראה בחוג יכול להגיש ערעור לוועדת הוראה מכללתית, תוך שבועיים לאחר קבלת התשובה לערעורו הראשון.
4. סטודנט רשאי לחזור על שנת לימודים פעם אחת בלבד.
1. המכללה רשאית להפסיק את לימודיו של סטודנט שאינו עומד בחובות המוטלות עליו כגון: הישגים לא מספיקים (בהתאם להחלטת ועדת הוראה), אי ביצוע תשלומים (בהתאם לדיווח מדור שכר לימוד), או בעיות משמעת) על פי החלטת ועדת משמעת). סטודנט שיוחלט על הפסקת לימודיו, יקבל על כך הודעה בכתב. הודעה זו תישלח עד שבוע ממועד קבלת ההחלטה.
2. סטודנט המעוניין להפסיק את לימודיו במעבר משנה לשנה, יעביר הודעה בכתב למנהל הסטודנטים, לא יאוחר משבועיים לפני מועד התשלום הראשון של שכר הלימוד.
3. סטודנט המבקש להפסיק לימודים במהלך שנת הלימודים, יגיש מכתב למנהל הסטודנטים ובו יפרט את בקשתו. עם קבלת אישור החוג וכן אישורי מדור שכר לימוד, דיקנט ומרכז המשאבים על העדר חובות כספיים, הפסקת הלימודים של הסטודנט תכנס לתוקף.
בקשת חזרה ללימודים לאחר יותר משנתיים
מועדי בקשה להקפאת לימודים ונקודת החזרה עם סיום ההקפאה
א. במהלך סמסטר לפני תקופת בחינות - חזרה לתחילת הסמסטר.
ב. סוף סמסטר אחרי תקופת בחינות - חזרה לסמסטר עוקב (מותנה בציוני בחינות/מצב אקדמי בעת הקפאת הלימודים).
סטודנט שהקפיא לימודים לפני תקופת בחינות – יחויב בחזרה על קורסים, כולל דרישת נוכחות והגשת מטלות.
א. סטודנט חייב לסיים את חובותיו האקדמיות עד חמש שנים מתחילת מועד הלימודים הסדירים.
ב. סטודנט המבקש להשלים חובות לתואר במסגרת חמש השנים יגיש בקשה לחוג ותקבע לו תכנית לימודים להשלמת חובותיו לתואר.
*התיישנות לימודים חלה אם חלפו שמונה שנים ומעלה מיום שהתחיל הסטודנט את לימודיו.
א. במסגרת התיישנות לימודים של 8-10 שנים, סטודנט יגיש בכתב את הבקשה לחידוש לימודים ולהשלמת חובות למזכירות החוג. מזכירות החוג תעביר את הבקשה לדיון בוועדת הוראה מכללתית. ועדת ההוראה המכללתית תערוך בדיקה לגבי הסיבה להפסקת הלימודים, תקבע האם לאשר או לדחות את הבקשה, תקבע את תנאי החזרה ללימודים, היקף ההכרה בלימודים קודמים (אם בכלל), ואת תכנית הלימודים הנדרשת להשלמה. הכלל המחייב הוא שסטודנט חייב בתכנית הלימודים המלאה כפי שהיא נלמדת בעת הפנייה, ועל פי כלל זה ייקבעו ההשלמות.
ב. אם הסיבה להפסקת הלימודים היא עבירת משמעת, הבקשה לא תאושר.
ג. אם הבקשה נדחתה – יקבל הסטודנט הודעה על כך מהוועדה.
ד. הרכב הוועדה: שני ראשי הפקולטות וראש המנהל האקדמי.
ה. גורמים מנהליים לא ירשמו סטודנטים אלה ללימודים, אלא רק לאחר קבלת מכתב ההחלטה ותכנית ההשלמות שנקבעה על ידי ועדת הוראה.
סטודנט שעמד בכל המטלות במסגרת תכנית הלימודים, בהתאם לדרישות החוג ודרישות מל"ג, זכאי מבחינה אקדמית לתואר בוגר.
סטודנט שלמד את כל הקורסים להם היה מחויב במסגרת תכנית הלימודים שנקבעה על-ידי ועדת ההוראה של התואר השני, עמד בהצלחה בכל המבחנים והמטלות של הקורסים השונים בתכנית, הגיש את כל חובותיו וקיבל עליהם ציון עובר יהיה זכאי מבחינה אקדמית לקבלת התואר מוסמך .
סטודנט חייב לסיים את חובותיו האקדמיות עד ארבע שנים מיום תחילת לימודיו של הסטודנט (חריגים יידונו לפי סעיף י"ט).
