רשימת הקורסים: קורסי בחירה תשפ"ה

נקה
  • אנגלית מקצועית ומעשית - מתוקשב סינכרוני

    קוד הקורס: 170000951
    שם המרצה: אליסון פינק
    דרישות קדם: פטור באנגלית או רישום בקורס מתקדמים ב'
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: חמישי, 17:30-19:45
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    In today's competitive job market, where hundreds of applicants vie for each position, standing out is essential. Our exceptional online synchronous course is designed to equip you with the essential skills to not only rise above the competition but thrive in your chosen field while understanding how to behave professionally.
    🎯 Craft the Perfect CV: Learn the art of creating an impressive and professional CV that showcases your strengths, education, and accomplishments. Tailor your CV to each job application and capture the attention of recruiters.
    🎯 Master the Interview: Confidently breeze through interviews by mastering typical questions and delivering impressive responses. Dive into the world of English as the new global standard and learn to articulate your thoughts fluently and effectively.
    🎯 Excel in the Workplace: From writing impeccable professional emails to seamless interactions with colleagues, clients, and partners, you will develop the finesse required to navigate any professional situation. Convey your ideas clearly and confidently in fluent English. Learn how to perform effectively at work to keep your new job.
    🎯 Captivate Audiences: Whether it is a boardroom presentation, an online Zoom meeting, or a team gathering, our course will empower you to create and deliver captivating presentations. Learn how to create effective PowerPoint slides to support your presentation and enable meeting members to follow easily. Respond effortlessly during Q&A sessions and leave a lasting impression.
    🎯 Unparalleled Learning Experience: Join an engaging learning environment where synchronous online sessions provide real-time interaction with the instructor and peers. Receive personalized feedback on your CV, interview techniques, communication skills, professional behavior, workplace performance, and presentation skills.
    🎯 Real-World Application: Benefit from practical exercises, role-playing, and mock interviews that simulate real-world scenarios. Build your confidence through hands-on experience.
    🌟 Don't let lack of experience hold you back! Enroll now to unlock a world of career possibilities. Seize this opportunity to master the skills that will set you apart, from creating a winning CV to thriving in the workplace while embodying the professional demeanor expected in the business world. Your journey to becoming an outstanding job candidate starts here! 🌟

    דרישות הקורס:
    מטלה 1 (כתיבת קורות חיים) – 30%
    מטלה 2 (כתיבת הודעת דוא"ל מקצועית) – 20%
    מטלה סופית (פרזנטציה) – 40%
    נוכחות, השתתפות ושיעורי בית – 10%
    ציון עובר: 60

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-Moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • Digital Imaging & the Preservation of Tangible Cultural Heritage

    קוד הקורס: 170002101
    שם המרצה: פרופ' משה קן
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: רביעי, 17:30-20:30
    נקודות זכות: 3

    The course will take place entirely in English

     

    תקציר הקורס:

    Digital imaging technologies are exploring and uncovering new frontiers in virtually all fields of heritage research. From the coverage of vast areas by space and air, down to inspection on a microscopic level. From the analysis of artworks in museums, to digital documentation methods of archaeological excavations, All these and more will be reviewed, explained and discussed in this online course.

    Each weekly session will be presented by a different international expert, spanning the technical, the theoretical and the applied aspects of heritage imaging and preservation.

    Various case studies will be presented, illustrating the practical application of the technologies in both the field and the laboratory.

    This is not intended as an in-depth investigation of the vast field, but rather as a broad overview showing the way that scientific and artistic discipline join forces in the service of heritage conservation.

     

    דרישות הקורס: 
    נוכחות: חובה 80%
    מטלות: מבחן רב-ברירה יעלה לאתר בסוף כל מפגש. הציון הסופי ישוקלל מסך כל הציונים (80%) פלוס השתתפות פעילה בזמן המפגשים (20%)

    ציון עובר בקורס: 60

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • יזמות בין-תרבותית Intercultural Entrepreneurship- בשפה האנגלית

