מכינה קדם אקדמית: קצת עלינו

מנהלת המכינה הקדם אקדמית: קארינה לינצקי

קארינה לינצקי
מנהלת המכינות
טלפון 02-6291911 שלוחה 5912 

סיון פלג
יועצת המכינות
Sivanpe@hac.ac.il
טלפון 02-6291911 שלוחה 5385

בר שוקרון
רכזת המכינות
bars@hac.ac.il
טלפון 02-6291912

בעולם התחרותי של היום אנחנו מבינים את חשיבות ההשכלה הגבוהה ומאמינים שלכל אחת ואחד מגיעה ההזדמנות לרכוש אותה. המכללה מקיימת תכניות מכינה קדם אקדמיות, שמטרתן להכין את התלמידים לתחומי הלימוד אליהם הם שואפים להתקבל.

במכללה מספר מסלולי מכינה קדם אקדמית המתאימים לאוכלוסיות שונות.
כל התוכניות הינן הדרגתיות ומותאמות לאוכלוסיות שלומדות בהן:

מסלולי המכינה הקדם אקדמית

  • מכינות קדם אקדמיות יעודיות ישירות לתואר: במדעי הטבע,מדעי המחשב ומדעי החברה על פי החוג אליו רוצה הסטודנט להתקבל.(לחסרי בגרות או למי שצריך לשפר את נתוניו).
  • מכינה להשלמת 12 שנות לימוד (תג"ת) ייחודי לחיילים משוחררים ובוגרי שרות לאומי בלבד! בתמיכת משרד הבטחון משרד החינוך משרד הרווחה וג'וינט ישראל.
  • מסלול קדם מכינה לחסרי בגרות.

ללמוד איך ללמוד

במהלך הלימודים במכינה הקדם האקדמית, רוכשים התלמידים מיומנויות למידה בסיסיות ומתקדמות בכל הקשור לסיכום שיעור, ארגון חומר לימודי, הכנה לקראת בחינות ומיומנויות כתיבת תשובות במבחנים.

מניסיוננו, אנו למדים שפעמים רבות תלמידים אינם ממצים את הפוטנציאל הלימודי שלהם עקב חרדות לקראת הבחינות וגם במהלכן. במכינה הקדם אקדמית ניתן לקבל ייעוץ וכלים להתמודדות עם חרדות אלה, וכך לתפקד בבחינות בצורה טובה ולמצות את הפוטנציאל הלימודי באופן הטוב ביותר.

לווי ע"י סטודנט ותיק

כחלק מהמעורבות בקהילה, הסטודנטים בחוגים האקדמיים, משתלבים כחונכים לתלמידי המכינה הקדם אקדמית.

דלת פתוחה כל השנה

דלתות משרדי המכינה הקדם אקדמית פתוחות בפני התלמידים. אנו עושים מאמץ להכיר כל תלמיד ולנסות לסייע לכל אחת ואחד באופן אישי.

תלמידי המכינה הקדם אקדמית- סטודנטים לכל דבר

תלמידי המכינה הקדם האקדמית מקבלים כרטיס סטודנט מהמכללה וזכאים להצטרף לאגודת הסטודנטים וליהנות מסל ההטבות כמו כל סטודנט מן המניין.

ייעוץ, תמיכה וליווי אישי

מתעניינים במכינה הקדם אקדמית זכאים לקבל שיחת ייעוץ ראשונית הכוללת מידע מעמיק על כל תחומי הלימוד והאפשרויות השונות לשילוב במגוון מסלולי הלימוד במכללה האקדמית הדסה. אנו מאמינים כי ככל שתדעו טוב יותר את האפשרויות העומדות בפניכם, כך תוכלו לקבל את ההחלטות הטובות ביותר עבורכם.

כל תלמיד יוכל להשתלב במסלול המכינה הדקם אקדמית התואם את נתוניו ואת דרישות החוג האקדמי אליו הוא רוצה להתקבל בתנאי שיעמוד בתנאי הקבלה הנדרשים.

ללמוד בראש שקט

תלמידי המכינה הקדם אקדמית זוכים לייעוץ ולטיפול בבעיות אישיות, משפחתיות ולימודיות במידת הצורך. לבעלי לקויות למידה, קיים מערך תמיכה וטיפול, ותלמידים לגביהם קיים חשש ללקויות למידה מופנים לאבחון ומטופלים בהתאם.

תלמידי המכינה הקדם אקדמית זכאים למלגת לימודים על פי מצבם הסוציואקונומי:

  • לחיילים משוחררים אפשרות למלגת לימודים מלאה ומלגת קיום
  • למי שאינו חייל משוחרר אפשרות למלגת לימודים מות"ת

שאלות ותשובות

מהי מטרת תכניות המכינה הקדם-אקדמיות במכללה?

מטרת תכניות המכינה הקדם-אקדמיות היא להכין את התלמידים לתחומי הלימוד אליהם הם שואפים להתקבל לקראת לימודים אקדמיים ולהחליף תעודת בגרות שאינה מלאה או כזו שהממוצע שלה אינו מאפשר קבלה ללימודים אקדמים.  

מהם המסלולים השונים של המכינה הקדם-אקדמית שהמכללה מציעה?

המכללה מציעה מספר מסלולים של מכינה קדם-אקדמית: מסלול קדם-מכינה לחסרי בגרות, ומכינות ישירות לתארים במדעים, מדעי החברה ומדעי המחשב.

מה התלמידים לומדים במהלך המכינה הקדם-אקדמית?

במהלך הלימודים במכינה, התלמידים לומדים מבואות במקצועות הליבה של התארים אליהם שואפים להתקבל ורוכשים מיומנויות למידה בסיסיות ומתקדמות כמו סיכום שיעורים, ארגון חומר, הכנה לבחינות וכתיבת תשובות. הם גם לומדים התמודדות עם חרדות לקראת בחינות.

מהן ההטבות והתמיכה שניתנות לתלמידי המכינה הקדם-אקדמית?

תלמידי המכינה מקבלים כרטיס סטודנט ואישור לימודים לצד זכאות להיות חברים באגודת הסטודנטים. הם זכאים גם לייעוץ, תמיכה וליווי אישי, לרבות טיפול בבעיות אישיות ולימודיות וסיוע לבעלי לקויות למידה. חיילים משוחררים יכולים לקבל מלגות לימודים ומלגות קיום על פי מצב סוציו-אקונומי.