סגל החוג תואר שני במדעי המעבדה הרפואית

  •  
    אן סעדה-רייך

    פרופ' אן סעדה-רייך
    (Ph.D.)

    ראש התכנית לתואר שני במדעי המעבדה הרפואית

    פרופ' אן סעדה-רייך ראש החוג לתואר שני במדעי המעבדה הרפואית

    Master’s of Medical Laboratory Sciences (MMLSc).

    אן סעדה (רייך) נולדה בשבדיה להורים ממוצא הונגרי, עלתה לארץ ויחד עם בעלה יואל סעדה הקימו משפחה עם ארבעה בנים. למדה תואר ראשון בביולוגיה, תואר שני ושלישי במיקרוביולוגיה ופוסט-דוקטורט בנוירוביולוגיה באוניברסיטה העברית.

    אן פרופסור אמריטוס בפקולטה לרפואה במרכז הרפואי הדסה ירושלים.

    המחקר של אן, מתרכז בתחום של מחלות מטבוליות, מיטוכונדריאליות תורשתיות, ותפקיד שרשרת הנשימה המיטוכונדאירלית בסוכרת, ומחלות נוירולוגיות.

    קישורים למאמרים

    פרופ' סעדה-אייך  בעלת ניסיון (25 שנה) בעבודה במעבדה קלינית (עם היתר לניהול מעבדה רפואית ממשרד הבריאות). בעבר הייתה אחראית מעבדה לאבחון ביוכימי ואנזימטי של מחלות מטבוליות במרכז הרפואי הדסה  ולפניכן ניהלה מעבדה לאבחון אנזימטי של מחלות מטבוליות במרכז רפואי שערי צדק.

    למידע נוסף: https://orcid.org/0000-0003-2951-0656

  •  
    הילה בן טוב

    הילה בן טוב

    רכזת החוג

  •  
    אבי פרץ

    פרופ' אבי פרץ
    (Ph.D. MHM)

    מרצה

  •  
    אוהלה אביניר

    ד"ר אוהלה אביניר
    (Ph.D.)

    מרצה

    לאוהלה תואר ראשון  (בהצטיינות) בסוציולוגיה מהאוניברסיטה העברית (1988). תואר שני בסוציולוגיה (בהצטיינות)  בהתמחות בפסיכולוגיה חברתית, מאוניברסיטת בר אילן (1996).                               
    דוקטורט (Ph.D) מהמחלקה לניהול ויישוב סכסוכים באוניברסיטת בר אילן (2011).

    הדוקטורט  והתיזה לתואר שני עסקו בחקר מנהלים וסגנונות ניהול במקומות עבודה והיוו בסיס לפיתוח מודל התערבות ארגונית שמיישם עקרונות גישור וניהול בארגונים.  לאוהלה ניסיון רב בפיתוח תכניות הדרכה פנים ארגוניות' בתהליכי יעוץ ארגוני ובליווי אישי ותעסוקתי ובמעברים מקריירה לקריירה. במסגרת הניסיון המעשי היא התמחתה בהנחיית קבוצות בתחומי  מנהיגות, קריירה, ושירות וניהלה  קורסים להנחיית קבוצות ויעוץ תעסוקתי מטעם מכון שיפור והסבת אקדמאיים. עבדה עם אוכלוסיות מגוונות ופיתחה מודלים לשילוב וקידום אישי מותאם. 

    מרצה באקדמיה מאז 1997,  הצטרפה לסגל האקדמי של מכללת הדסה ב 2013, ומרכזת את הקורסים של שיטות מחקר, פיתוח קריירה אינטליגנציה רגשית ותגמול עובדים בתואר הראשון. מרצה בתואר השני בתחום של דינמיקה  קבוצתית והנחיית קבוצות.  

    מאז 1996 עובדת כמרצה ומתרגלת במכללות ואוניברסיטאות בתחומים של  סוציולוגיה, משאבי אנוש ושיטות מחקר (מכללת אורות,  אוניברסיטת בר אילן, שלוחת אוניברסיטת דרבי). מנחה סטודנטים לתואר ראשון ושני בתיזות ועבודות גמר. 

    במכללה האקדמית הדסה מלווה את המרכז לניהול קריירה בפיתוח הקורסים והתוכניות לשילוב בעבודה. פיתחה והנחתה את הקורסים "מהשכלה לתעסוקה" במכללה ובקמפוס שטראוס. משמשת כיועצת אקדמית של תלמידי התואר הראשון  וראש מסלול של ניהול נשים בקמפוס שטראוס. 

    תחומי העניין והמחקר שלה הם  פיתוח קריירה, תוכניות קידום תעסוקתי מנהיגות וסגנונות ניהול.

    בשנתיים האחרונות לומדת במכון מופת את תחומי המחקר  האיכותני וחוקרת את הנושא של תפיסה אישית זהות מקצועית  ודילמות של בוגרי  תואר ראשון במעבר לתעסוקה.

  •  
    אופיר לבון

    ד"ר אופיר לבון
    (M.D. M.Sc.)

    מרצה

  •  
    איילה פרומקין

    ד"ר איילה פרומקין
    (Ph.D.)

    מרצה

  •  
    איילת ארבל-עדן

    ד"ר איילת ארבל-עדן
    (Ph.D.)