    קוד הקורס: 170001341
    דרישות קדם: יתקיים ראיון מקדים עם המרצה
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: שלישי, 11:00-13:00 קורס מתוקשב סינכרוני בשת"פ עם אוניברסיטת פסאו, גרמניה
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:
    הקורס כולל נסיעה לגרמניה ל5 ימים ומציע חוויה יוצאת דופן, הזדמנות לנתח ולחוות את האתגרים וההזדמנויות של יזמות בינלאומית. הסטודנטים יעבדו בצוותים של ארבעה משתתפים, שניים מהדסה ושניים מאוניברסיטת פסאו. בתחילת הקורס הסטודנטים ייסעו לאוניברסיטת פסאו, יכירו את חבריהם לקורס ויוצגו בפניהם חמישה מקרי בוחן של סטארטאפים הפועלים בישראל ובגרמניה. כל צוות יבחר מיזם אחד, ינתח את אתגרים שעומדים בפני יזמים, יזהה פתרונות חדשניים ויציע אופני פעולה אלטרנטיביים. המשך הלמידה יתקיים בזום בעבודת צוות. בסיום הקורס הצוותים יגישו קייס סטאדי המתאר את המיזם, המלצות לפעולה תוך התייחסות לרקע תאורטי בניהול ויזמות בינתרבותית. במהלך הקורס הסטודנטים ילמדו תאוריות של בינתרבותיות ( Interculturality) ויזמות ויחוו עבודה בצוותים בין-תרבותיים בינלאומיים. 

    דרישות הקורס:
    מטלה 1: 20% השתתפות פעילה במפגשים
    מטלה 2: 40% כתיבת מקרה בוחן על הסטארטאפ ( Case study)
    מטלה 3 : 30% הכנת סרטון וידאו על המקרה בוחן (על הסטארטאפ)
    מטלה 4 : 10% כתיבת רפלקציה על התהליך (בעברית)


    ציון עובר בקורס: 60

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • אקלים שיעור וניהול כיתה- מתוקשב

    קוד הקורס: 170001371
    דרישות קדם: מיועד לחוגים המדעיים בלבד: ביוטכנולוגיה, מדעי איכות הסביבה, מדעי המעבדה הרפואית
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: , מתוקשב א-סינכרוני
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:
    מטרת הקורס היא לדון בהיבטים מתוך עבודת המורה הקשורים לשיפור היכולת להוביל את הכיתה אל מטרות חינוכיות רצויות. הקורס ישלב ידע תיאורטי ופדגוגי עם שיטות פרקטיות לניהול כיתה, בתוך הסתכלות הוליסטית במערכת הקשרים בין הכיתה, התלמיד, בית הספר והחברה. הקורס יעסוק בדרכים לקדם למידה, סיפוק מהוראה ויצירת אקלים כיתה חינוכי מיטבי. בין הנושאים* שילמדו: פתיחת שנה, תכנון שיעור, פרקטיקות בניהול כיתה, מינוף קונפליקט או עלבון לצמיחה, אקלים כיתתי מיטבי, גבולות וחוזה למידה, אסרטיביות בהוראה, שייכות בכיתה, רגש וקשב בלמידה, תפיסות מורים והשפעתם – העצמה לעומת שחיקה.

    דרישות הקורס:
    א. השיעור יתנהל בצורה מקוונת א-סינכרונית, דרך אתר הקורס במערכת המודל.
    ב. באחריות כל תלמיד/ה לעקוב אחר התפתחות הקורס ולוח הזמנים ולוודא כי המטלות מוגשות.
    ג. כל המשימות מוגשות באתר הקורס (לא דרך המייל) אשר זמין בכל שעה עבורכם.
    ד. המטלות צריכות להיעשות באופן שוטף במהלך הסמסטר. לכל משימה יינתן טווח זמן להשלמתה ולא יהיה ניתן לבצע משימות לאחר תום הסמסטר.

    דגשים להשתתפות מקוונת:
    א. ניתן ורצוי להיעזר בצוות התמיכה הממוחשב (המרצה אינו הכתובת לנושאים טכניים).
    ב. יש להקפיד על התייחסות מכבדת כלפי המשתתפים בהתדיינות בפורומים.

