רשימת הקורסים: תואר ראשון ושני

נקה
  • סמינר מעשי: הצגת מקרים קליניים בראיה רב מקצועית

    התפתחות הילד עם צרכים מיוחדים M.A | שנה ב’ | חובה
    קוד הקורס: 103330252
    הערכת הקורס: חובת נוכחות ב 90% מהשעורים | איתור המקרה הקליני המורכב מהפרקטיקה ההתפתחותית 10% מהציון | תיאור המקרה הקליני והטיפול בו 20% | תיאור המערך הטיפולי האופטימלי 20% | הערכת הדיון במקרה המוצג 50%
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' וב' , שנה ב’
    יום ושעה: חמישי ,
    נקודות זכות: 4

    היקף הקורס במשך כל השנה

    בקורס ייחשפו הסטודנטים למקרים אמיתיים מהשטח, מתוך העבודה הקלינית של הסטודנטים, ויתקיים דיון קבוצתי מקיף על דרכי האבחון, הטיפול וההתערבות שננקטו. מטבע הדברים יובאו לדיון מקרים מורכבים של הפרעות התפתחותיות.

    כל סטודנט יציג בפני הכתה שני מקרים של ילדים עם הפרעה התפתחותית מתוך העבודה הקלינית שלו. המרצה, יחד עם הסטודנטים, ידונו על דרכי האבחון והטיפול הרב מקצועי במקרה שיוצג. כחלק מהצגת המקרה והדיון יפורטו כל ההיבטים של ההפרעה ההתפתחותית המוצגת, דרכי האבחון, מי משתתף באבחון, הטיפול הרב מקצועי וחשיבותו במקרה הנידון. במידת האפשר יתקיים דיון גם בתפקידם של ההורים בטיפול. כמו כן, על הסטודנט להציג בפני הכיתה מאמר או שניים הקשורים למקרה אותו הוא מציג ולנתח אותם.

    שבוע לפני הדיון המיועד יהיה על הסטודנט לתאר בקצרה את המקרה שהוא יציג בפני הקבוצה ולהעבירו אליה כדי שהמרצה והסטודנטים יוכל להתכונן אליו. במידה והסטודנט איננו יכול להביא מקרים לדיון יביא המרצה מקרים לדיון מניסיונו הקליני, והסטודנט ילמד את כל פרטי המקרה כאילו היה שלו.

    עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:

    1. יבין את החשיבות של טיפול רב מקצועי בבעיות התפתחותיות מורכבות

    2. יבין כיצד מתבצע התאום בין אנשי המקצוע השונים בטיפול

    3. יכיר את החשיבות של מתאם טיפול (CASE MANAGER) לכול מקרה מורכב

    4. יכיר את החשיבות בשיתוף הורים בהבנת הבעיות של ילדם ובטיפול

    סילבוס