מטרות הקורס:
- הבנת ייחודיות העבודה עם ילדים ונוער תוך מתן דגש למאפיינים של עבודה טיפולית
- הגדרת ילדים בסיכון וילדים נפגעי התעללות והזנחה תוך סקירה של סוגים שונים של התעללות, שכיחות והשלכות על תפקודי הילד.
- הבנת גורמי הסיכון וחוסן בהתאם למודל האקולוגי.
- פיתוח חשיבה ביקורתית ומעמיקה סביב תהליכי קבלת החלטות בהקשר של ילדים ונוער בסיכון.
- התמקדות בדרכי אבחון, הערכה והתערבות בהקשר של טיפול בילדים ובנוער בסיכון .
תפוקות הלמידה:
- רכישת ידע תיאורטי בהקשר של התפתחות מעמד הילד ותיאוריות הנקשרות לעולם של ילדים בסיכון.
- פיתוח יכולת לזהות ולאתר ילדים ונוער במצבי סיכון.
- פיתוח יכולת לזהות גורמי סיכון וחוסן.
- פיתוח יכולת לנסח ולבנות תוכנית טיפול עבור ילדים ונוער בכלל וילדים בסיכון בפרט תוך התמודדות עם אילוצים פנימיים וחיצוניים אשר עלולים להתעורר בשלבי התהליך (כגון: אילוצים תקציביים, תרבותיים, חברתיים, אתיים ועוד).
- הכרה במידת האחריות המקצועית כמו גם האתית, כאנשי מקצוע עוסקים בטיפול בילדים ובנוער בכלל ובילדים בסיכון ובמשפחותיהם בפרט.
דרישות הקורס:
- נוכחות חובה.
- השתתפות פעילה בשיעורים.
- קריאת מאמרי החובה.
(ציון עובר - 65)