    הרכב הציון:
    מטלות מקוונות שוטפות א-סינכרוניות (כולל השתתפות בפורומים): 100%

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • 70 פנים לישראל: תרבויות מסורות ודתות – מהקראים ועד הצ'רקסים - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001301
    שם המרצה: ד"ר חן ברם
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: מתוקשב, א-סינכרוני
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:
    בקורס נערוך הכרה עם קבוצות תרבותיות ודתיות שונות החיות בישראל, ובמקביל לזהותן הישראלית משמרות מסורות וזהויות עתיקות וייחודיות. נתמקד בקבוצות קטנות השומרות בקנאות על זהותן -  ובה בעת משתלבות בחברה הישראלית, ונדון גם ביחסים בין קבוצות אלה לסביבתן. נקדיש תשומת לב לאופן בו קבוצות אלו מאתגרות בצורות שונות את החלוקות האתניות והדתיות המרכזיות בחברה הישראלית. נלמד על: קראים | שומרונים | סובוטניקים ו'גרים' |  צ'רקסים | דרוזים | בדואים |  אחמדים | משיחיים | מרונים | ארמנים |  ועוד. נלמד על סמלים, טקסים, גבולות אתניים ומרכיבי זהות שונים – ובה בעת נדון גם באתגר הכפול של שמירה על זהות ייחודית תוך השתלבות בחברה וכינון זהות ישראלית.  
    הקורס מאפשר למידה שבועית בזמנכם הפנוי, ומבוסס על קריאה של חומרים שונים, הרצאות מוקלטות, צפיה בסרטונים, השתתפות בפורומים וכתיבת תגובות על עבודות של חברים לקורס, הקשבה להרצאות מוקלטות. תהייה לכם גם אפשרות בחירה באיזה קבוצות אתם רוצים להתמקד ואלו אתם רוצים רק להכיר הכרות כללית. ייתכן שיתקיים מפגש או שני מפגשים סינכרוניים ומפגש אחד בכיתה. 

    דרישות הקורס:
    1.    סקירה אחת אודות אחת הקבוצות הנלמדות – 30% 
    2.    כתיבת שתי תגובות תוך שימוש בספרות אקדמית- 20%
    3.    השתתפות בדיונים מקוונים לכל אורך הקורס –  50%
       תוספת בונוס –  לתרומה מיוחדת – (העלאת חומרים, רעיונות יצירתיים) עד 5% !
    ציון עובר במבחן/ מטלה סופית: בקורס אין מטלה סופית, ואחד היתרונות  שלו- מי שעבד לאורך הסמסטר למעשה מסיים אותו לפני תקופת הבחינות! 


    ציון עובר – 70% בהערכת ההשתתפות .

    ציון מעבר כולל בקורס: 60

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • מדיטציה, מדע ומה שביניהם

    קוד הקורס: 170001271
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: שני, 17:30-19:00
    נקודות זכות: 2

    קורס היברידי - שילוב של מפגשים פרונטליים ומפגשים מקוונים

    תקציר הקורס:
    מחקרים על אימון במדיטציית מיינדפולנס (קשיבות) מצביעים על שיפור בתפקודים קוגניטיביים, תפקודים רגשיים, תפקודים פיזיים, וקידום התנהגות גמישה ומודעת של המתרגל. הקורס יכלול היבטים תיאורטיים והתנסותיים. במהלך כל מפגש נלמד חומר תיאורטי, נתרגל מיינדפולנס ויתקיים שיח על התרגול. 

    מטרות הקורס:
    • הסטודנט יכיר את הספרות המחקרית בנושאי הקורס.
    • הסטודנט יכיר תרגולים שונים מעולם המיינדפולנס – תנועה, ישיבה שקטה, התבוננות בנשימה, בתחושות הגוף ובחושים.

    דרישות הקורס:
    • 10% מהציון: השתתפות פעילה ונוכחות חובה. בשיעורים מקוונים קיימת חובת הפעלת מצלמות.
    • 30% הציון: יומן אישי - רפלקציה על התהליך האישי של התרגול במהלך הסמסטר.
    • 60% מהציון: מטלה סופית – פרזנטציה על מחקר בתחום המיינדפולנס– ניתוח מאמר אקדמי על אחד מנושאי הקורס המרכזיים.
    פורמט ההגשה הנדרש: ההגשה תעשה כפרזנטציה כתובה בנוסף להצגה בכיתה.

