קורסי חובה כלליים
שם הקורס : ראייה ירודה קלינית מתקדמת - עיוני
קוד הקורס : 100421282
שם המרצה :
צור ורוניקה
נקודות זכות : 1
דרישות קדם : אופטומטריה קלינית מתקדמת חובה
סמסטר ב'
חובה
מטרות הקורס: התנסות קלינית בבדיקות ראייה בקרב אוכלוסיה עם ראייה ירודה כולל התאמת אביזרים אופטיים ואלקטרוניים מתקדמים תוך שימוש בחומר התיאורטי והמעשי הנלמד בשיעור. הקורס מורכב מהרצאות פרונטליות וממרפאות (קליניקות).
הערכת הקורס :הצגת מקרה קליני בסוף הקורס 70% +הגשת מקרה קליני כתוב (Written Case Report) 30%
שם הקורס : גלאוקומה
קוד הקורס : 00421172
הערכת הקורס : בחינה מסכמת %100
שם המרצה :
פרופ' סיימון ברנרד
נקודות זכות : 2
דרישות קדם : אנטומיה של העין, פתולוגיה אוקולרית, אופטומטריה מתקדמת
חובה
הקורס ניתן לסירוגין. לא יינתן בתשע"ה
מטרות הקורס: הקניית ידע, מיומנות וכלים לביצוע בחינות סקירה לגלאוקומה, לאיתור ואיבחון גלאוקומה, הבנה והכרה של דרכי טיפול. הקורס כולל סדנאות מעשיות בבדיקות של איבחון ואיתור, פיענוח תמונות והקניית ידע במהלך המחלה, סימנים ועקרונות טיפול.
שם הקורס : מרפאות מתקדמות באופטומטריה חובה
קוד הקורס : 100421342
הערכת הקורס : השתתפות במרפאות, צבירת חתימות במערכת הממוחשבת, מבחן מעשי
שם המרצה :
ד"ר יונתן לוין
נקודות זכות : 2
חובה
התנסות בטכניקות מתקדמות הכוללות: בדיקת רשתית באמצעות עדשת Volk, בדיקת רשתית באמצעות binocular indirect ophthalmoscope, מדידת רשתית באמצעות OCT, מדידת שדה ראייה, מדידת לחץ תוך עיני באמצעות Goldman Tonometer.
שם הקורס : תרפיה ויזואלית מורחבת
קוד הקורס : 100421362
נקודות זכות : 2
סמסטר ב'
חובה
אבחון והבחנה בין תסמונות ראיה דו עינית, בניית תכנית טיפולים כולל עזרים פרקטיים כגון ספרון הדרכה לאופטומטריסט, דפי שיעורי בית למטופל. בדיקות תפקודיות לתכנון תכנית טיפולית מותאמת אישית, מעל 30 שיטות טיפול למשרד ולבית:Dissociated and Associated Pointing, Balance Board, Brock String, Cheiroscopic Tracings, Coin Circles, Central-Peripheral Saccades, "Ninja Training", Eye Control, Motor Equivalence, Overlapping pictures, Vectograms, Van Orden Stars, and Wallach Rings
שם הקורס : קשיי למידה ודיסלקציה
קוד הקורס : 00421051
הערכת הקורס : תרגול 30% בחינה 70%
שם המרצה :
פרופ' אוונס ברוס
נקודות זכות : 2
סמסטר א'
חובה
שם המרצה: פרופ’ ברוס אוואנס, ד”ר סיימון ברנארד
מטרות הקורס: הכרת הפרעות הלמידה השונות, דרכי האבחון והטיפול בהן וההיבטים האופטומטריים הקשורים או גורמים להפרעות למידה.
הקורס ניתן לסירוגין
שם הקורס : שיטות מתקדמות בעדשות מגע
קוד הקורס : 00421021
הערכת הקורס : מבחן 100%
שם המרצה :
גל אייל, דבלמן ג'ניה, פוליטי רונית
נקודות זכות : 4
דרישות קדם : קורס בעדשות מגע ומרפאת עדשות מגע
סמסטר ב'
חובה
היקף הקורס: 4 ש”ש
מטרות הקורס: קורס מתקדם בעדשות מגע המקנה ידע נרחב ויסודי בתחומים חדישים בענף כגון עדשות סקלרליות, אורתו-קיי, עדשות טיפוליות וקוסמטיות, התאמת עדשות לאחר השתלת קרנית ולאחר ניתוחי רפרקציה. כל נושא נלמד מורכב מ-2 שעות הרצאה פרונטלית ו-2 שעות סדנה מעשית - ליישום הרקע התאורטי.
