רשימת הקורסים: תואר ראשון ושני

נקה
  • פוליטיקה ותקשורת

  • צילום ועריכה בטלפון הנייד - סדנה

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | בחירה
    שנה א’

    בעולם בו לתמונה הוויזואלית חשיבות עצומה, מן הראוי להכיר את הבסיס לתהליך היצירה הראשוני של התמונה הנעה – הווידיאו. בסדנה נעשה הכרות עם יסודות הצילום והעריכה בווידיאו באמצעות הטלפון החכם - הסמרטפון. נלמד לצלם באמצעות מצלמת הסמרטפון, ולהתגבר על מגבלות בצילום האוטומטי. נעשה הכרות עם יסודות העריכה בווידיאו באמצעות תוכנה בסיסית. נעמוד על חשיבותו של הקול בתיעוד בווידיאו. נתרגל את יסודות הריאיון. נלמד מושגי יסוד בצילום, בקומפוזיציה ובעריכה. נכיר את יסודות הכתבה הטלוויזיונית ואת סוגי הכתבות. נתרגל וננתח בכיתה עבודות סטודנטים בצילום, בעריכה ובהכנת כתבה.

    עם סיום הקורס בהצלחה ירכוש הסטודנט את המיומנויות הבאות:

    הכרות עם עולם המושגים בתחום הצילום והקומפוזיציה.

    צילום באמצעות מצלמת הסמרטפון בצורה מיטבית.

    הקלטת קול בצורה מיטבית, ובהתחשב בתנאי הסביבה.

    ביצוע ריאיון ושילובו בכתבה.

    עריכה בסיסית של חומרי גלם בווידיאו.

    הכרות עם סוגי הכתבות בתקשורת וכיצד הן משתלבות בדיווח העיתונאי.

    הכנת כתבה קצרה באורך של דקה עד שתי דקות.

  • סדנת אקטיביזם עיתונאי וכתיבה חברתית

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | בחירה
    שנה א’

    מטרת הקורס הינה להכיר לסטודנטים את האקטיביזם העיתונאי שמאתגר את העיתונות הממוסדת על צורותיה וגווניה. במהלך הקורס נכיר לעומק את יתרונותיו וחסרונותיו של האקטיביזם העיתונאי. האם עיתונאים אקטיביסטיים הפכו מנשוא הסיקור למסקרים אירועים שבהם הם קשורים? מדוע עיתונות אקטיביסטית מאתגרת את כלי התקשורת הממוסדת או שזו דרך להביע אי אמון בתקשורת הישראלית? עיתונאים אקטיביסטים מקדמים נושאי סיקור מתוך אג'נדה אישית ברורה. בסיקורם טמונה מחויבות לאג'נדה מסוימת או לשאיפות פוליטיות או חברתיות שבגינן הפכו לעיתונאים, ועל כן יש לצרוך את הסיקור שלהם בביקורתיות. על נושאים אלו והיבטים מעשיים נוספים נלמד ואף נתרגל בסדנה זאת.

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    • לערוך כתבה וריאיון עיתונאי בנושא חברתי (ביקור במחנה יהודה) או לראיין עיתונאי אקטיביסט.
    • להכיר מקרוב את הכתיבה האקטיביסטית ועיתונאים אקטיביסטים.
    • לצפות בעין ביקורתית בעבודתם העיתונאית ובכתיבתם של עיתונאים אקטיביסטים.
    • להכין את המרואיין לריאיון ולתת דגשים בנושא של עיתונות אקטיביסטית.
    • לקיים סיור מקצועי במחנה יהודה.
  • שיווק דיגיטלי - סדנה

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | בחירה
    שנה א’
    נקודות זכות: 1.5

    בסדנא זאת הסטודנטים יילמדו את סודות השיווק הדיגיטלי בכלים כגון פיייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, גוגל ועוד.