    ציון עובר בקורס – 60

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

     

  • האם מוכרים פוליטיקאים כמו במבה? השיווק הפוליטי בישראל ובעולם - מתוקשב

    קוד הקורס: 170001431
    שם המרצה: ד"ר ברוך לשם
    דרישות קדם: אין
    סמסטר א' ,
    יום ושעה: מתוקשב, א-סנכרוני
    נקודות זכות: 2

    תקציר הקורס:
    התקשורת היא שחקן מרכזי וחשוב במערכת הפוליטית: סדר היום הפוליטי משפיע על סדר היום התקשורתי ובמקביל גם מושפע ממנו. בקורס נסקור נקודות השקה בין סדר היום הפוליטי לבין דעת הקהל, בין סדר היום התקשורתי לסדר היום הפוליטי, המדיני, הביטחוני ועוד.
    בקורס ייבחנו שיטות השיווק הפוליטי בישראל ובעולם. נסביר כיצד ניצחו פוליטיקאים כמו ג'ון קנדי, רונלד רייגן, ביל קלינטון וברק אובמה בארה"ב ומנחם בגין, יצחק רבין ובנימין נתניהו בישראל. בעיקר נתמודד עם השאלה אם כיום משווקים פוליטיקאים כמו מוצרים מסחריים לכל דבר. או, כלשון כותרת הקורס: האם מוכרים פוליטיקאים כמו במבה?
    דרישות הקורס:
    השתתפות בדיוני הקורס: 20%
    מטלת אמצע: 30%
    מטלה סופית 50%

    ציון עובר בקורס: 60

    סטודנט שלא ישתתף בשלושת הדיונים הראשונים, יוצא מרשימת המשתתפים בקורס!


    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

  • חייו ויצירתו של עמוס עוז-מתוקשב-בשפה האנגלית- Amos Oz - The World of a Writer

    קוד הקורס: 170001711
    שם המרצה: ד"ר דוד לביא
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: מתוקשב, א-סנכרוני
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:

    עמוס עוז היה מהסופרים המובילים בישראל, לדעת רבים, הסופר הגדול ביותר בתולדות ישראל. הוא חיבר למעלה מ-30 ספרים, אשר רבים מהם זכו להצלחה עולמית, וזכה בשורה של פרסים, לרבות בפרס ישראל לספרות. ספריו תורגמו לכ-50 שפות, מה שהפך אותו לסופר העברי המתורגם ביותר בכל הזמנים.

    הסופר והפרופסור לספרות שהתקבל בכבוד רב בסלונים ספרותיים בעולם ואשר 4 מספריו עובדו לסרטי קולנוע, נולד בירושלים, וחייו ידעו צער ומכאוב. עוז ידע להפוך את הביוגרפיה הקשה שלו לסיפור מרתק, "סיפור על אהבה וחושך", הנחשב לפסגת יצירתו. ספר זה מגולל את סיפור נישואיהם המוזרים של הוריו, נישואים מלאי עדינות וייסורים, שהסתיימו בהתאבדותה של האם בעלת הנפש הפיוטית ובהשתנותו של האב, למדן חריף ובקי שלא זכה להגשים את חלומותיו.

    הקורס יתאר במבט-על את יצירתו של עוז ואת מקומה בתרבות הישראלית, ויעקוב אחר הביוגרפיה האינטלקטואלית שלו ואחר מקורות השפעתה. הקורס אף יעסוק בהרחבה בהגותו האישית והחברתית של עוז כפי שבאה לידי ביטוי במגוון כתביו וכן בראיונותיו הרבים.

    ארכיונים רבים בעולם העמידו לרשות קורס זה את חומרי הארכיון אשר ברשותם, ואשר בהם עוז מצולם בראיונות ובנאומים באנגלית.

    כל פרק בקורס מלווה בסרטון אשר מסביר באופן תמציתי את עיקרי השיעור.

    שפת הקורס: אנגלית. שפת המפגש הפרונטלי: עברית.

     

    Amos Oz - The world of a writer

    Amos Oz was one of Israel’s leading writers. Many believe he was the greatest writer in the history of the State of Israel. He authored more than 30 books, many of them gaining worldwide success, and he won many prizes, among which was the Israel Prize in Literature. His books have been translated into 50 languages, making him one of the most translated Hebrew authors of all times.

    The author and professor of literature, who was greatly honored in literary salons all over the world and who saw four of his books adapted to cinema, was born in Jerusalem, and his life was mired in sorrow and pain. Oz skillfully turned his troubled biography into a fascinating story, A Tale of Love and Darkness, considered the culmination of his oeuvre. This book tells the story of his parents’ strange marriage, a marriage full of tenderness and agony, ending with the mother, who had a poetic soul, ending her life, and with the father’s transformation, an acute, erudite scholar who never fulfilled his dreams.

