"מגיל מאוד צעיר אני ואחי, שלמד גם כן עיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית הדסה, נהגנו לשחק במשחקים לא קונבנציונליים שדרשו חשיבה מחוץ לקופסה. היינו לוקחים כמה מוטות ברזל ומעין מזחלת שלג, ויוצרים מזה רכבת הרים. אהבנו גם לשדרג כל מיני בתים שנבנו על העץ. כלומר, מגיל קטן היצירתיות והרצון לבנות וליצור היו בתוכנו כך שזה היה מאוד טבעי לנו להמשיך באקדמיה לכיוון של עיצוב. היום אני רואה את עצמי יותר כיזם ופחות כמעצב. בשנה השלישית של הלימודים שלי לקחתי קורס יזמות עם אבי סגל. הוא חשף אותי לתחום הזה והעניק לי כלים ויכולות שבהחלט קידמו אותי. הקורס עצמו היה מאוד מעשי ומלמד.
בחרתי ללמוד במכללה האקדמית הדסה כי הרגשתי שהאופי של המכללה בתחום העיצוב שונה מאשר במקומות אחרים; הפרויקטים פחות מופשטים ויש להם צורך אמיתי שקיים בעולם. בנוסף, שמתי לב שמרבית הפרויקטים במכללה הינם פרויקטים שיכולים לצאת לשוק במהירות והמחשבה מאחוריהם לא רחוקה מהמציאות. הייחודיות לדעתי של החוג לעיצוב תעשייתי לעומת מקומות אחרים היא ההתמקדות במוצרים שיכולים להשפיע ולשנות חיי אדם. הרבה מעצבים הולכים לכיוון של עיצוב מוצרי צריכה בסיסיים, בין אם זה ספל או ספה, ולי באופן אישי חשוב לשים דגש על מוצרים שיכולים לשנות ולהשפיע על החברה.
אני לקוי למידה והתקשיתי עם הקורסים העיוניים, אך לשמחתי הציעו לי חונך משנה מעליי וזה בהחלט תרם לי רבות. זה נתן לי כלים לניהול יעיל ונכון של זמנים, והיום בתור מנכ"ל החברה אני מנהל כל הזמן לוחות זמנים עמוסים וארוכים. ההתחשבות של הסגל בסטודנטים שקצת יותר מתקשים מאחרים בפן הלימודי, עזרה לי לעשות את 'הקפיצה הגדולה' שעשיתי ולהגיע למקום בו אני נמצא היום מבחינת הקריירה שלי. בנוסף, המנחה שלי בפרויקט גמר מאוד תמכה ועזרה לי ביצירת קשרים ובפיתוח של הפרויקט עצמו. מבחינת הסגל כולו קיים יחס פרטני וטוב, מזכירת החוג מאוד אדיבה וסבלנית.
פרויקט הגמר שלי MAZU העוסק בעיצוב תיק בית ספר המשלב חליפת הצלה למדינות עולם שלישי, התקבל לתוכנית החברתית של 8200 – תוכנית בת 4.5 חודשים אשר מתקבלים אליה מידי שנה רק 10-12 יזמים, וזאת לאחר שעברו סינון קפדני. בסיום התוכנית מתקיים אירוע חגיגי בו כל היזמים החברתיים של התוכנית את המיזם שלהם בפני תורמים ומשקיעים פוטנציאליים. להשתתפות בתוכנית כזו חשיבות רבה לפיתוח הפרויקט וליצירת המוצר בפועל. אני חושב שעל מנת להצליח בתחום העיצוב ולהוכיח את עצמך כיזם חשוב להיות נחוש, להיות בעל יכולת בינאישית טובה, לדעת ליצור קשרים, להאמין ברעיון שלך, לנהל נכון לוח זמנים, והכי חשוב – להיות הכי טוב בתחום בו בחרת לעסוק. יש להבין את השוק, להבין את הצורך של המשתמש בצורה הטובה ביותר ולהיות מומחה במה שאתה עושה.
כיום אני מנכ"ל של חברת MAZU שמתמקדת בפיתוח אמצעי הצלה מטביעה במים למדינות מתפתחות. אחי שותף איתי במיזם הזה. אני חושב שהיום בתחום של גיוס ההמונים, הפער בין הרעיון ואב טיפוס לבין המוצר שמגיע לשוק - הולך ומצטמצם. מצד אחד התחרות גדולה יותר כי יש יותר אופציות ליזמים להצליח ומצד שני יש פלטפורמה יותר יעילה להוצאת המיזם שלך לשוק."