תואר בוגר - בחישוב ציון הגמר יכללו כל הציונים למעט הציונים של קורסים עודפים ושל קורסים בהם קיבל פטור.
שקלול הממוצע ייעשה על-פי מספר נקודות הזכות של כל קורס.
שקלול ציון הגמר של סטודנט לתואר "מוסמך "ייעשה על-פי הרכיבים השונים ומשקלותיהם כנקבע בתכנית הלימודים הרלוונטית.
ציון בקורס שנלקח בחשבון לצורך קבלת תואר אחד לא יילקח בחשבון לצורך קבלת תואר נוסף.
תואר "בוגר" / "מוסמך" בהצטיינות יתרה יוענק לסטודנט שממוצע ציוניו בקורסים לתואר הוא 95 לפחות, והוא נמנה על 5% העליונים מהמסיימים באותה שנת לימודים את תכנית הלימודים שלו.
תואר "בוגר"/"מוסמך" בהצטיינות יוענק לסטודנט שממוצע ציוניו בקורסים לתואר הוא85 לפחות והוא נמנה על 10% מהמסיימים בתכנית הלימודים שלו העוקבים למצטיינים יתרה.
תואר "בוגר"/"מוסמך " בהצלחה יוענק לסטודנט שממוצע ציוניו בקורסים לתואר הוא 75 לפחות.
סטודנט רשאי לבקש פטור מלימוד קורס בתכנית לימודיו על סמך לימודים קודמים במוסד אקדמי שלא קיבל עבורם תואר בכפוף לתנאים הבאים:
1. הסטודנט השתתף בלימודים הקודמים שלפיהם מבוקש הפטור לא יותר מאשר שלוש שנים לפני בקשת הפטור.
2. הציון הסופי בלימודים הקודמים בגינם מבוקש הפטור הוא 75 לפחות.
3. לפי קביעתו של החוג, תוכנם ורמתם של הלימודים הקודמים חופפים ב- 80% לפחות לקורס שבו מבקש הסטודנט פטור.
4. סטודנט יכול לקבל פטור ממספר קורסים בתנאי שהיקפם לא יעלה על 40% מהיקף תכנית הלימודים של החוג.
5. סטודנט רשאי לבקש פטור מקורס על סמך לימודים קודמים גם אם בגינם הוענק לו תואר ובלבד שיעמוד בדרישות סעיפים 1-3 והיקף הקורסים לא יעלה על 25% מהיקף תכנית הלימודים של החוג.
6. אם אושרה בקשת הפטור, לא ניתן יהיה לקבל ציון מספרי. במקרה של מעבר מחוג לחוג במכללה ניתן להכיר בציון המספרי על פי שיקול הדעת של החוג הקולט.
כל חוג רשאי לקבוע אמות מידה נוספות שעל פיהן יוענקו פטורים מקורסים בתכנית הלימודים.
כדי לדון בבקשת סטודנט לפטור מקורס, על הסטודנט להמציא בצמוד לבקשה אסמכתא לקורסים שנלמדו בעבר. האסמכתא תכלול: סילבוס רשמי וגיליון ציונים מאושר רשמית של המוסד בו נלמדו הקורסים, הכולל את ציוני הקורסים בהם מבוקש הפטור.
הבקשה לפטור תוגש למזכירות החוג לא יאוחר מחודש ימים אחרי תחילת הסמסטר שבו נלמד הקורס ממנו מבוקש הפטור. תשובה תינתן על-ידי החוג, לאחר התייעצות עם המרצים המתאימים, תוך שבועיים מיום הגשת הבקשה.
עד לקבלת תשובת החוג, על הסטודנט להשתתף בקורס ממנו מבוקש הפטור ולמלא אחר כל החובות האקדמיות בקורס.
קורס שבו אושר פטור יירשם בגיליון הציונים של הסטודנט עם נקודות הזכות אולם עם הציון המילולי "פטור". קורס זה לא יילקח בחשבון בחישוב הממוצע המשוקלל של הסטודנט.
לימודים לא אקדמיים לעניין זה הם לימודים במוסד על תיכוני הנפרשים על פני שנתיים לפחות או לימודי חוץ במוסד אקדמי.
פטור מלימודים אקדמיים על בסיס לימודים לא אקדמיים אפשרי רק בלימודים ברמת התואר הראשון. לא תתאפשר הענקת פטור על בסיס לימודים לא אקדמיים במסגרת הלימודים לתואר שני.