    Our course will offer a bird’s-eye view of Oz’s creation and its place in Israeli culture, and will trace his intellectual biography and its sources of inspirations. The course will also deal extensively with Oz’s personal and social thinking, as reflected in his various writings and many interviews. Many archives around the world have made available their materials for this course, including videos of Oz giving interviews or lectures in English. His speeches and interviews in English will, therefore, be the foundation of this online course.

     

    דרישות הקורס:

    1. השתתפות עד שני מפגשי זום קצרים (עד חצי שעה) / למידה א-סינכרונית

    2. הגשת כל 4 העבודות בקורס במועדן

    3. הגשת עבודה מסכמת (במקום מבחן)

    4. הציון יורכב משקלול של העבודות אשר עליהן ניתן ציון (60%) ועבודה מסכמת (40%)

    ייתכן בונוס.

    ציון עובר בקורס: 60

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס הסופי יועלה לאתר הקורס ב-moodle בתחילת הסמסטר.

  • Logic in Action: Strategy, Planning and Economy of Risks for the 21st Century אסטרטגיה וקבלת החלטות- בשפה האנגלית

    קוד הקורס: 170001691
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: מתוקשב, א-סנכרוני
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:
    כל פרויקט אנושי מורכב של תכנון, יזימה, הובלה וביצוע הולמים יחייב גם בחינה ביקורתית של תבניות וסכמות מקובלות בתחומי המחשבה, התכנון והביצוע. שכן אלמלא זאת עשויות אותן תבניות לכבול אותנו אל תוך פרוצדורות סכמתיות המגבילות את חופש הפעולה התכנוני והביצועי שלנו ולמנוע מאיתנו כך התרה ראויה של מבחן הפעולה. תכנון וביצוע דורשים לכן מחשבה ופעולה פתוחים וערניים הנכונים כל פעם מחדש לקריאה נועזת ומרחיבה של המרחב האינטלקטואלי והמעשי. חייבים אנו לקרוא תיגר, להוביל, ולחדש באופן שנותן מקום לניסיון העבר ודפוסיו כנקודות ייחוס ואיכון הכרחיים, אך בו בזמן, להיזהר פן ניפול שבי בידם. מבחן הפעולה קורא לנו להיות אדונים לדפוסים ולכללים הסטנדרטיים ולהיות נכונים ללוש אותם מחדש בראי הצורך וההכרח של המציאות והרגע אותם אנו פוגשים. 
     
     
    Every human project requires a critical examination of accepted patterns and standards in the realms of thought, planning, and execution. Without this, those patterns may confine us within restrictive procedural agreements, limiting our planning and execution freedoms and preventing us from properly addressing the problems we are set to solve. Planning and execution, therefore, demand ongoing open-mindedness and alertness, continuously daring to explore and expand both the intellectual and practical spaces. We must challenge, lead, and innovate in a manner that acknowledges past experiences and their valuable lessons, yet remain cautious of not falling into their default traps. The examination of our actions requires us to be masters of patterns and standards, ready to reshape them as needed in a constant dialogue with what reality demands of us.


    תיאור קצר של הקורס ומטרותיו:
    הקורס מיועד לכולנו: למצביא, למפקד, למנכ"ל, ליזם, לאיש העסקים והכלכלה, ולכל מי מאיתנו העומד מול האתגר של תכנון, הובלה וביצוע של פרויקטים מורכבים. הקורס גם וודאי יאיר פנים לכל צעיר וצעירה העומדים חדורי תחושות קסם והיפעלות אל מול סיפורם של גיבורים וגיבורות העבר, כמו גם מול סיפורם של אנשים מן השורה ברגעי האמת של צמתי החלטה גורליים. במובן הזה, הקורס מיועד עבור כל אחד מאיתנו המבקש לעמוד בהצלחה במבחן ההחלטה וההכרעה של אותם רגעים בחיינו המחייבים שינוי ועיצוב מחדש של המציאות.  
     
    This course is intended for all of us: leaders, commanders, executives, managers, CEOs, entrepreneurs, business and economics professionals, and anyone facing the challenge of planning, leading, and executing complex projects. The course will also surely appeal to every young person who feels the allure of magic and excitement when confronted with the stories of past heroes and heroines, as well as ordinary people in moments of crucial decision-making. In this sense, the course is designed for anyone of us seeking to successfully stand up to the test of these pivotal moments of critical decision-making, moments that demand change and the reshaping of reality.

