סגל החוג בניהול מערכות בריאות

  •  
    ניסים אלון

    פרופ' ניסים אלון

    ראש החוג

    פרופ' ניסים אלון הקים את החוג לניהול מערכות בריאות במכללה האקדמית הדסה ועומד בראשו.

    כיהן בין השנים 2020 - 2005  בתפקיד מנכ"ל לאומית שירותי בריאות, כולל בזמן הקורונה.
    לקופת החולים לאומית 340 מרכזים רפואיים בפריסה ארצית בישראל.המחזור השנתי של הקופה הוא 5.4 מיליארד ₪, בלאומית חברים כ 750,000 מבוטחים, 3000 עובדים שכירים ועוד כ 1600 רופאים עצמאיים.

    קודם לתפקיד זה, כיהן פרופ' אלון במגוון תפקידי ניהול במערכת הבריאות בישראל: ממנהל סניף במאוחדת ב 1989 ומאז 1994 בלאומית שירותי בריאות בתפקידים בכירים כולל  מנהל מחוז ירושלים, מנהל מחוז המרכז, סמנכ"ל תפעול, סמנכ"ל משאבי אנוש, משנה למנכ"ל ומנכ"ל.

    פרופ' ניסים אלון הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, תואר ראשון במדעי המדינה וקרימינולוגיה מאוניברסיטת בר אילן ובוגר המכללה לפיקוד ומטה של צה"ל.

    בנוסף, פרופ'  אלון הוא כיום יו"ר דירקטוריון טרם - מרכזים לרפואה דחופה.
    פרופ' אלון שירת בצה"ל בתפקידי פיקוד ומטה בחיל התותחנים, וסיים שירותו במילואים כמג"ד, סא"ל (מיל').

     

  •  
    דוד חיניץ

    פרופ' דוד חיניץ

    פרופ' מן המניין

    שעות קבלה:
    בתיאום מראש

    פרופ' דוד חיניץ הוא פרופסור למדיניות בריאות בבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. מחקריו ופרסומיו הרבים עוסקים ברפורמות השוואתיות במערכות בריאות; בקביעת סדרי עדיפויות בשירותי הבריאות; בניהול שירותי הבריאות בתחום הסרטן; במדיניות בתחום בריאות הנפש; ובחקר השפעתן של תכניות שיפור איכות בקרב צוותי חזית השירות הרפואי הפועלים במסגרת הקהילה ובסביבת בית החולים. 

    פרופ' חיניץ הוא סגן ראש החוג לניהול מערכות בריאות במכללה האקדמית הדסה.

     

  •  
    רעות זעפרני

    רעות זעפרני

    רכזת החוג

  •  
    רוית כהן שיינר

    עו"ד רוית כהן שיינר

    מרצה
    יועצ/ת אקדמי

    שעות קבלה:
    בתיאום מראש

    עורכת הדין רוית כהן שיינר מוסמכת לעריכת דין בישראל (2005) ובעלת תואר ראשון בוגרת הפקולטה למשפטים L.LB (משנת 2004 ) ותואר שני במשפטים L.M.M מהמחלקה לניהול ויישוב סכסוכים באוניברסיטת בר אילן (2007).

    עו"ד רוית כהן שיינר בעלת משרד עורכי דין בלב מרכז העסקים של תל אביב בתחום האזרחי מסחרי, המתמחה בחברות, חוזים, זכויות יוצרים, סימני מסחר, לשון הרע ומקרקעין. המשרד מייצג חברות ויחידים בליטיגציה אזרחית ומסחרית לסוגייה, תוך התמחות במקרקעין ותביעות אזרחיות בבתי המשפט השונים בארץ.

    רוית בעלת ניסיון רב בהוראה, מרצה בכירה ומנחה קבוצות בקורסים, סדנאות, השתלמויות ותוכניות בכל הקשור לחוק ומשפט בישראל.

    רוית הצטרפה לצוות המרצים שלנו בשנת 2014 ומרצה בחוג לניהול ארגוני שירות בקורסים משפטיים שונים, בין היתר בקורס מבוא למשפט, קורס המשפט העסקי, דיני עבודה משא"ן, דיני בריאות ואתיקה רפואית וטקטיקות במשא ומתן וגישור ועוד.

    מאז שנת 2015 רוית מרצה בקמפוס שטראוס נשים - החוג לניהול.

     

  •  
    נעם אסנה

    ד"ר נעם אסנה
    (Dr.)

