מרצה בכירה וראשת התכנית לתואר שני בהפרעות בתקשורת
ד"ר ג'ודי קופרסמיט היא ראש התוכנית לתואר שני בהפרעות בתקשורת, במכללה אקדמית הדסה, ומרצה בכירה בתחומי הבלשנות, התפתחות השפה והשיח בחוג להפרעות בתקשורת במכללה.
ד"ר קופרסמיט רכשה את השכלתה האקדמית בתחומי הבלשנות הכללית והפסיכולינגויסטיקה מן התואר הראשון ועד התואר השלישי והפוסט-דוקטורט באוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל-אביב ואוניברסיטת בר-אילן. תחומי ההוראה והמחקר שלה משלבים היבטים תיאורטיים וקליניים בתחום התפתחות השפה והשיח, בקרב ילדים חד-לשוניים ודו-לשוניים, בעלי התפתחות תקינה ולקויה.
מבין נושאי המחקר של ד"ר ג'ודי קופרסמיט:
התפתחות היכולת הנרטיבית באוכלוסיה חד-לשונית ודו-לשונית, התפתחות השיח הנרטיבי והעיוני בדיבור ובכתיבה בגיל בית הספר, הבנה והפקה של קשרי זמן וסיבתיות, שיח נרטיבי ותיאוריית המיינד, התפתחות השיח הנרטיבי בשפות שונות (עברית, ערבית, ספרדית, צרפתית), אירועי תנועה וסיבתיות, קוגניציה ושפה, השפעת המטלה על היכולות השפתיות והנרטיביות, התפתחות התחביר, המורפולוגיה והלקסיקון לאורך שנות הילדות וההתבגרות.
ד"ר קופרסמיט השתתפה בפרוייקטים מחקרים רבים בתחומי התפתחות השפה והפסיכולינגויסטיקה של השפה והשיח, ביחד עם פרופ' רות ברמן מאוניברסיטת תל-אביב, מומחית בתחום בארץ ובעולם, וביחד עם פרופ' שושנה בלום-קולקה (ז"ל), מומחית בהתפתחות השיח בהקשרים נטורליסטיים.
לאחרונה היא מתמקדת במחקר בלשני-קליני בתחום השיח הנרטיבי בשיתוף פעולה עם קלינאיות תקשורת ובוגרות התואר השני בהפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה. כך, למשל, היא מפתחת פרוטוקול נרטיבי לזיהוי מאפיינים התפתחותיים של הנרטיב באוכלוסיה עם התפתחות תקינה ועם לקות שפה, בשפה העברית והערבית. כמו כן, ד"ר קופרסמיט מקיימת שיתופי פעולה מחקריים עם חוקרים בארץ ובעולם והיא מציגה את מחקריה בכנסים מדעיים בתחום הבלשנות ההתפתחותית והקוגניציה.