שם הקורס : כתיבה מדעית ואתיקה במחקר
קוד הקורס : 00421122
הערכת הקורס : עבודת סמנריון 100%
שם המרצה :
ד"ר שניאור עינת
נקודות זכות : 2
סמסטר א'
חובה
היקף הקורס: 2 ש”ש
מטרות הקורס: הבנת עקרונות הכתיבה המדעית תוך כדי הכרת סוגי המאמרים שונים, הכרת השלבים השונים בכתיבה ובפרסום מאמר והעברת ביקורת על מאמר לצד ניסיון מעשי של כתיבה.
שם הקורס : מחלות רשתית
קוד הקורס : 00421141
הערכת הקורס : בחינה מסכמת
שם המרצה :
פרופ' סיימון ברנרד
נקודות זכות : 2
דרישות קדם : אנטומיה של העין, פתולוגיה אוקולרית
סמסטר ב'
חובה
היקף הקורס: 3ש”ש
מטרות הקורס: הצגה של מחלות הרשתית והענבייה השכיחות אותן ניתן לראות במטופלים הבאים לבדיקה האופטומטרית. יושם דגש על הכרת המאפיינים של מחלת הסוכרת ברשתית ובזגוגית. התלמידים יתרגלו שיטות שונות של בדיקת הרשתית ויבדקו חולים עם מחלות שונות ברשתית.
שם הקורס : אופטומטריה בילדים
קוד הקורס : 00421151
הערכת הקורס : בחינה מסכמת
שם המרצה :
פרופ' סיימון ברנרד
נקודות זכות : 2
דרישות קדם : אנטומיה של העין, פתולוגיה אוקולרית, אופטומטריה מתקדמת,
חובה
מטרות הקורס: הקניית הבנה מעמיקה של התפתחות הראייה בילדים ורכישת ידע באבחון וטיפול במחלות עיניים בילדים. התלמיד ישפר את מיומנויות הבדיקה האופטומטרית בילדים.
הקורס ניתן לסירוגין.
שם הקורס : מהמעבדה לקליניקה: מצאים חדשים במדעי הראייה ויישומם בקליניקה האופטומטרית
קוד הקורס : 42116100
הערכת הקורס : השתתפות בדיונים בשיעור- 20%, שיעורי בית חובה בכל שיעור- 20%, עבודת גמר-60%
שם המרצה :
ד"ר גנץ ליאת
נקודות זכות : 2
דרישות קדם : תואר ראשון באופטומטריה
סמסטר א'
חובה
היקף הקורס: 2 ש”ש
מטרות הקורס: העמקת ידיעות הסטודנטים בתחומי המחקר העכשוויים וממצאים פורצי דרך בעלי משמעות בעולם האופטומטרי. מטרות משנה של הקורס כוללות הקניית כלים לקריאה מדעית ביקורתית, כתיבה מדעית, תיכנון ניסוי ועיבוד מידע בניסויים קליניים. הקורס דינאמי ומשתנה בהתאם למחקרים פורצי דרך חדישים בעולם האופטומטריה, לאחרונה נושאים שנכללו בקורס כללו: דרכים לעצירת התקדמות קוצר ראייה בקליניקה האופטומטרית, מדידות של חדות ראייה, מתן פריזמות במשקפיים, קבלת החלטות קליניות במתן מרשם למשקפיים, רגישות לניגודיות בקליניקה האופטמטרית, אימון תפיסתי ונוירוויז'יון, מדד גמישות קרנית corneal hysteresis וגלאוקומה, חזית הגל בקליניקה האופטומטרית.
