ד"ר אנה סנדבנק

ד"ר אנה סנדבנק

מרצה, תכנית התואר שני להפרעות בתקשורת

ד"ר אנה סנדבנק

ד"ר אנה סנדבנק היא מרצה בתוכנית לתואר שני בהפרעות בתקשורת בתחום של אוריינות ודו לשוניות ומרצה בתחום של התפתחות שפה ואוריינות בגיל בית הספר בקמפוס שטראוס בחוג להפרעות בתקשורת במכללה. 

ד"ר סנדבנק רכשה את השכלתה האקדמית בתחומי חינוך באוניברסיטה לה פלטה בארגנטינה, ובאוניברסיטת תל אביב.

את התואר השלישי למדה במסגרת החוג למדעי התרבות באוניברסיטת תל אביב בהנחיית פרופ' רות ברמן ופרופ' ליליאנה טולצ'ינסקי מאוניברסיטת ברצלונה שבספרד. תחומי ההוראה והמחקר שלה משלבים היבטים התפתחותיים בתחום התפתחות האוריינות, בקרב ילדים חד-לשוניים ודו-לשוניים.

יצירת קשר

ana-sk@bezeqint.net

 

מבין נושאי המחקר של ד"ר אנה סנדבנק:

התפתחות השפה הכתובה כמערכת ייצוג בקרב ילדים חד לשוניים ודו לשוניים. כתיבה בעברית בקרב ילדים שלומדים עברית כשפה שנייה או זרה. השפעת התיווך על דרכי הכתיבה של הילדים. הכתיבה של טקסטים נרטיביים בגיל הרך.


Sandbank, A. (2001). On the interplay of genre and writing conventions in early text writing.
In L. Tolchinsky (Ed.), Developmental aspects in learning to write. (pp. 55-76). Dodrecht: Kluwer Academic Publishers.

Sandbank. A. (2016). Writing as a domain of research for both children and researchers. In J. Perera, M. Aparici, E. Rosado & N. Salas (Eds.), Written and spoken language development across the lifespan. (pp. 109-124). Switzerland: Springer.

Tolchinsky, L. & Sandbank, A. (2016). Emergence and development of written Hebrew. R.
A. Berman (ed.), Acquisition and development of Hebrew: From infancy to adolescence (pp. 325-352). TILAR (Trends in Language Acquisition Research) series, J. Benjamins.

Sandbank, A. (2018). La escritura en la educación especial pre-escolar: aprendizaje y
Mediación [Writing in preschool special education: learning and mediation]. In F. Rossi & C. Pontecorvo (Eds.), Prima alfabetizzazione: tra percorsi di ricerca e innovazioni educative. (pp. 81-94). Roma: Valore Italiano.

Zuccalá, G. & Sandbank, A. (2018). Producir textos en los inicios de la alfabetización: el
impacto de diferentes enfoques pedagógicos en la expresión evaluativa [Text production among preschool and first grade children: The impact of different pedagogical approaches]. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature Vol. 11(2), 54-73. http://doi.org/10.5565/rev/jtl3.771

ד"ר סנדבנק השתתפה בפרויקטים מחקרים בתחומי התפתחות השפה המאוחרת והתפתחות האוריינות לשונית, ביחד עם פרופ' רות ברמן מאוניברסיטת תל-אביב, מומחית בתחום בארץ ובעולם.

היא השתתפה במספר פרויקטים חינוכיים לקידום האוריינות בקרב ילדים מגיל הרך. 

לאחרונה היא משתתפת בפרויקט מחקרי על התפתחות הכתיבה של עברית בקרב ילדים באיטליה אשר לומדים בבתי ספר של הקהילה היהודית. המחקר נערך בהנחיית פרופ' אמריטוס קלוטילדה פונטגורבו מאוניברסיטה 'לה ספיינצה' שברומא, מומחית בתחום האוריינות.

כמו כן, ד"ר סנדבנק מציגה את מחקריה בכנסים מדעיים בתחום האוריינות בכלל והתפתחות הכתיבה בפרט.