המכללה רשאית, אך לא חייבת, להעניק פטור מלימודים אקדמיים ברמת התואר הראשון על בסיס לימודים על תיכוניים לא אקדמיים, בהיקף של עד 25% מהיקף הנ"ז לתואר על בסיס ענייני ולגבי קורסים רלוונטיים בלבד, שקיימת הלימה בתכנים בינם לבין הקורסים המקבילים בתכנית הלימודים במכללה.
לא יינתן פטור מקורסי יסוד- קורסי ליבה או קורסי מבואות בתכנית הלימודים במכללה אלא במקרים חריגים.
בתחומים הטעונים רישוי מקצועי על פי חוק – בקשת הפטור תאושר רק לאחר בדיקה יסודית של החוג כי מתן הפטור כאמור לא יפגע ביכולתם של הסטודנטים לקבל רישיון בתחום.
מתן פטור בהיקף המקסימלי (עד 25% מסך הנ"ז לתואר) אפשרי רק לגבי מי שסיים את הלימודים הלא אקדמיים וקיבל תעודה המעידה על סיום לימודיו, כאשר אלה התקיימו עד שש שנים לפני מועד תחילת הלימודים האקדמיים.
ניתן יהיה לאפשר הענקת פטור לאחר שש שנים ובתנאי שהפטור מוענק לשיקול דעת המכללה למי שעוסק בתחום, דהיינו באופן אינדיבידואלי על בסיס ניסיונו המקצועי של המועמד.
ניתן יהיה לאשר הענקת פטור מקורסי בחירה כלליים, שאינם לימודי הליבה במכינה (כלומר, לא מקורסי מתמטיקה, אנגלית, מיומנויות כתיבה, פיזיקה/כימיה וכו') ובהיקף שלא יעלה על 4 נ"ז. ציון סף להכרה בלימודים קודמים הינו 75 לפחות.
במסגרת חוק עידוד מעורבות חברתית, המכללה האקדמית הדסה קבעה כי משרתי מילואים יקבלו פטור מקורס בהיקף 2 נ"ז שניתן בשפה העברית בלבד באחד מהמקרים הבאים:
בתקופה המיוחסת לקבלת הזכאות על הסטודנט/ית ללמוד בהיקף של לפחות מחצית השעות הנדרשות על פי תכנית הלימודים של השנתון בו לומד/ת הסטודנט/ית.
שנת לימודים נחשבת מאוקטובר עד ספטמבר.
ניתן לנצל הטבה זו פעם אחת בלבד במהלך הלימודים לתואר הראשון.
למימוש ההטבה יש להגיש בקשה באורביט – פניות מנהליות.
במסגרת חוק עידוד מעורבות חברתית, המכללה האקדמית הדסה קבעה כי סטודנט שיפעל בהתנדבות במהלך שנת לימודים במסגרת אגודת הסטודנטים של המכללה, במסגרת כוחות הביטחון וההצלה, עם קשישים, ובמסגרת המרכז הארצי לכלבי נחיה ועם קשישים יוכל לקבל על כך פטור מקורס בהיקף של 2 נ"ז שניתן בשפה העברית בלבד.
הגשת בקשה להכרה באחת מפעילויות אלה לקבלת 2 נ"ז, בהתאם לנוהל של המכללה נעשית באורביט – פניות מנהליות (הנוהל בפניות המנהליות).
ניתן לקבל 2 נ"ז על שירות מילואים או על התנדבות כאמור פעם אחת במהלך התואר.
הפרת נהלי העבודה, המשמעת וההתנהגות במכללה עלולה לגרור בעקבותיה, על פי החלטת הנהלת החוג, פנייה לוועדת המשמעת של המכללה.
בכל מקרה של חריגה מנהלי העבודה או המשמעת באופן שפוגע בפעילות השוטפת של החוג או המכללה, על פי החלטת הנהלת המכללה, יופסקו לימודי הסטודנט במסגרת החוג לאלתר ועניינו יועבר לטיפול ועדת המשמעת של המכללה. הסטודנט לא יחזור ללימודים אלא לאחר אישור המשך לימודיו על ידי ועדת הוראה.
