רשימת הקורסים: תואר ראשון ושני

נקה
  • מבוא לניהול מכוון שירות ויצירת ערך

    ניהול ארגוני שירות M.A | חובה
    קוד הקורס: 105551001
    שם המרצה: ד"ר קרן מזוז
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי , 15:00 - 16:30
    נקודות זכות: 2

    מטרות הקורס:

    מטרת הקורס להקנות ידע תיאורטי ותשתית מושגית המתמקדים בשירות כדיסציפלינה בינתחומית חדשה (Service-dominant logic) שעניינה ביכולת לייצר ערך בצורה משותפת והדדית co-creation of value)). שירות בכלל ושירות בעידן הדיגיטלי בפרט מוגדר כ"יישום של ידע ומיומנות באמצעים שונים לרווחת אדם/ארגון אחר":

     “The application of specialized competences (Knowledge and skills) through deeds, processes and performances for the benefit of another entity or the entity itself” (Vargo and Lusch, 2004a).

    במהלך הקורס נלמד על שינוי הפרדיגמות: מהפרדיגמה Goods-centered paradigm לפיה ערך נוצר בעת יחסי החליפין של רכישת המוצר לפרדיגמה החדשה Service-dominant Logic לפיה הערך נוצר ומתהווה בשימוש במוצר לאורך זמן. הפרדיגמה החדשה מעצבת את תפיסת השירות של ארגוני השירות הדיגיטליים, כמו אמזון, גוגל, נטפליקס, WAZE ועוד המייצרים ערך משותף.

    במסגרת הקורס נלמד את מושגי היסוד של הפרדיגמה החדשה ואת השיטות ליצירת ערך בארגוני שירות דיגיטליים ובפלטפורמות, ובהם אפקט הרשת, מרקטפלייס, היוריסטיקות (Nudge), כימות העצמי (QS), ניהול רזה של סטארט-אפ (Lean Startup) באמצעות מקרי בוחן וניתוח ארגון שירות דיגיטלי. בנוסף, נלמד על טכנולוגיות הבינה המלאכותית AI כטכנולוגיה שמייצרת ערך משותף חדש לארגוני שירות.  

     

    תפוקות למידה:

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. להכיר את יסודות הפרדיגמה SDL תפיסות השירות ומודלים ליצירת ערך
    2. לסווג ארגוני שירות לפי הצעות ערך, תפיסת שירות, משאבי שירות וצרכני שירות
    3. לנתח בעיות, תנאים ונסיבות המשפיעים על יצירת הערך של ארגון שירות
    4. להציע הצעת ערך ומדדי ביצוע לארגון שירות דיגיטלי על בסיס בינה מלאכותית