    מרצה

    שעות קבלה:
    בתיאום מראש
  •  
    ראובן קוגן

    ראובן קוגן

    מרצה

    ראובן קוגן החל את דרכו המקוצועית בשנת 2003 באגף התקציבים במשרד האוצר, שם עסק במשך 5 שנים בתחום הבריאות. התפקידים עסקו בהיבטי תקצוב ורגולציה של מערכת הבריאות על כל מרכיביה הציבוריים והפרטיים. לאחר תקופה של מעבר לתחום בינוי ותשתיות כיהן בין השנים 2018-2020 כסמנכ"ל כספים של שירותי בריאות כללית- קופת חולעם הגדולה בישראל המבטחת למעלה מ-50% מהתושבים. כיום מנהל פרויקט לאומי בתחום התחבורה (נתיבים מהירים לגוש דן) ומייעץ לגופים שונים בתחום הבריאות ותחומים נוספים 

     

  •  
    שי אופז

    עו"ד שי אופז

    מרצה

    עו""ד שי אופז משמש כיועץ בכיר בתחום ביטוחי הבריאות והסיעוד, ומלווה ארגונים מובילים בישראל ובעולם. 

    בראשית דרכו המקצועית, עסק עו""ד אופז כעו""ד במשרד מוביל והתמחה במשפט מסחרי, אזרחי ודיני תכנון ובניה. תחום הבריאות ודיני הביטוח לא היו חלק מתחום עיסוקו.

    בחלוף השנים הרגיש עו""ד אופז כי ברצונו לפנות לעיסוק אחר, ולשלב בעשייתו היומיומית פעילות בעלת משמעות עמוקה, ותחום הבריאות הוא שקסם לו. מאז החל עו""ד אופז להתמקצע בתחום הבריאות, להכיר את מערכת הבריאות הישראלית ולסייע לרבים במציאת פתרונות יצירתיים לצרכים רפואיים שונים.

    כדי להכיר את עולם הבריאות על בוריו, בחר עו""ד אופז לעבוד במערכת הבריאות הציבורית בתפקידים ביצועיים בקופת חולים, ולאחר מכן בחברת ביטוח מובילה בתחום הבריאות.

    העמקה זו ברזי מערכת הבריאות הציבורית, באינטרסים השונים של הקופות ותוכניות השב""ן, ומנגד הכרת תפיסות העבודה וניהול ביטוחי הפרט והקולקטיב בחברות הביטוח, מקנות לעו""ד אופז ידע מעמיק ביותר, ייחודי ומגוון.

    ניסיונו הנצבר במשך קרוב ל- 20 שנות פעילות בתחום, והיכרותו המעמיקה, הן עם עולם הביטוח, והן מעבודתו במערכת הבריאות הציבורית, יחד עם הכשרתו המשפטית, מעניק ללקוחות להם הוא מייעץ ולהדרכות אותן הוא מעביר יתרון משמעותי, הבא לידי ביטוי ביכולת התאמת הידע המקצועי והניסיון הרב לצרכי הלקוח, תוך הקפדה על מתן מענה לצרכים אמיתיים בצורה המיטבית, והחדשנית ביותר.

  •  
    אוהלה אביניר

    ד"ר אוהלה אביניר
    (Ph.D.)

    מרצה

    שעות קבלה:
    בתיאום מראש

    לאוהלה תואר ראשון  (בהצטיינות) בסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית (1988). תואר שני בסוציולוגיה (בהצטיינות)  בהתמחות בפסיכולוגיה חברתית, מאוניברסיטת בר אילן (1996).                               
    דוקטורט (Ph.D) מהמחלקה לניהול ויישוב סכסוכים באוניברסיטת בר אילן (2011).

    הדוקטורט  והתיזה לתואר שני עסקו בחקר מנהלים וסגנונות ניהול במקומות עבודה והיוו בסיס לפיתוח מודל התערבות ארגונית שמיישם עקרונות גישור וניהול בארגונים.  לאוהלה ניסיון רב בפיתוח תכניות הדרכה פנים ארגוניות' בתהליכי יעוץ ארגוני ובליווי אישי ותעסוקתי ובמעברים מקריירה לקריירה. במסגרת הניסיון המעשי היא התמחתה בהנחיית קבוצות בתחומי  מנהיגות, קריירה, ושירות וניהלה  קורסים להנחיית קבוצות ויעוץ תעסוקתי מטעם מכון שיפור והסבת אקדמאיים. עבדה עם אוכלוסיות מגוונות ופיתחה מודלים לשילוב וקידום אישי מותאם. 