תכנית הלימודים במכללה עשויה לכלול פרויקטים שונים אשר במסגרתם נעשה שימוש בציוד ובמתקנים של המכללה, הפרויקטים עשויים לכלול בין השאר פיתוח ו/או תכנון יצירה ו/או הרכבה ו/או בניה - והכל לפי הקשר - של יצירות ספרותיות ו/או יצירות דרמתיות ו/או יצירות אומנותיות ו/או יצירות פיסול ו/או מעשי אמן אדריכלי ו/או פיתוחים ו/או צילומים ו/או רעיונות ו/או הצגות, ו/או תוכנה ו/או כל יצירה אחרת. מובהר כי כל זכויות הבעלות וזכויות היוצרים - בכל היצירות כהגדרתן – לעיל, שייכות באופן בלעדי ומוחלט למכללה. כל פעולה שיש בה שימוש בלא הסמכתה המפורשת ובכתב של המכללה, תחשב הפרה של זכויות היוצרים של המכללה. זכויות הקניין - בין אם זכויות אלו ניתנות לרישום על פי דין ובין אם לאו - יהיו שייכות למכללה, והסטודנט אינו זכאי לגביהן לתמורה ו/או לתמלוגים כלשהם. אם המכללה תחליט להגן על הקניין הרוחני באמצעות רישום בארץ או בחו"ל, הסטודנט מתחייב לשתף פעולה וזאת לרבות חתימה על כל מסמך ומסירת כל חומר או מידע ככל שיידרש להגשת הבקשה לביצוע הרישום.
כל סטודנט נדרש/ת לספק תמונה עצמית (ראש וכתפיים בדומה לתמונת דרכון) אשר תשמש לצרכים מנהליים ואקדמיים בלבד. תמונת הדרכון משמשת להפקת כרטיס סטודנט וזיהוי הסטודנט/ית במגוון מערכות במכללה: שערים, בחינות, ספריה ועוד. היות והמכללה עברה ללימודים מקוונים בחלק מהשיעורים, וכדי לשמור על הקשר הבלתי אמצעי של המרצה עם הסטודנטים והיכרות עם סטודנטים אחרים הלומדים במכללה, התמונה תופיע גם במערכת הלמידה MOODLE.
לשמירה על פרטיות הסטודנט, במערכת הלמידה MOODLE, יתר הסטודנטים/יות יוכלו לראות אך ורק תמונה מוקטנת (Thumbnail) בגודל של 1 ס"מ מרובע, מרצי הקורס, יוכלו כמובן לראות את התמונה בגודל מלא.
בעת החתימה על התקנון בתחילת כל שנת לימודים, יוכל הסטודנט/ית לבקש להסיר את התמונות ממערכת ה MOODLE. אולם, על הסטודנ/ית לקחת בחשבון כי במידה והסטודנט/ית ביקש/ה להסיר את התמונה ממערכת ה-MOODLE, הלימודים במערכת ה MOODLE והקשר עם המרצה במהלך השיעורים המקוונים והבחינות המקוונות עלולים להיפגע.
מכללת הדסה מפעילה מגוון רחב של פעילויות.
במגמה להסדיר את פעילות המכללה באופן שיטתי מאורגן ובטיחותי, קיים תיק נהלים המתעדכן באופן שוטף ונוגע לנוהלי בטיחות ובטחון, בינוי, משק, ורכש.
תיק הנהלים מצוי בחוגים ובכל יחידות המכללה.
המטרה הינה להדריך ולהטמיע את כללי ההתנהגות בקרב אוכלוסיית המכללה ולהסדיר אופן פעולה שיטתי ובטיחותי במכללת הדסה. הסטודנטים נדרשים לנהוג לפעול בהתאם לנהלים אלו.
סטודנטים מתבקשים להקפיד על קיומם של הנהלים, למען ביטחונם/ בטיחותם וביטחונו/בטיחותו של כלל הציבור הנמצא במתחם המכללה.
חלק מהנחיות המופיעות בנוהל זה, הן תמצית של נהלים קיימים ומפורטים בתיק הנהלים (הנמצא בכל חוג) ואינן באות במקומם.
למכללה שלושה מתחמים
· מתחם המכללה - כניסה צפונית ראשית מרחוב הנביאים 37
· מתחם מרכז אסתר גוטסמן לטכנולוגיה (בית הקשתות)- כניסה מערבית מרחוב החבצלת 8. גשר מילטון גוטסמן (מחבר בין שני המתחמים)
· מתחם בניין הלמסלי – כניסה צפונית מרחוב הנביאים 39, פינת הרב קוק.
שעות פעילות
בתקופת הלימודים - ימי א'-ה' 07:00 - 22:30
ימי ו' 07:00 - 13:30
בתקופת מבחנים, קיץ וחופשות 07:00 - 21:30
ימי ו' 07:00 - 13:30
ייתכנו שינויים בשעות הפעילות
יש להקדים ולאשר כל פעילות במכללה ומחוץ לה.
אין להימצא במכללה לפני ו/או אחרי שעות הפעילות!
1. חדרי הישיבות וחדרי המורים המרכזיים - הכניסה לסטודנטים אסורה בהחלט.
2. כסאות מונגשים לאנשים בעלי מוגבלויות בלבד – באולמות הלמידה.