  • מבוא לדיפלומטיה ודיפלומטיה ציבורית

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | חובה
    שנה א’

    דיפלומטיה היא אומנות ניהול המשא ומתן בין נציגיהן המוסמכים של מדינות וארגונים בינלאומיים לשם קידום מדיניות החוץ. דיפלומטיה ציבורית מתייחסת למאמצים שעושים מדינות וארגונים בינלאומיים ממשלתיים ולא ממשלתיים לקדם את האינטרסים שלהם באמצעות השפעה על הציבור במדינות זרות ועל דעת הקהל הבינלאומית. מאמצים אלו הפכו מרכזיים בעידן של גלובליזציה וטכנולוגיות חדשות ומכאן החשיבות של ההכרות עם הדיפלומטיה הציבורית ורכישת כלים לניתוחה ויישומה. מטרת הקורס להפגיש את הסטודנטים עם המושגים המרכזיים והאסטרטגיות השונות של הדיפלומטיה והדיפלומטיה הציבורית כגון שימוש בעוצמה רכה, הסברה מול תעמולה ושכנוע כפי שבאים לידי ביטוי בפורמטים שונים של הדיפלומטיה הציבורית. למשל, דיפלומטיה דיגיטלית ותרבותית. בתוך כך ילמדו הסטודנטים להבחין בין דיפלומטיה ציבורית לתופעות קרובות כגון דיפלומטיה מסורתית ותקשורת מתווכת, יכירו את יחסי הגומלין בין דיפלומטיה ציבורית לבין תקשורת, דעת קהל ומדיניות חוץ. נסיים את הקורס בדיון אודות המדדים שבנמצא על מנת להעריך הצלחתה או כישלונה של דיפלומטיה ציבורית.

  • תקשורת שיווקית

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | חובה
    שם המרצה: ד"ר ברוך לשם
    , שנה א’

    התקשורת השיווקית מקיפה אותנו מכל עבר: פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות, מכירה אישית, חסויות, תוכן שיווקי, שיווק ישיר, רשתות חברתיות ועוד. הקורס נועד להקנות ללומדים בו את ההכרה של המרכיבים השונים בתקשורת השיווקית, את האבחנות ביניהם ואת התפקידים שהם ממלאים בהעברת המסר מהמשווק לצרכן.

    הקורס יסקור מודלים בסיסיים בתכנון תקשורת שיווקית תוך שימת דגש על  התפיסה המודרנית הגורסת שילוב ותיאום בין כל מרכיבי התקשורת השיווקית בהקשר של הפעילות השיווקית של ארגונים עסקיים, חברתיים וציבוריים.

  • מבוא למדע המדינה

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | חובה
    , שנה א’

    מטרת הקורס להפגיש את הסטודנטים עם המושגים המרכזיים והתופעות העיקריות במדע המדינה. בחלקו הראשון של הקורס נלמד ונגדיר תופעות ומושגים מרכזיים כגון פוליטיקה, כוח, סמכות ולגיטימציה, המדינה, ריבונות, ומדינות כושלות, אידיאולוגיה ולאומיות, ומשטרים לא דמוקרטיים. בחלק השני של הקורס יינתן דגש להבנת הדמוקרטיה והדמוקרטיה הליברלית, לסיבות להופעתה, השוואתה למשטרים אחרים, להתפשטותה בגלי הדמוקרטיזציה, ובזיקתה לתנועות מחאה. כמו כן, נכיר תופעות והיבטים חשובים שמשפיעים על הדמוקרטיה כגון חברה אזרחית ותרבות פוליטית.

  • אינטרנט: מבוא לעולם הדיגיטלי

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | חובה
    קוד הקורס: 6000111
    , שנה א’
    נקודות זכות: 2

    מטרות הקורס: להקנות מושגי-יסוד על המרחב המקוון ולהעניק הבנה מעמיקה של התהליכים וההשפעות הפוליטיות, החברתיות והתרבותיות של עידן המידע. נלמד כיצד בוררים את האינפורמציה מתוך הספינים התקשורתיים והפוליטיים של הגורמים האינטרסנטיים. העבודה תיעשה מול חומרים קונקרטיים, ומתוכה יועלו גם הסוגיות העקרוניות.

