B.A בתקשורת צילומית: החוג היחיד בארץ המשלב לימודי צילום עם מדיה חזותית

23/06/2022 | תקשורת צילומית

הצילום מאפשר לנו להקפיא רגעים בזמן, לתחום אותם בפריים אחד בודד או בשורה של פריימים שנעים בזה אחר זה ומתארים השתלשלות אירועים. באמצעות המצלמה ניתן להציג פיסה מהחיים או לביים סיטואציה לגרום לה להיראות ולהרגיש אמיתית, לעורר רגש, לייצר אמירה על הקיום האנושי.

אך כיום הצילום כבר לא עומד בפני עצמו כתחום, אלא נשזר בספירות אחרות בעולם המדיה החזותית. לכן הצלם המודרני לא מציג עוד את הדימוי הגולמי, הראשוני בגלריות או בעיתונות, אלא מעבד אותו, עם תוכנות עיצוב, עריכה, הדמיה ואפקטים כדי להשיג את האפקט המבוקש ולהגשים את החזון האמנותי שאיתו יצא לדרך. התעשייה צמאה לאנשים רב תחומיים שמפגינים ידע ומיומנות בצילום ומדיה חזותית.

מהן האפשרויות העומדות בפני אלו שמעוניינים להשתלב בלימודי צילום?

אנשים עם זיקה ואהבה לתחום הצילום יכולים להשתלב בלימודי צילום ועריכה במסגרת קורס בודד שנמשך מספר חודשים, או לחילופין בתוכנית לימודי תואר ראשון, שכוללת בתוכה קורס או מספר קורסים בצילום. קורס צילום, בין אם מציע לימודי צילום למבוגרים, למתחילים או מתקדמים, אורך מספר חודשים עד שנה שבסופן רוכשים תעודת מקצוע המאפשרת להתחיל לפלס את הדרך בתעשייה - כצלם אירועים, צלם אופנה, צלם עיתונות, לעבוד כעצמאי או במסגרת חברה או ארגון. 

בתואר ראשון לעומת זאת, מקדישים מספר שנים ללימוד היסודות, הטמעת הבסיס והתמקדות בשלל האלמנטים המרכיבים את התחום, במטרה להזניק לתעשייה אנשי מקצוע מיומנים ואיכותיים. ישנן לא מעט משרות בתעשייה שעבורן תעודת מקצוע מטעם קורס או מספר קורסים זה בהחלט מספיק, אך תואר ראשון המשלב לימודי צילום מקנה עדיפות לאלו המחזיקים בו עקב היקף ההכשרה המקצועית שהוא מספק. 

לימודי צילום מקצועי במכללה האקדמית הדסה

אנשים שרוצים להתקבל ללימודי צילום בירושלים והסביבה, יכולים להגיע למכללה האקדמית הדסה, מכללה יוקרתית שמציעה תוכנית לימודים יחידה מסוגה בארץ: תוכנית ללימודי תואר ראשון בתקשורת צילומית, המשלבת את הצילום עם ענפי מדיה חזותית נוספים, כדוגמת תלת מימד, אנימציה, ניו מדיה ומציאות מדומה כדי להכשיר אמנים רב תחומיים לתעשייה, זאת בשונה מתוכנית לימודי תואר ראשון בתקשורת חזותית שמספק את מיטב הכלים והמיומנויות להכשרת מעצבים גרפיים.

תחומי המדיה החזותית לסוגיה, משתמשים במידה רבה בטרמינולוגיה של עולם הצילום, מתבססים על עקרונות מהתחום כדי להפיק תוצרים. כך לדוגמא מעצבים, אמני תלת מימד והדמיה עובדים בתוכנות עם ''מצלמות'' שבאמצעותן קובעים את הזווית שבאמצעותן יציגו את התוצר שלהם, בין אם זה הדמיה של מטבח או סלון במגזין ריהוט, פרסומת על שלט חוצות או דמויות אנימציה או תלת מימד עבור סדרה, סרט או תשדיר פרסומת בטלוויזיה. כך שידע נרחב בצילום על שלל היבטיו, לרבות: תאורה, עומק שדה, וקומפוזיציה הוא אלמנט חשוב בעבודתם השוטפת. 

שילוב הצילום עם אמצעים אלו, מאפשר לסטודנטים והסטודנטיות שלנו לפתח ראיה אמנותית רחבה, טביעת אצבע צילומית ייחודית משלהם וחשיבה שיווקית, הם צוברים ניסיון מהותי במגוון פלטפורמות, טכנולוגיות וכלים שנמצאים בשימוש התעשייה, באופן הזה הם מגדילים את מעגל אפשרויות התעסוקה העומדות בפניהם עם סיום הלימודים והופכים למועמדים נחשקים לא רק בתעשיית התקשורת (בהפקות ובעיתונות) אלא בתעשיית ההייטק, הגיימינג והפרסום. מלבד המיומנויות הטכניות, הסטודנטים רוכשים כלים בינאישיים הכרחיים לעבודה בתחום: הם לומדים לעבוד בקבוצות ולהעריך עבודות של חבריהם לכיתה. 