שם הקורס : ראייה ירודה קלינית מתקדמת - מעשי
הערכת הקורס : הצגות מקרים
שם המרצה :
צור ורוניקה
נקודות זכות : 1
סמסטר א'
חובה
שם הקורס : ביומטריה בניתוחי קטרקט
נקודות זכות : 2
סמסטר ב'
חובה
שם הקורס : סמינריון קליני
שם המרצה :
ד"ר בן אלי הדס, גל אייל
נקודות זכות : 3
סמסטר א' וב'
חובה
קורסי בחירה חוגיים
שם הקורס : התנסות קלינית בעדשות מגע למקרים מיוחדים
קוד הקורס : 100421272
שם המרצה :
ד"ר בן אלי הדס, גל אייל, דבלמן ג'ניה, פוליטי רונית
נקודות זכות : 2
דרישות קדם : קורס שיטות מתקדמות בעדשות מגע
סמסטר א' וב'
בחירה
מטרות הקורס: התנסות קלינית התאמת עדשות מגע לאוכלוסיות מיוחדיות כולל מולטיפוקל, אנשים בעלי לבקנות או ניסטגמוס, עדשות קוסמטיות, אורטוקרטולוגיה, myopia control וחולי קרטוקונוס. הקורס מתקיים פעם בשבועיים במרפאות של בית החולים סיינט ג'ון.
הערכת הקורס: הצגת מקרה קליני בסוף הקורס
שם הקורס : תרפיה ויזואלית מורחבת בחירה
קוד הקורס : 100421382
נקודות זכות : 2
סמסטר א'
בחירה
תרגילי עיניים ולמידה - שיטות טיפוליות הכוללות משחקי כדור, קפיצות בין טורים, מעקב אחר אותיות, מבוכים, בדיקות סאקדה, העתקת משפטים, קריאה בקול רם, Slap-Tap, NYSOA King-Devick Saccadic Test, Groffman Visual Tracing Test, Wold Sentence Copy Test, Gates Oral Reading Survey, Jordan Left Right Test, Motor Free Visual Perception Test, and the ReadAlyzer
שם הקורס : יזמות עסקית בארגוני בריאות - בחירה
קוד הקורס : 100421142ש'
שם המרצה :
ד"ר טלי הדסה בלנק
נקודות זכות : 2
סמסטר א'
בחירה
הקורס מתייחס לבריאות כמוצר וכשירות הניתן ללקוחות קיימים ועתידיים תוך ראיה עסקית. הקורס מעניק לסטודנטים הזדמנות ייחודית להתנסות בתהליך היזמות בארגוני בריאות. הסטודנטים יאתרו אתגרי שוק, יאמתו את צרכיו של הלקוח, יזהו את השוק בו הם פועלים, יזהו פתרונות חלופיים ויציעו מודל עסקי ליישום הרעיון.
הקורס יציג תיאוריות הקשורות בחדשנות ויזמות ביחד עם מידע יישומי לבחינת רעיונות יזמיים. בסיום הקורס, הסטודנטים יכינו מצגת לצורך גיוס משאבים/ משקיעים פוטנציאליים עבור המיזם.
שם הקורס : מרפאות תרפיה ויזואלית - בחירה
קוד הקורס : 100421472
שם המרצה :
גורליק יהודיתה, ד"ר איכלר - מרון רחל
נקודות זכות : 2
סמסטר ב'
בחירה
שם הקורס : מרפאות שיקום נוירו-אופטומטרי - בחירה
קוד הקורס : 100421232ש'
הערכת הקורס : הצגות מקרים
שם המתרגל :
סוליי עיני
נקודות זכות : 2
סמסטר ב'
בחירה
קורס מרפאת שיקום נוירו-אופטומטרי מיועד עבור הסטודנטים המעוניינים לטפל במטופלים נפגעי-ראש.
הקורס יכלול 5 הרצאות מקוונות בנושא חדות ראייה, פזילה אובייקטיבית וסובייקטיבית, בדיקות אישונים, בדיקות שדה ראייה, נגלקט, המבנה הנוירואנטומי של ליקויים כמו שיתוק עצבי, ליקויי שדה ראייה וליקויי תנועות עיניים.
כמו כן, הקורס יכלול התנסות מעשית, בה יתורגלו טכניקות לשיפור איכות הראייה של פציינטים עם פגיעות ראש.
