תקנון לסגל האקדמי

תקנון זה מקומו להגדיר את האחריות של חברי הסגל האקדמי במכללה האקדמית הדסה כלפי הסטודנטים, עמיתים והמוסד. הוא מדגיש את הצפוי מחבר סגל על מנת להבטיח רמה גבוהה של התייחסות, התנהגות והתחייבות כלפי הזולת. הליכי הברור והשיפוט מבוססים על הגישה של דרכי שלום לפתרון בעיות משמעת.
תפקיד הסגל כולל 3 מחויבויות: 

  1. הוראה - מחויבות לסטודנטים
  2. מחויבות למכללה- שירות ותרומה למכללה, לחוג ולקהילה
  3. מחקר / התנסות קלינית )בהתאם לאופי החוג( – כדי ללמד ידע על המרצה ליצור ידע.

חובות הסגל

  • לקיים את תקנות המכללה, לפעול להגשמת מטרותיה ולשמור על כבודה
  • להשתתף בעבודת הגופים האקדמיים וגופים אחרים שאליהם הוא שייך בתוקף משרתו שאליהם נתמנה או נבחר. (וועדות הוראה, ישיבות סגל, סדנאות הוראה)
  • למלא את תפקידי ההוראה שלשמם נתמנה.
  • לשמור על רכוש המכללה הנתון לשימושו ולשימוש תלמידיו, כולל מחשבים, ציוד מעבדות, ספריה וכיוצ"ב.
  • חבר סגל שנתמנה או נבחר לדקן או ראש חוג, מנהל מעבדה וכו', חייב למלא את תפקידי הניהול בנאמנות, לקדם את פיתוח יחידתו, לשמור על רכוש המכללה שהוא אחראי לו,לדאוג לרווחת העובדים שהוא ממונה עליהם ולהושיט להם עזרה והדרכה
    במחקר ובכל פעולה אקדמית אחרת.
  • על כל חבר סגל לפעול בנאמנות, במסירות, בתום לב וביושרה במילוי תפקידו לטובת המכללה, להשתתף בקבלת החלטות ללא משוא פנים ולהימנע מפעולות שיש בהן ניגוד עניינים. למען הסר ספק, שביתה או נקיטה בעיצומים שהוכרזו על ידי הוועד לא נכנסים לגדר "ניגוד עניינים".

אחריות חברי הסגל האקדמי כלפי הסטודנטים

בתחום הידע האקדמי

  • מחובתו של כל חבר סגל: להכין חומרי הוראה, לבנות מערכי שיעור, להדריך את הסטודנטים להנחותם ולעזור להם בהתקדמותם בלימודיהם. עליו להשתדל שיקבלו את ההכשרה המקצועית / המדעית הטובה ביותרשהואמסוגל לתת להם (בהתאם לאופי החוג)
  • כתיבה והצגה של סילבוס מדויק ומפורט כולל דרכי הערכה ומתן ציונים
  • קיום שעת קבלה שבועית מלאה אחת בשבוע לכל הפחות
  • הצבת דרישות אקדמיות וקביעת מטלות ברמה גבוהה בהתאם לאופי הקורס ולמשך הקורס
  • מתן כלים אקדמיים נאותים לסטודנטים להתמודד עם הדרישות
  • על כל חבר סגל להיות נוכח בזמן בחינות (בכתב ובחינות בעל-פה)
  • עמידה בלוח זמנים של בחינות / ערעורים – בדיקה ומתן ציונים במועד
  • הקפדה על הגשת מטלות על ידי הסטודנטים על פי לוח הזמנים שנקבע, אלא אם קיימים טעמים
    ענייניים וסבירים לחריגה ממנו (באישור מינהל אקדמי), החזרת עבודות בזמן בצירוף הערכה כתובה מפורטת.
  • המכללה מעודדת מרצים למחקר פעיל בתחומי הידע השונים כחלק מהתקדמות אקדמית ותרומתם להוראה.

בתחום הכללים הפורמאליים

  • הקפדה על כללי התנהגות בשיעור – מועדי התחלה וסיום של שיעורים, איסור על שימוש במכשירים סלולאריים.
  • הקפדה על העברת מסרים והעלאת חומרי לימוד לסטודנטים באמצעות מערכת המודל, בכפוף להתאמת המערכת לצרכים האקדמיים של הקורס.
  • טיפול ענייני בבעיות המתעוררות סביב למידה תוך שמירה על היררכיה וסמכויות פורמאליות.
  • ידיעת תקנון הלימודים (הקיים באתר המכללה) והתנהלות על פיו, הצבת דרישות וכיבוד זכויות על פי התקנון.

בתחומי אתיקה וכבוד הדדי

  • שמירה על כבוד הדדי בין חבר סגל אקדמי ובין סטודנט, הימנעות מפגיעה אישית בסטודנטים.
  • הקפדה על קיום דיון תרבותי בכיתה ופיתוח תרבות שיחה נאותה
    * טיפול במקרים של התנהגות בלתי הולמת של סטודנטים כלפי הסגל האקדמי
    * טיפול על פי הנהלים באירוע של חוסר יושרה
    * טיפול בסממנים של אפליה המופנת כלפי סטודנט בודד או קבוצת סטודנטים בין אם על ידי סטודנטים אחרים, חבר סגל או כל גורם אחר במכללה.
  • איסור מוחלט לנצל את יחסי המרות עם סטודנטים לכל מטרה שהיא
  • איסור קבלת סטודנטים לטיפול אישי או לסיוע לימוד בתשלום על ידי חבר הסגל.

* לרבות העברת העניין לידיעת ראש החוג או כל גורם ניהול אחר במכללה בניהם יועץ לימודים, דיקן סטודטים ובעלי תפקידים רלוונטיים.