תקשורת צילומית - לימודי צילום ומדיה חזותית המקנים יתרון משמעותי בשוק העבודה

הסטודנטים והסטודנטיות בתוכנית הלימודים לתואר ראשון בתקשורת צילומית, מגלים את הנישה שלהם בתחום כבר במהלך הלימודים, כשמתבקשים לבחור באחד מ-2 מסלולי התמחות: מסלול התמחות תיעודי (דוקומנטרי) או מסלול התמחות בפרסום, שכל אחד מהם מציע סדרת קורסים ופרויקטים ייחודיים משלו, ופותח את הדלת למגוון רחב של חברות, ארגונים, תפקידים ומסלולי חיים.

ואילו בשנה הרביעית לתואר הם בוחרים מקום לסטאז' ואחת לשבוע הם עובדים בו. שורת המקומות הזמינה להם נקבעת בהתאם למסלול ההתמחות שבחרו בשלב מוקדם יותר. זה יכול להיות סטודיו צילום, תאגיד שידור, משרדי הפקה, מוזיאון, ארכיון, סטודיו לעיצוב אינטרנט, מערכת עיתון, מוסד תרבות ועוד שלל מקומות בהם יש ביקוש לכישורים הללו.

שאלות ותשובות בנושא תואר ראשון בתקשורת צילומית

1. תוך כמה זמן משתלבים בתעשייה עם תואר ראשון בתקשורת צילומית?

בוגרי ובוגרות התוכנית לתואר ראשון בתקשורת צילומית הופכים מועמדים מבוקשים ביותר בתעשייה ועל כן מוצאים עבודה במהירות ובקלות. מה גם שאנחנו במכללה מתחזקים מרכז לניהול קריירה שמפעיל יועצים מוסמכים, המלווים את הסטודנטים שלנו צעד-צעד בדרכם למצוא עבודה בתחום העיסוק שלהם. היועצים שלנו מסייעים במציאת עבודה במגוון דרכים, לרבות:

  • סיוע בכתיבת קורות חיים מקצועיים
  • קיום מפגשים עם מעסיקים באופן פרונטלי
  • הרצאות רלוונטיות לשוק העבודה המשתנה
  • סיורים בחברות מובילות בתחום
  • סדנאות קריירה

קביעת פגישה עם יועצי המרכז תקרב אתכם צעד אחד קרוב יותר אל עבר הקריירה הנכספת. 

2. מה עושים עם תואר ראשון בתקשורת צילומית?

תואר ראשון בתקשורת צילומית מהווה כרטיס כניסה לתעשיית התקשורת, הפרסום, ההייטק - חברות ענק, סטארט אפ, וחברות גיימינג יוקרתיות ונחשקות. בכל אחת מהזירות הללו ניתן להשתלב בתפקידים הבאים:

  • מעצב UX/UI
  • מעצב גרפי
  • מומחה הדמיה
  • אמן תלת מימד
  • תפקידי הפקה - במאי, מפיק, צלם סטילס או וידאו בתכנים לטלוויזיה, לקולנוע ולרשת.
  • עורך תוכן
  • אפטריסט
  • יוצר תוכן חזותי - בענפי האופנה והקולינריה, בעיתונות המודפסת, הדיגיטלית, בתיאטראות, מוסדות תרבות, ארכיונים, מרכזי שימור חזותי וברשתות החברתיות.
  • יוצר עצמאי שמקים עסק משלו למתן שירותי עיצוב, עריכת תוכן בדיגיטל, צילום, עריכת וידאו ועוד.

מעוניינים להירשם אך תוהים איך ייראו החיים שאחרי התואר? בואו לראות מה בוגרים מספרים על הקריירה שהשיגו, לאחר תקופת הלימודים בחוג לתקשורת צילומית.

3. באיזו מתכונת מתקיימים הלימודים לתואר ראשון בתקשורת צילומית?

הלימודים בחוג לתקשורת צילומית במכללה האקדמית הדסה הם במתכונת היברידית (לימודים מהבית ומהמכללה גם יחד) של לימודי יום. הלימודים מתקיימים בימים א'-ה' משעות הבוקר עד אחר הצהריים, כך שסטודנטים או מועמדים שמעוניינים לשלב עבודה במהלך תקופת התואר הראשון, יכולים לעשות זאת ביעילות. 

 להרשמה אונליין לחצו כאן