במסגרת הקורס השנתי, הסטודנטים נדרשים לאפיין ולחקור מוצר/שירות דיגיטלי של ארגון אמיתי ולהציע המלצות לשיפור ושימור השירות. זה יכול להיות במקום עבודתם או בארגונים אחרים.
הקורס בהנחייה של ד"ר קרן מזוז, ד"ר דריה מעוז, ד"ר יהודית קאהן וד"ר אמוץ פרלמן. הקורס מאפשר התנסות אמיתית ויישום מלא של כל מה שנלמד במסגרת התואר, כדי לחזק את ארגז הכלים של הסטודנטים/יות ולייצר ערך אמיתי עוד בזמן הלימודים למקום עבודתם.
מיהם ארגוני השירות הדיגיטלי? כל ארגון שהרי אין היום ארגון שלא הטמיע מוצר/שירות דיגיטלי, החל מאתרי אינטרנט, אפליקציות, מערכות מידע, רשתות חברתיות עסקיות, בינה מלאכותית ועוד וכל אלה מייצרים ערך משותף עם המשתמשים ולכן מהווים שירות דיגיטלי.
הסטודנטים בחרו מגוון רחב של ארגונים בתחומים וענפים שונים לחקור בהם, החל משירותי הדיגיטל של בנק מרכנתיל, רשת בתי מלון אנ"א, שירותי הדיגיטל של שירותי בריאות כללית, שירות דיגיטלי של נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, אתר האינטרנט של מכון ברוקדייל, שירותי הדיגיטל והרשתות החברתיות של חברת המים "הגיחון" בירושלים, שירותי האפליקציה של עמותת ידיים לסיוע בדרכים, מערכות המידע של חברת "אריאל" של עיריית ירושלים, אתר האינטרנט של חברה פרטית "נעלי מרטי", שירותים דיגיטלים של מכללת הדסה, מערכת מידע של מסעדה, מערכות המידע של חברת ויסוצקי ועוד.
להלן מספר דוגמאות:
הסטודנטיות בת עמי בנימין, דבורה קרויזר ודבורה כהן, חוקרות את אפליקצית הניווט המוכרת לכולם, וויז. לאחר שניגשו וקיבלו אישור ממנכל ומייסד החברה.
"במסגרת קורס פרויקט הגמר בתוכנית התואר השני בניהול ארגוני שירות התבקשנו לחקור ארגון שירות דיגיטלי. מיוזמתנו, החלטנו לפנות לחברת וויז WAZE ולבקש את אישורם לחקור בחברה ולשמחתנו נענינו בצורה חיובית ויש לנו פגישה עם המנכ"ל. שאלת המחקר שעניינה אותנו הינה אמינות ומהימנות של השירות הדיגיטלי בזמני חירום, בשל שיבושי GPS יש קושי להשתמש בשירות, מהמחקר שערכנו עד כה, השיבושים מעלים תסכולים בקרב המשתמשים. פתרון אחד רלוונטי שמצאנו היה השימוש בהומור כדי לשקם את האמון בחזרה בשירות. במסגרת העבודה, יישמנו את מה שלמדנו כל השנה, כולל ניתוח חווית משתמשים, וחדשנות בשירות הדיגיטלי הכי שכיח בישראל".
הסטודנטיות יעל מימונה, מור זזון ורז חן חוקרות במקום עבודתם בנציבות שירות המדינה במשרד רוה"מ את השירות הדיגיטלי שניתן ללקוחות פנים ארגוניים.
" החלטנו להטמיע את מה שלמדנו במסגרת העבודה בנציבות שירות המדינה ולחקור את הנגשת המסמכים הדיגיטלים בארגון. אלה מהווים שירות דיגיטלי של ממשל חכם. שאלת המחקר שעניינה אותנו הינה היכולת של אנשים מקבוצות גיל שונות לגשת לשירות הדיגיטלי, להבין ולמלא את הטפסים. מהמחקר שערכנו עד כה, מצאנו בעיות ונמליץ המלצות שיכולות להיות רלוונטיות לארגון בו אנו עובדות. במסגרת העבודה, יישמנו את מה שלמדנו כל השנה, כולל ניתוח חווית משתמשים, מסע לקוח, מפת ערך, תכנון אסטרטגי וחדשנות בשירות הדיגיטלי של ממשל מקוון בישראל".
הסטודנטים מהא גובעה, עומר כאלותי, אחמד אבו ראש ונג'יב מחמוד, חקרו את פלטפורמת משלוחי המזון "האאט" שפועלת במגזר הערבי.
"החלטנו להטמיע את מה שלמדנו במסגרת ארגון משלוחי הזמנות הנקרא "האאט" שמתחרה עם וולט ופועל כרגע במגזר הערבי.באמצעות הפלטפורמה, הארגון משדך בין היצע וביקוש, בין מסעדות ללקוחות המעוניינים בהזמנת מנות. במסגרת העבודה, יישמנו את מה שלמדנו כל השנה, כולל ניתוח חווית משתמשים, ביצוע מחקר איכותני וכמותני, הבנה של מסע לקוח (מצד המסעדה, השליח והלקוח), הבנה של המודל העסקי ועוד".