סטודנטים ששפת אמם אינה עברית

חברה ערבית:

יועצות לסטודנטים מהחברה הערבית: ספאא דבס, ניסרין אשהב

שירותי הייעוץ כוללים:

  • אוריינטציה לסטודנטים שמתחילים את שנת הלימודים הראשונה שלהם במכללה.
  • סדנאות לכלל הסטודנטים בנושאים שונים: למידה מקוונת, ניהול משימות וזמן, התמודדות עם לחץ לימודי, התכוננות למבחנים, אסטרטגיות למידה, אסטרטגיות סיכום מאמרים והרצאות, שיפור הזיכרון, סגנונות לימוד, חרדת בחינות, חלון לרב תרבותיות, ועוד.
  • ייעוץ אישי: שיחות אישיות, היכרות, בניית תכנית לימודית אישית מבוקרת, קבלת החלטות.
  • ייעוץ בקבוצות קטנות: התמודדות מול קושי, עבודה משותפת, יצירת מרחבים לימודיים יעילים ללמידה, הכנה להתנסות במרפאות/ מעבדות.
  • ליווי ותמיכה לאורך שנות הלימודים: קשר מול החוג, חשיבה משותפת, מעקב חונכות אישית, עבודה בקבוצות, בקרת הטרדה מינית.
  • הפנייה לגורמי מפתח: התערבות נקודתית בזמן משבר, טיפולים קצרי מועד (מלגות, הלוואות, הפניית סטודנטים לגורם מטפל מחוץ למרכז אתגרים).
  • שירותי הייעוץ מיועדים לסטודנטים מן המכינה ומלימודי התארים השונים.
  • שירותי הייעוץ נגישים בשפה הערבית.
  • הפגישות מתנהלות באמצעות: שיחות אישיות פנים מול פנים, וירטואליות וטלפוניות.
  • סטודנטים מהחברה הערבית זכאים לתוספת זמן של 25% בבחינות בתואר הראשון בלבד. הזכאות מוזנת אוטומטית במערכת על פי הנתונים שמולאו בטופסי ההרשמה.

עולים חדשים:

  • סטודנט יוכר כעולה חדש במידה וזמן שהותו בישראל הוא לכל היותר 5 שנים.
  • אם הסטודנט שירת בצה"ל / שירות לאומי, זמן השירות יתווסף לקריטריון השנים הרשום לדוגמא סטודנט ששרת 3 שנים בצבא יחשב עולה למשך 8 שנים.
  • סטודנטים עולים חדשים מוזמנים לפנות למרכז אתגרים לקבל סיוע בהתאם לצרכיהם.
  • סטודנטים המוכרים כעולים חדשים על פי הקריטריונים הנ"ל זכאים לתוספת זמן של 25% בבחינות . הזכאות מוזנת אוטומטית במערכת על פי תעודת עולה שהוזנה במערכת.

 

קורסי עברית:


אסמאא אבו שמסייה, רכזת קורסי העברית: asmaaab@hac.ac.il
שעות קבלה בתיאום מראש בלבד: יום ראשון 10:00-14:00 ויום רביעי 11:00-15:00