3. אולמות וחדרי לימוד - מערכת חכמה המסייעת להוראה - לשימוש המרצים בלבד.
4. בית כנסת - תפילת מנחה בימים א'-ה' בשעה 13:30
5. חלל תפילה למוסלמים – קומה 0.
6. מועדון סטודנטים – קומה 0.
7. שתי קפיטריות חלביות (כריכים וארוחה חמה) שעות פתיחה מפורסמות על לוח המודעות.
8. מכונות שתייה חמה / קרה וחטיפים - פזורות בכל רחבי המכללה.
9. מכונות צילום מסמכים בתשלום - פזורות בכל ברחבי המכללה .
10. חדר הנקה ופינת החתלה - במסדרון בניין 5 קומה 2, פינת החתלה בבית הקשתות - קומה 0 (בשירותם המונגשים) ובבניין הלמסלי – קומה 4.
11. פינות מיקרוגל לשרות הסטודנטים - פזורות בכל רחבי המכללה / חצר הקפיטריה. (באחריות אגודת הסטודנטים).
12. מתחם עבודה בקומה 6 בבניין הלמסלי.
* שיתוף הפעולה של כולנו הוא למען כולנו ולמען המכללה ומטרותיה, ולכן נשמור ונישמע לכללי הביטחון, הבטיחות, הסדר והניקיון ונפעל בהתאם לנהלים.
1. פעלו בהתאם לנהלי הבטיחות הכלליים של המכללה והמחלקתיים של החוג.
2. סטודנטים ישתתפו בהדרכת בטיחות שהן הדרכות חובה בשנה הראשונה טרם התחלת לימודיהם, וכן בהדרכת בטיחות שנתי בכל אחת מהשנים המתקדמות. תימנע כניסת סטודנטים למכללה אשר לא בצעו בהצלחה את הדרכות הבטיחות השנתיות.
3. דרשו הדרכה ממדריך מוסמך של המכללה לפני עבודה במעבדה עם ציוד או חומרים.
4. בחדרי המדרגות יש לעלות/לרדת במתינות ובזהירות, תוך אחיזה במאחז יד או מעקה. אין לקפץ או לרוץ.
5. המעליות לשירותכם. מס' הנוסעים במעליות מוגבל ומצוין על שלט הנמצא ליד כפתורי הקריאה. אין להשתובב בתוך תא המעלית. אם נתקעתם, הירגעו, הרגיעו, לחצו על לחצן המצוקה והמתינו בסבלנות לחילוץ.
6. ככלל, לא נאפשר הכנסת בעלי חיים למכללה, למעט כלבי נחייה.
7. היזהרו בעת מעבר במגרשי החנייה של המכללה
8. היזהרו בעת חציית כביש ובמדרכות הצרות במעבר בין המתחמים.
9. הכנסת ציוד, מכשירי חשמל, מכונות וחומרים מותנית באישור מראש ובכתב ממנהלת תחום לוגיסטיקה.
10. עבודות חשמל, חיבורים ותיקונים יבוצעו אך ורק ע”י חשמלאי מוסמך מצוות האחזקה של המכללה או חשמלאי שירות בלבד
11. צוות האחזקה רשאי בלעדית לטפל במבנה, בציוד ובמערכת החשמל, הגז, המיזוג ,מים וכיוצ”ב כמו גם תיקוני אחזקה קטנים: ברגים, מסמרים, דבק וכו'.
12. על ציוד לא תקין ועל תקלות יש להודיע לטלפון 02-6291965 או בדוא"ל ל – servicerequest@hac.ac.il ולא להשתמש בציוד.
13. עבודה בגובה מותרת בלעדית למי שהוסמך לכך. אסור לטפס על גבי ריהוט או כל חפץ אחר.
14. ציוד כיבוי אש מותקן באזורים שונים במכללה.
1. קראו והכירו את הוראות החירום שיופיעו על לוחות המודעות.
2. הישארו במשך היום, ככל האפשר, במתחמי המכללה.
3. סטודנטים מתבקשים להכיר את המסדרונות, המעברים, הכניסות והיציאות אל החצר והרחוב.
4. המכללה מפעילה שמירה במשך 24 שעות ביממה.
5. הישמעו להוראות השומרים ואנשי האחזקה והציגו תעודה מזהה בכל כניסה.
6. במכללה מערכות בקרת מבנה, הכוללות מצלמות במעגל סגור.
7. אל תשאירו חפץ ללא השגחה. הנכם מתבקשים לפקוח עין ולהתייחס ברצינות רבה לכל אדם ו/או חפץ חשוד. בכל מקרה של חשד ו/או חשוד הרחיקו את הקהל והודיעו לבעל תפקיד בקרבתכם.