     

    דרישות הקורס:
    נוכחות: 1 או 2 מפגשים סינכרוניים
    מטלה 1: 0% (חובת הגשה)
    מטלה 2+3+4: 30%

    מטלה סופית: 70% (ציון עובר במבחן/מטלה סופית: 60)

    ציון עובר בקורס: 60

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.

     

  • תרבות דיגיטלית - מתוקשב

    קוד הקורס: 170002291
    שם המרצה: ד"ר טל מורס
    דרישות קדם: אין
    סמסטר ב' ,
    יום ושעה: מתוקשב, א-סנכרוני
    נקודות זכות: 3

    תקציר הקורס:
    בעבר, המחקר של תרבויות "חדשות" התבסס על מסע של החוקר.ת למקומות רחוקים שם הוא/היא פגשו אוכלוסייה ילידית ותרבות שאיננה מוכרת לחוקר.ת (או למערב). היום, תרבויות חדשות הן למעשה תרבות דיגיטלית, שמשתנה ללא הרף והמפגש עמה נעשה מבלי לצאת מהבית. על אף ההבדלים האלו, חקר התרבות – גם זו הדיגיטלית – עדיין מבוסס על זיהוי ולימוד של שפה; של קודים תרבותיים; של יחסים יחידים ובין קבוצות; של זהות ושייכות; של מפגש בין אוכלוסייה ילידית לאוכלוסיית מהגרים; של אידיאולוגיה; ושל מיפוי המרחב. מטרת הקורס היא להכיר את התרבות הדיגיטלית העכשווית על הרבדים השונים שלה בהקשרים חברתיים מגוונים.


    בתחילת המאה ה-21 החיים שלנו עוברים להתנהל יותר ויותר בסביבה אינטרנטית, ובעזרת טכנולוגיות דיגיטליות: המשפחה מתנהלת בקבוצת וואטסאפ; שיעורים באקדמיה מתנהלים בזום; דיאלוג עם הרופא.ת מתקיים באמצעות אפליקציה; קשרי זוגיות נפתחים ונפרמים בעזרת אפליקציות להיכרויות; משברים דיפלומטיים נוצרים או נפתרים בעקבות ציוץ בטוויטר; אנחנו משתתפים בשיח הפוליטי בעזרת פוסטים או לייקים; אנחנו משתפים ממים או סלפי עם חברים;  מוזיקאים משחררים קליפים ליוטיוב; מנווטים בעזרת תוכנות ניווט; שעונים "חכמים" מנטרים את גופנו ומשתפים את המידע עם שלל אפליקציות; אנחנו מדברים עם צ'טבוטים ויוצרים בעזרת בינה מלאכותית; רהיטים בבית החכם מדברים אחד עם השני מאחורי גבינו; ויש ביננו מי שלא לוקחים ביס מהאוכל לפני שהם צילומו אותו ושיתפו אותו במגוון פלטפורמות דיגיטליות. וכשם שהחיים שלנו כיחידים – מלידה ועד אחרי המוות – הופכים להיות יותר ויותר דיגיטליים, כך גם החיים המשותפים שלנו – כחברה וכקהילה – הופכים להיות דיגיטליים.


    מטרת הקורס היא לספק לסטודנטים התבוננות מחדש על התרבות הדיגיטלית בת זמננו והבנה טובה יותר של השינויים שהיא מביאה איתה. טכנולוגיות דיגיטליות מערערות על היררכיות ומבנים חברתיים קיימים, מארגנות מחדש את הזמן והמרחב, ומעודדות אותנו לחשוב מחדש על שאלות של זהות, שייכות, והשתתפות. הקורס יציע זוויות הסתכלות מגוונות על היבטים שונים של החיים בעידן דיגיטלי, החל מהיבטים יומיומיים של חיי הפרט ועד למשמעויות היסטוריות של קיום חיים משותפים והשתתפות בחיי קהילה בזירות חברתיות עכשוויות. במהלך הקורס, הסטודנטים יתוודעו לתיאוריות ומושגים מתחומי הסוציולוגיה, האנתרופולוגיה ה-STS (science, technology and society), לימודי תקשורת ולימודי תרבות, יתנסו בשימוש באפליקציות ובטכנולוגיות פופולאריות וינתחו אותן.

    דרישות הקורס:
    קריאת הסילבוס: 1%
    מטלות קריאה שוטפות לאורך הקורס (10 מתוך 14): 30%
    2 תרגילים: 24%
    מטלה מסכמת: 45%

    ציון עובר במבחן/ מטלה סופית: 60

     

    *יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.