  • מבוא לתקשורת פוליטית

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | חובה
    קוד הקורס: 6000101
    שם המרצה: ד"ר ברוך לשם
    , שנה א’

    התקשורת היא שחקן מרכזי וחשוב במערכת הפוליטית: סדר היום הפוליטי משפיע על סדר היום התקשורתי ובמקביל גם מושפע ממנו. בקורס נסקור נקודות השקה בין סדר היום הפוליטי לבין דעת הקהל, בין סדר היום התקשורתי לסדר היום הפוליטי והמדיני ועוד.

  • מבוא היסטורי לפוליטיקה הישראלית

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | חובה
    קוד הקורס: 106000041
    , שנה א’
    נקודות זכות: 2

    תאור הקורס:

    בקורס זה נלמד על הולדת הפוליטיקה הישראלית בתקופת טרום המדינה ועל התפתחותה בעשרות השנים שאחרי קום המדינה עד ימינו אנו. בקורס נבחן תקופות היסטוריות מובחנות כגון תקופת בן-גוריון כראש ממשלה ושלטון מפא"י; המהפך הפוליטי ומעבר לשיטה דו-גושית; ועד תקופת הדומיננטיות של הימין הפוליטי בשני העשורים האחרונים. בקורס נלמד על מפת המפלגות כפי שהתפתחה ברבות השנים ועל הרכבת קואליציות. נכיר אירועים היסטוריים מרכזיים שהשפיעו על הפוליטיקה הישראלית, שחקנים מוסדיים מרכזיים שעיצבו את כללי המשחק, ואת הדילמות המרכזיות של הפוליטיקה הישראלית.

     עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    להכיר את השורשים ההיסטוריים של המערכת הדמוקרטית הישראלית.

    להכיר את התפתחות המערכת הפוליטיות לאורך תקופות היסטוריות שונות.

    לסווג את המפלגות השונות ולדעת להרכיב קואליציה בישראל.

    להכיר אירועים היסטוריים חשובים בפוליטיקה הישראלית.

    להכיר סוגיות פוליטיות מרכזיות בפוליטיקה הישראלית.

  • מאבקים אזרחיים לשינוי פוליטי וחברתי

    פוליטיקה ותקשורת | שנה א’ | חובה
    , שנה א’

    תנועות מחאה אזרחיות הן חלק מהמציאות הפוליטית שבה אנו חיים. ברחבי העולם, אזרחים יוצאים לרחובות כדי למחות על מדיניות הממשל, לאתגר את השלטון, ולדרוש שוויון הזדמנויות, הגדרה עצמית, או שינוי מדיניות. כוחן של תנועות מחאה אזרחית הולך ומתעצם בעידן הרשתות החברתיות המאפשרות השתתפות אזרחית נרחבת, חוצת גבולות ותרבויות.

    קורס זה דן בשאלות הקשורות במחאה ובהתנגדות לא אלימה ובוחן את הטקטיקות, אסטרטגיות ודרכי פעולה של המארגנים,  המשתתפים, והתומכים במחאות אלו. בין היתר, נבחן מקרוב מהם מקורות הכוח של מחאה אזרחית. מהן הטקטיקות של תנועות מחאה אזרחיות ובאילו תנאים מחאות אלו מצליחות להביא לשינוי חברתי ופוליטי? עוד נלמד אודות תפקידם של שחקנים בינלאומיים בהצלחת וכישלון מאבקים אלו.

    תפוקות הקורס: עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים

    • להבין את עקרונות המאבק האזרחי
    • להכיר טקטיקות ושיטות פעולה של התנגדות לא אלימה
    • להבין כיצד אזרחים יכולים להשפיע על תהליכים פוליטיים
    • להבין את תפקיד התקשורת בהצלחת מאבקים לא-אלימים
    • לזהות את השחקנים המשמעותיים בהצלחת מאבקים אזרחיים
    • להכיר את הגורמים להצלחה וכישלון של מאבקים אזרחיים
    • לנתח מאבקים אזרחיים ולהכיר סוגים שונים של מאבקים מסביב לעולם