    ראש החוג לתואר ראשון במדעי המעבדה הרפואית
    מרצה בכירה

    אודות:

    את הכשרתי האקדמית והמחקרית רכשתי באוניברסיטה העברית במחלקה לגנטיקה בנושאים של תיקון DNA תוך התמקדות במנגנונים של רקומבינציה הומולוגית. המשכתי ללימודי פוסט-דוקטוראט במעבדתו של Prof. James. E. Haber שבאוניברסיטת Brandeis בבוסטון ארה"ב, שם חקרתי את האופן בו תאים מפעילים מערכות Checkpoint (נקודות –בקרה בשלב G2-M) לאחר נזק של שבירה דו-גדילית ב-DNA.
    עם שובי ארצה השתלבתי בסגל ההוראה של המכללה האקדמית הדסה בחוגים של ביה"ס למדעי הבריאות והחיים, וכן חזרתי למחלקה לגנטיקה באוניברסיטה העברית כחוקרת-עמיתה בשיתוף עם פרופ' גיורא שמחן. כיום אני חוקרת את המנגנון הגנטי והמולקולרי העומד בבסיס התרחשות מוגברת של מוטציות בזמן ארועי הרקומבינציה במיוזה.

     

    לקריאה על מעבדת המחקר

     

    כעת, אני מכהנת כראש החוג למדעי המעבדה הרפואית, בנוסף להיותי מרצה בכירה במכללה האקדמית הדסה. בעבר, כיהנתי במשך 4 שנים (2013-2017) כראש האקדמי של תכנית המצטיינים "מעל ומעבר" של המכללה. זוהי תכנית תלת שנתית לקידום מצוינות ומנהיגות חברתית בקרב סטודנטים נבחרים במכללה.

    באופן אישי, חשובה לי מאוד תרומה והתנדבות בקהילה. אני פעילה ומובילה מספר פרוייקטים בשכונת מגורי בירושלים. הייתי בגרעין המייסד של הגינה הקהילתית הראשונה בירושלים "בוסתניה" וכיום אני יוזמת ומובילה מייזם חברתי ייחודי הקרוי "רוקמים חלום", שבו עולים יהודים מאתיופיה רוקמים רקמות מסורתיות ויחד אנו הופכים הריקמות למוצר בר-מכירה. חזוננו הוא לשמר אומנות ססגונית זו המלמדת על תרבותם העשירה של יהודי אתיופיה. על המייזם החברתי ניתן לקרוא כאן.

    יצירת קשר:

    טלפון: 02-6291364; מעבדת מחקר: 02-6586048

    דוא"ל: ayeletar@hac.ac.il

     

    אודות ד"ר איילת ארבל-עדן

    https://orcid.org/0000-0001-6630-0805

     

  •  
    איריס יפה

    ד"ר איריס יפה
    (Ph.D.)

    מרצה

    איריס הינה יועצת אירגונית ומאמנת מנהלים מוסמכת (טכניון), בעלת ניסיון רב בהובלת תהליכי ייעוץ במגזר השלישי, באירגונים חברתיים ובתחומי רווחה. בעלת ניסיון רב בתפקידי ניהול שונים בשירותי רווחה במגזר הציבורי והשלישי. 

    לאיריס ניסיון ניהולי עשיר ומגוון, של כ - 17 שנים בתפקידי ניהול בשטח ומטה בחומי הרווחה בעיריית ירושלים ובמגזר השלישי, ניהול אירגון ויצו בירושלים.

    איריס הינה מרצה ומנחה בכירה בקורסים, סדנאות, השתלמויות ותוכניות לפיתוח מנהלים ופיתוח מיומנויות ניהול במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי. בנוסף, איריס מובילה ומנחה סדנאות בכל מוסדות ההשכלה הגבוהה בירושלים בתחומי פיתוח ההקריירה: הכנה לראיונות עבודה ומכרזים, הכנה למרכזי הערכה, פרזנטציות וכתיבת קורות חיים..

    איריס מרצה משנת 2012 במכללת הדסה במסגרת החוג לניהול אירגוני שרות במגוון רב קורסים, בדגש על מסלול התמחות ניהול משאי אנוש.

    לאיריס תואר ראשון ושני בעבודה סוציאלית (בהצטיינות) באוניברסיטה העברית בירושלים (1996) ודוקטורט (Ph.D)  בניהול, מאוניברסיטת ורנה (2018).

     איריס יפה - קורות חיים

  •  
    דני זאבי

    ד"ר דני זאבי
    (Ph.D.)

    מרצה בכיר

    ד"ר דני זאבי הוא חוקר גנטיקה וראש החוג לביוטכנולוגיה במכללה האקדמית הדסה. בעל תואר ראשון בהצטיינות בפיזיקה וביולוגיה מאוניברסיטת ת"א, ותואר שני ודוקטורט בגנטיקה ממכון ויצמן. במהלך הדוקטורט עסק בפיתוח מערכות רובוטיות להנדסה גנטית, וחקר בעזרתן את הקוד הגנטי להפעלת והפסקת פעולתם של גנים.
    ד"ר זאבי ביצע מחקר פוסט-דוקטורט באוניברסיטאות פרינסטון וUCLA, שם חקר את הבסיס הגנטי של תכונת הגובה בבני אדם. כיום, חוקר ד"ר זאבי את הבסיס הגנטי של סוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים).

     

  •  
    יואל שופרו

    פרופ' יואל שופרו
    (MD Ph.D.)

    מרצה