8. במקרה הצורך ובהתאם לאירוע יוחלט על סגירת המכללה ו/או פינוי אנשים מהמכללה.
9. החניה עבור סטודנטים בעלי אופניים נמצאת ליד שער הנביאים במתקן המיועד לאופניים ובחניון בניין הלמסלי קומה 1-
10. כניסת וחניית כלי רכב של סטודנטים תותר למשך 10 דקות לכל היותר לצורך פריקה והעמסה של ציוד ובהצגת תעודת סטודנט.
11. בהוצאת ציוד מהמכללה יש להציג למאבטח בשער אישור מגורם מוסמך בחוג.
12. נשיאת נשק במכללה, מותנית באישור מתאים ובתוקף של משרד הפנים. כל נושא נשק, נדרש להציג למאבטח בכניסה, רישיון בתוקף ותעודת זיהוי.
13. שימוש בנשק יתבצע אך ורק עפ”י הוראות משטרת ישראל.
14. בכל מקרה של מפגע בטחוני/בטיחותי, יש להודיע מיידית לסמנכ"ל לוגיסטיקה (פנימי 1970 או (3001 או למנהלת תחום לוגיסטיקה (פנימי (1907 או 3005 או למאבטח בשער הקרוב.
1. אין להעביר ציוד, ריהוט וחומרים ממקומם למקום אחר. יש להיעזר בצוות האחזקה בלבד.
2. הסדר והניקיון באולמות, במעבדות, במסדרונות וכמו כן בשירותים הינם תנאים יסודיים למניעת תאונות.
3. היענו ואפשרו לעובדי הניקיון לבצע את עבודתם. יש להימנע ממעבר באזור שהרצפה בו רטובה.
4. העישון במבני המכללה, מתקניה ובאזורים הפתוחים בכניסות למבנים אסור בהחלט! לרשות המעשנים פינה בצמוד לשער הנביאים, סככה בחצר הקפטריה ומועדון סטודנטים ופינת עישון ליד חניון המכללה.
במכללה מתבצעות עבודות בינוי ושיפוץ במטרה לשפר את תנאי המקום. אל תתקרבו לאזורי הבינוי והשיפוץ שלא לצורך.
1. אין המכללה אחראית על שלום התינוק בכל הקשור למפגעי מגיפה, חומרים מסוכנים וכד'.
2. הכנסת תינוק לשיעורים עיוניים בלבד מותרת עד גיל 4 חודשים ובתנאי שהדבר אינו מפריע למהלך התקין של השיעור.
3. חל איסור על הכנסת תינוקות עם חום לכל מתחם המכללה.
4. חל איסור על הכנסת תינוקות למעבדות רפואיות, שיעורים מעשיים וסדנאות.
5. סטודנטיות וסטודנטים לא יורשו להכניס תינוקות לכיתה בה מתקיימת בחינה/ בוחן.
המכללה הוכרה ע”י המשרד להגנת הסביבה כקמפוס ירוק.
באחריות ממונה האנרגיה, מבצעת המכללה מגוון פעולות למען ההגנה על הסביבה:
1. איסוף נייר למחזור
2. איסוף ופינוי סוללות
3. איסוף קרטונים מקופלים
4. איסוף ופינוי פסולת אלקטרונית ומוצרי חשמל גרוטים
5. איסוף מיכלי משקה והעברתם לאל”ה: איסוף למען הסביבה
6. פינוי חומרים רעילים לרמת חובב
7. מניעת הזרמת חומרים רעילים לרשת הביוב
8. שמירה וטיפוח על גינה ירוקה ופורחת
9. "ירוק וחי" :כדים וצמחים בתוך הבניין
10. שאיבה ופינויי בורות השומן, פסולת מהמטבחים
11. הקפדה בהפעלה מבוקרת של מערכות המיזוג והחימום וחסכון בחשמל
12. מניעת שימוש מופרז במים
13. שמירה על אווירה אקדמית, שקטה, ורגועה
הנכם מתבקשים לסייע:
1. חסכו במים, חשמל, נייר, ומיזוג.
2. הימנעו בשימוש באולמות שלא לצורך.
3. בסוף יום עבודה כבו מחשבים וציוד היקפי.
4. ברחבי המכללה פזורים פחי מחזור רבים: נייר, סוללות, בקבוקים ופחיות. השתמשו בהם!
ככלל:
חדלו מביצוע פעולות הנוגדות את הכללים! אל תקלו ראש בעניינים פעוטים ! אל תבטיחו לפני שאושרה בקשתכם ! בכל ספק התייעצו לפני שתבצעו! על כל תקלה /בעיה הודיעו מידית ואנו נטפל במהירות הראויה. קראו והתייחסו להודעות שנתלות על לוחות המודעות ו/או שנשלחות אליכם.