שם הקורס : נוירואופטומטריה
קוד הקורס : 100421402
נקודות זכות : 2
סמסטר ב'
בחירה
קורס זה מתמקד בבניית תכנית טיפול לפציינטים בעלי פגיעות ראש נרכשות או טראומטיות. הקורס מתאר את המכניקה של פגיעות ראש, הנוירולוגיה, הקשר בין המח לתפקוד ואיך למפות פגיעות לתפקידים ספציפיים
שם הקורס : מרפאות מתקדמות בחירה
שם המתרגל :
ד"ר יונתן לוין, ג'ודי ווילקס
נקודות זכות : 2
בחירה
שם הקורס : התנסות קלינית בראייה ירודה מתקדמת - בחירה
שם המתרגל :
צור ורוניקה
נקודות זכות : 2
בחירה
שם הקורס : אמבליופיה ופזילה
שם המתרגל :
ג'ודי ווילקס
נקודות זכות : 1
סמסטר א'
בחירה
Amblyopia and Strabismus
Amblyopia and Strabismus
Definitions – Diagnosis - Management
1 credit (1.5 ECTS credit)
Click here to register for Amblyopia and Strabismus course
Introduction
Optometrists are the initial source of detection for amblyopia. As this disorder can cause severe, lifelong visual impairment, it is imperative that optometrists know the different kinds of amblyopia, how to detect and co-manage treatment with ophthalmologists. This information will allow you to provide better care for your patients and save their vision before the damage is permanent.
Course Structure
- Asynchronous lectures
- 3 live sessions via Zoom which will be recorded to facilitate flexible study and review on:
- November 15th: 15:00 – 17:00 (IST)
- December 13th: 15:30 – 17:00 (IST)
- January 17th: 15:30 – 17:00 (IST)
Learning Outcomes
Upon successful completion of the course, students will be able to:
- Describe specific disruptions which can result in strabismus or amblyopia
- List, characterize and differentiate between different types of amblyopia and strabismus
- Describe the importance of treating amblyopia and strabismus
- Assess, diagnose, and devise a treatment plan for different types of amblyopia and strabismus
- Co-manage amblyopia and strabismus with ophthalmologists and plan the approach and specific vision therapy techniques to apply to amblyopia in the child and in the adult
Topics Covered
Assessment
- Basic examination techniques for strabismus
- Advanced techniques for strabismus
- Binocular sensory testing
- Methods of vision testing and investigation in children with developmental delay
- Basic evaluation and differential diagnosis of decreased vision in infants and children
- Basic visual development and visual assessment of the pediatric ophthalmology patient
Basic Knowledge
- Different aetiologias of amblyopia
- Aetiologias of esotropia
- Strabismus types
Treatment
- (Non-)surgical treatment of strabismus and amblyopia
- Treatment of complex strabismus patterns
- Treatment of complex aetiologias of vertical strabismus
- Treatment of intra- and extraocular pediatric diseases
- Strabismus surgery
Course Requirements and Assessments
- Short quizzes to check understanding after every lecture
- Final exam for those wanting academic credit
Instructors
Amblyopia and Strabismus
Prof. Mitchell Scheiman
Prof. Mitchell Scheiman is the Dean of Research, Director of Graduate Studies, and a professor at Salus University. Prof. Scheiman has spent over 25 years researching binocular vision disorders. He is world-renown for his work as study chair for the Convergence Insufficiency Treatment Trial, and the subsequent CITT-ART study. His current research focuses on diagnosis and treatment of concussion-related vision disorders. Prof. Scheiman is a diplomate and a fellow in binocular vision, perception and pediatric optometry in the American Academy for Optometry, and a fellow of the College of Optometrists in Vision Development.
Amblyopia and Strabismus
Prof. Bruce Moore
Dr. Moore’s career as a pediatric optometrist has been devoted to studying the vision problems and therapeutic options for young children. Dr. Moore assumed the position of the Marcus Professor of Pediatric Studies at the New England College of Optometry in 1997 and served as a Department Chair for over a dozen years. Dr. Moore has published over 250 papers, posters, chapters, and two textbooks on a variety of subjects in pediatric optometry. His text, Eye Care for Infants & Young Children, published in 1997, became the standard textbook in pediatric optometry for students and practitioners for many years. Dr. Moore is Co-Chair of the Children’s Vision Massachusetts Coalition and a member of the National Center for Children’s Vision and Eye Health. He was a founding member and principal investigator in the National Eye Institute funded multi-center research study of vision screening of children, the Vision in Preschoolers (VIP) Study. Dr. Moore partially retired from full time faculty status at the New England College of Optometry and is currently Professor Emeritus at the College.
