תחומי הלימוד באופטומטריה

אופטומטריה הינה מקצוע רב תחומי והסטודנטים יצברו ניסיון מעשי בכל שלושת תחומי העסיקו המרכזיים ויוכלו לבחור לאחר מכן במה להתמחות:

  1. תחום הראייה –עזרי ראייה, קשר עין - מוח, בדיקות וטיפולים. אבחון וטיפול בבעיות ראייה. באמצעות סדרת בדיקות אופטיות יכול אופטומטריסט לקבוע מרשם מתאים לפתרון הבעיה הספציפית של המטופל. הטיפול יתבטא בהתאמת משקפיים, עדשות מגע או בהתאמת אביזרים מיוחדים במקרה של ראייה ירודה.
  2. תפקודי ראייה- אבחון וטיפול בבעיות הקשורות לתפקוד העיניים, כגון הפרעות בראייה דו-עינית, פזילה, פזילה סמויה, בעיות מיקוד, בעיות בתנועת העיניים ולקויות למידה הנובעות מכך. במקרים אלה מאתר האופטומטריסט את מקור הבעיה, ומטפל בה באמצעות התאמת משקפיים מיוחדים או באמצעות תרגילי עיניים הנעשים בעזרת מכשור אופטי ותוכנות מחשב מיוחדות.
  3. בריאות העין -אבחון של מחלות עיניים, מחלות מח וגוף, לחץ דם גבוה, גידול במח, סוכרת. אבחון סטיות מהנורמה הקשורות לעיניים ולבריאות הכללית של הגוף. יש מקרים בהם יכול האופטומטריסט, עקב הידע שרכש באנטומיה ובפתולוגיה של גוף האדם, לאבחן סטיות מהנורמה באמצעות בדיקת ראייה,קרקעית העין, אישונים ושדה ראייה. במקרים אלה בהם נחשפות סטיות יפנה האופטומטריסט את המטופל לאבחון ולטיפול אצל הרופא המתאים, כגון: רופא עיניים, נוירולוג או רופא משפחה.

רשימת קורסי הלימוד בחוג לאופטומטריה