בסמוך למודיעין ניתן למצוא תיבת הצעות לשיפור וייעול.
אנו מצפים לעוד "דורות" רבים של עובדים וסטודנטים שיגיעו ויבקשו להשתמש בציוד, במתקנים ובשירותי המכללה - שמרו עליהם!
הסטודנטים נדרשים לנהוג ולפעול בהתאם לנהלים המפורטים לעיל ובהתאם לתיק הנהלים.
מרכז אתגרים ע"ש הנרייטה סאלד במכללה האקדמית הדסה תומך בסטודנטים המתמודדים עם קשיים מגוונים על מנת שיוכלו למצות את מלוא הפוטנציאל הלימודי שלהם. המרכז מעניק תמיכה וליווי קבוצתי ופרטני לסטודנטים המשתייכים לאחת מהאוכלוסיות המוזכרות בהמשך ולכלל הסטודנטים הזקוקים לסיוע לימודי במהלך לימודיהם. הטיפול בסטודנטים הוא בגישה הוליסטית ומתייחס לכל מישורי הקושי ולקשרי הגומלין ביניהם.
שירותי המרכז:
לכל שרותי המרכז ולהנחיות מפורטות יש להיכנס לאתר המכללה/מרכז אתגרים
כל פנייה למרכז אתגרים תעשה בפנייה מקוונת דרך האורביט / הגשת בקשה למרכז אתגרים
סטודנטים עם לקויות למידה והפרעות קשב
קריטריונים להגשת אבחון לסטודנטים עם לקויות למידה:
הערות חשובות להגשת אבחונים:*
הגשת אבחונים לצרכי התאמות:
סטודנטים עם מגבלות גופניות, רגשיות, נפשיות המשפיעות על הלמידה
המסמך צריך לכלול:
סטודנטים ששפת אמם אינה עברית
חברה ערבית:
עולים חדשים:
סטודנט יוכר כעולה חדש במידה וזמן שהותו בישראל הוא לכל היותר 5 שנים.
אם הסטודנט שירת בצה"ל / שירות לאומי, זמן השירות יתווסף לקריטריון השנים הרשום לדוגמא סטודנט ששרת 3 שנים בצבא יחשב עולה למשך 8 שנים.
סטודנטים עולים חדשים מוזמנים לפנות למרכז אתגרים לקבל סיוע בהתאם לצרכיהם.
סוגי הסיוע הלימודי לכלל הסטודנטים
ההשתתפות בסדנאות מותנית בהרשמה מראש ובהתחייבות לתשלום דמי רצינות בסך 20 ₪ שיגבו אך ורק אם הסטודנט הנרשם לא הגיע לסדנה ולא ביטל את השתתפותו לפחות 24 שעות מראש.
קבלת חונכות מותנית:
* לגבי כל סוגי האבחונים, המכללה שומרת לעצמה את הזכות שלא לקבל את ההמלצות בדו"ח האבחון, כולן או מקצתן, או לדרוש מן התלמיד אבחון נוסף.
סטודנטים הזכאים להתאמות יוכלו לראות ולהדפיס את ההתאמות שלהם דרך האזור האישי באורביט לייב > אישורי טפסים ללא תשלום > בהפקת אישורים או טפסים > התאמות בחינות.
דיקנט הסטודנטים הוא הגוף המטפל ברווחת הסטודנטים ובבעיותיהם האישיות, החברתיות והכלכליות הנוגעות לחייהם הסטודנטיאליים תוך קיום קשר הדוק עם הגופים האקדמיים והמנהליים במכללה.
משרדי הדיקנט נמצאים בבניין הלמסלי, קומה 5.
למידע נוסף אנא לחץ כאן
זכאי לשאול ספרים סטודנט אשר נרשם והשלים את הסדר תשלומיו למכללה.
נהלי השאלה : השאלת ספרים נעשית בדלפק הספרייה. זכות ההשאלה היא אישית ואינה ניתנת להעברה. ניתן לשאול עד חמישה פריטים בו זמנית, לפרק זמן מוגדר.
ישנם עותקים "שמורים" של ספרים מבוקשים, נדירים או יקרים במיוחד. ספרים אלה מיועדים לעיון בספריה או להשאלה משעה לפני הסגירה עד למחרת בשעה 11:00
סגל ההוראה רשאי לשאול ספרים אחרי שפותחים כרטיס קורא בספריה. פרטים אצל צוות הספרייה.