Amblyopia and Strabismus
Dr. Margaret Woodhouse
Senior lecturer at the School of Optometry and Vision Sciences, Cardiff University, UK, teaching Binocular Vision and Special Needs, Pediatric Eye Care and Advanced Pediatric Eye Care, and Eye Care for People with Learning Disabilities. Dr. Woodhouse’s main interests are visual development in children with Downs syndrome and the eye care needs of children and adults with disabilities. She designed the Cardiff Acuity Test, Cardiff Contrast Test and Cardiff Near Test and continues long-term research of visual and cognitive development in infants and young children with Down's Syndrome, who are at particular risk of eye defects. Other interests are the aetiology of refractive and accommodative defects, and the impact of visual impairment on a child's development and education.
Amblyopia and Strabismus
Dr. Erin Jenewein
Associate Professor at Salus University, Pennsylvania and Coordinator of their Pediatric and Vision Therapy Residency Program. Professor Jenewein is a clinical specialist in Pediatric and Binocular Vision Services and is a Fellow of the American Academy of Optometry.
Amblyopia and Strabismus
Prof. Patricia Cisarik
Professor of Optometry at Southern College of Optometry, Memphis, Tennessee teaching didactic and clinical courses. Experience includes clinical instruction in the adult primary care and contact lens clinics and Chairperson of the Institutional Review Board for the Southern College of Optometry. In addition to her previous private practice experience, Dr. Cisarik served as an assistant professor at Nova Southeastern University College of Optometry and at the University of Houston College of Optometry.
Amblyopia and Strabismus
Dr. Liat Gantz
Liat Gantz is an Israeli Optometrist with a PhD in vision science, in the field of psychophysics of depth perception from the University of Houston College of Optometry (TX, USA) in 2009. Additionally, she holds a post doc in the field of clinical electrophysiology as well as another post doc in the field of psychophysics of depth perception. Currently, Dr. Gantz is a senior lecturer of Optometry and the director of the Masters of Optometry (M.Optom) program at Hadassah Academic College (Jerusalem, Israel). She is an active researcher in the field of depth perception and clinical optometry, a fellow of the American Academy of Optometry and the European Academy of Optometry, and an expert reviewer to several scientific journals in the field of vision research.
Amblyopia and Strabismus
Dr. Rachel Eichler
Dr. Rachel Eichler, the Director of the vision therapy clinics at Hadassah Academic College since 1997. She has received many awards for excellence in teaching and is involved in pedagogical research. Dr. Eichler was trained as an optometrist in the State University of New York College of Optometry. She is a senior lecturer and has been an independent practitioner with over 25 years experience.
Amblyopia and Strabismus
Mrs. Natalie Morhaim
Natalie is a BABO accredited optometrist, licensed in the UK and Israel, who specialises in behavioural and developmental optometry. She works with children and adults with binocular vision problems and learning-related visual problems.
שם הקורס : אופטומטריה בספורט
קוד הקורס : 100421392
נקודות זכות : 2
סמסטר ב'
בחירה
איך אופטומטריסטים יכולים לעבוד עם ספורטאים בכדור-בסיס, טניס, גולף, כדורגל, כדורסל וכל ענף ספורט אחר ולשפר את ביצועיהם? איך אופטומטריסטים יכולים לסייע לספורטאים הסובלים מפציעות ראש טראומטיות לחזור לרמת הביצועים שהיתה להם לפני הפציעה? תפקודי ראייה יכולים להבדיל בין ספורטאי ממוצע לספורטאי מצטיין. קורס זה ילמד את הסטודנטים איך בעיות ראייה משפיעות על תפקוד וביצוע בספורט ואיך לאבחן ולטפל בבעיות אלו.
קישור לקורס הבינלאומי
שם הקורס : חשיבה קלינית באופטומטריה: ניתוח מקרים מורכבים
קוד הקורס : 100420125
נקודות זכות : 1
בחירה
הקורס נועד להעמיק את הידע והמיומנויות של אופטומטריסטים בניתוח וטיפול במקרים קליניים מורכבים. הסטודנטים יתמודדו עם מגוון אתגרים קליניים מתקדמים, כולל מקרים פדיאטריים, בעיות דו-עיניות מורכבות, התאמת פריזמות, שימוש במשקפיים מולטיפוקליות וניתוח מקרים מורכבים באוכלוסייה גריאטרית. הקורס שם דגש על פיתוח חשיבה קלינית מתקדמת, טכניקות אבחון וגיבוש תוכניות טיפול יעילות. הקורס יסתיים במפגש אינטראקטיבי שבו הסטודנטים יציגו וידונו במקרים קליניים לעומק עם עמיתיהם.