    מרצה באקדמיה מאז 1997,  הצטרפה לסגל האקדמי של מכללת הדסה ב 2013, ומרכזת את הקורסים של שיטות מחקר, פיתוח קריירה אינטליגנציה רגשית ותגמול עובדים בתואר הראשון. מרצה בתואר השני בתחום של דינמיקה  קבוצתית והנחיית קבוצות.  

    מאז 1996 עובדת כמרצה ומתרגלת במכללות ואוניברסיטאות בתחומים של  סוציולוגיה, משאבי אנוש ושיטות מחקר (מכללת אורות,  אוניברסיטת בר אילן, שלוחת אוניברסיטת דרבי). מנחה סטודנטים לתואר ראשון ושני בתיזות ועבודות גמר. 

    במכללה האקדמית הדסה מלווה את המרכז לניהול קריירה בפיתוח הקורסים והתוכניות לשילוב בעבודה. פיתחה והנחתה את הקורסים "מהשכלה לתעסוקה" במכללה ובקמפוס שטראוס. משמשת כיועצת אקדמית של תלמידי התואר הראשון  וראש מסלול של ניהול נשים בקמפוס שטראוס. 

    תחומי העניין והמחקר שלה הם  פיתוח קריירה, תוכניות קידום תעסוקתי מנהיגות וסגנונות ניהול.

    בשנתיים האחרונות לומדת במכון מופת את תחומי המחקר  האיכותני וחוקרת את הנושא של תפיסה אישית זהות מקצועית  ודילמות של בוגרי  תואר ראשון במעבר לתעסוקה.

  •  
    אלי צימלס

    אלי צימלס

    מרצה

    שעות קבלה:
    בתיאום מראש

    אלי צימלס הינו בעל ניסיון רב בתפקידים בכירים בניהול שרשרת אספקה, תקציבים ולוגיסטיקה בארגונים גדולים, מתחומים ומגזרים שונים.  מכהן בתפקיד דיקן משנה בפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, כיהן במשך שנים רבות כמנהל אגף לוגיסטיקה ורכש בלאומית שרותי בריאות ובין השאר ניהל את הפן הלוגיסטי של מערך חיסוני הקורונה, פרוייקט תרופות עד הבית והעברת שרותי האחסנה וההפצה של הארגון למיקור חוץ. במסגרת תפקידו בלאומית שרותי בריאות שימש כחבר המועצה ללוגיסטיקה במערכת הבריאות.

    בעברו כיהן בתפקידי ניהול בכירים בחברת בזק ובחברת הבניה דונה.

    בעל תואר שני בסטטיסטיקה יישומית  ותואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה. 

    משמש כמרכז מדד הרכש והלוגיסטיקה בישראל ובעל ניסיון רב כמרצה בנושאי לוגיסטיקה ורכש.

     

     

  •  
    אמה אברבוך

    ד"ר אמה אברבוך

    מרצה

    שעות קבלה:
    בתיאום מראש

    ד"ר אמה אברבוך משלבת פעילות אקדמית עם עשייה בשטח. 

    בהכשרתה ד''ר אברבוך היא סוציולוגית, בוגרת מסלול אישי ייחודי בסוציולוגיה של בריאות ורפואה מטעם האוניברסיטה העברית. כיום אמה עוסקת בהוראה אקדמית לצד עבודה במינהל תכנון אסטרטגי וכלכלי של משרד הבריאות, שם היא מרכזת נושא של צמצום פערים בבריאות בדגש על הפערים על רקע גיאוגרפי, חברתי-כלכלי ותרבותי. במסגרת התפקיד במשרד הבריאות אמה עוסקת בפיתוח ויישום מדיניות לצמצום פערים, כמו גם בהנגשת מידע על הפערים בבריאות למקבלי החלטות ולציבור הרחב.

    תחומי הוראה של אמה במכללת הדסה כוללים כלכלת בריאות וסוציולוגיה. במקביל אמה מרצה במסגרות אקדמיות אחרות, ביניהם בית ספר לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית ובמכללות נוספות. תחומי הוראה נוספים כוללים מערכת בריאות בישראל, ביטוחי בריאות, סוציולוגיה של בריאות ועוד. כחלק מתרומתה המקצועית אמה פעילה בוועדת הלסינקי של בית חולים הדסה לבחינת זכויות מטופלים במחקר רפואי. 

    אמה אברבוך - קורות חיים