הארכה, הזמנה והחזרת ספרים:
ניתן להאריך בדלפק הספרייה, טלפונית, בקטלוג המקוון או באפליקציה את תקופת ההשאלה של ספר שאינו מוזמן. ניתן להזמין בדלפק הספרייה ספר שאינו נמצא על המדף.
חובה להחזיר את הספרים במועד שנקבע, והמאחרים יחויבו בתשלום קנס כספי.
איחור: עשרה ש"ח לשבוע איחור לספר רגיל וחמישה עשר ש"ח ליום איחור לספר שמור, במידה ולא שולם הקנס, זכות ההשאלה נשללת עד לתשלום הקנס.
במקרה של אובדן ספר, יש לקנותו ולהחזירו לספריה. אם לא ניתן להשיג את הספר, יש לשלם עבורו סכום הכולל את מחירו וכן קנס לפי קביעת הספרייה.
כללי ההתנהגות במרכז המשאבים ומידע: יש לשמור על שקט והתנהגות נאותה ולהישמע להוראות הספרנים/יות. יש לכבות טלפונים סלולאריים בעת הכניסה למרכז המשאבים ומידע.
הספרייה משאילה מילונים, אוזניות, מחשבונים ועוד. ההשאלה היא לאותו יום, כל איחור עלול להיות כרוך בקנס.
צריך לשמור על שקט בספרייה, ניתן לעבוד בקבוצות ולדבר ברוב החדרים בתנאי שלא מפריעים לסובבים. בחדרי שקט לומדים לבד בלי דיבורים בכלל.
אכילה ועישון אסורים בהחלט. שתייה מכלי סגור מותרת.
הפרת כללי התנהגות אלה, תביא לשלילת הזכות לקבלת השירותים במרכז המשאבים והמידע.
גישה מרחוק
הגישה לכל מאגרי המידע של המכללה (כתבי עת בכל הנושאים, ספרים בעברית, ספרים באנגלית בנושא עיצוב) אפשרית מרחוק דרך אורביט או מודל.
ניתן לפנות לצוות הספרייה ולקבל עזרה בחיפוש מאמרים או ספרים דרך מייל.
1. שימוש במחשב הינו אך ורק למטרות אקדמיות ולא לכל מטרה אחרת
2. קוד השימוש במחשב או הסיסמה האישית ניתן לשימוש הסטודנטים בלבד. יש לשמור על סודיות הקוד ולא להעבירו לכל אדם אחר. הסטודנטים ישאו באחריות אישית לכל שימוש שייעשה בקוד האישי שלהם
3. חל איסור לשתף את קוד הקישור ל ZOOM לכניסה לשיעור מקוון בקורס לסטודנטים שאינם רשומים בקורס ו/או לגורם מחוץ למכללה. הסטודנטים ישאו באחריות אישית לכל שימוש שייעשה בקוד האישי שלהם.
4. השימוש במחשב מותר אך ורק באמצעות הקוד שניתן לסטודנט ולא באמצעות כל קוד ו/או חשבון אחר.
5. חל איסור חמור להשתמש בקוד של אדם אחר, לצותת לקווי תקשורת נתונים או להתחבר בצורה כלשהי למשאבי מיחשוב של הזולת.
6. הסטודנטים חייבים להשתמש במחשב בהתאם להוראות החוק ולנהלי המכללה. יש להישמע להוראות הגורמים המוסמכים במכללה להימנע מכל פעולה, מעשה או מחדל העלול לגרום נזק למחשב, לנתונים או למידה המאוחסנים בו.
7. אין להשתמש במחשב המכללה בתוכנות אשר הועתקו שלא כדין ו/או אשר הגיעו לידי המשתמש בכל דרך שיש בה משום הפרת זכויות יוצרים.
8. המכללה אינה אחראית כלפי הסטודנטים בכל דרך שהיא לגבי המידע, תוכנות, נתונים ו/או כל הנובע מהשימוש שנעשה במחשב ולא תישא באחריות ו/או אבדן שעלול להיגרם לסטודנט כתוצאה מהשימוש במחשב.
9. אין להשתמש במחשב המכללה לשם פריצה למערכות אחרות ו/או לשם השגת גישה בלתי חוקית אליהן.
10. הפרת התחייבות זו מהווה עבירת משמעת ואף עלולה להוות עבירה פלילית.
11. הסטודנטים ישתמשו אך ורק בדוא"ל המכללה בדומיין edu.hac.ac.il בכניסה למערכות המודל, הזום ו/או לכל משאב אחר אליו יופנו בגישה מרחוק. שימוש בדומיין זה, יאפשר לכם גישה באמצעות משתמש וסיסמא יחידים לכלל המערכות.