להקת המצטיינים של התואר במדעי המחשב

22/11/2022 | מדעי המחשב | מדעי המחשב M.Sc.

המחזור הראשון של תכנית אקלסנטים באקדמיה, תכנית מצטיינים לסטודנטים שנה ג' במדעי המחשב, הסתיימה במהלך הקיץ האחרון בהצלחה רבה. במסגרת התכנית 26 סטודנטים מצטיינים למדו במהלך סמסטר ב' בשנת תשפ"ב שני קורסים בנושאי תכנות מתקדמים ובמהלך הקיץ הגיעה התכנית לשיאה עם בוטקמפ (מחנה קיץ) בן 5 שבועות שכלל פרויקטים בהובלת ראשי צוותים מחברות היי-טק כדוגמת, גוגל, מובילאיי וצ'קפוינט.

במהלך הבוטקמפ הסטודנטים נהנו גם מהכנה מעשית לעולם התעסוקה: סדנאות לכתיבת קורות חיים, לינקדאין וחיפוש עבודה. בנוסף כוללה התכנית הכנה לראיונות באמצעות ראיונות דמה עם ראשי צוותים ואנשי משאבי אנוש מהתעשייה, ותוכנית מנטורינג אישית עם אנשי מקצוע מחברות היי-טק.

בסיום התכנית התקיים מפגש בו הוצגו פרויקטי הגמר של הסטודנטים ומהרגע הראשון היה ברור שנעשתה פה עבודת תדמית ברמה גבוהה. הסטודנטים הביעו תודה עמוקה על הזכות להשתתף בתכנית. הסטודנטים דיווח שאפילו שיפורים קלים שהם עשו בעקבות התכנית בקורות החיים השפיעו מיידית לטובה ומעבר לערך המוסף המקצועי היו שהודו כי זכו להכיר מבחינה חברתית חברים חדשים לספסל הלימודים. פרופ' מיכאל ברמן, ראש החוג למדעי המחשב מציין כי אחד הדגשים בתכנית היה עבודת צוות: "גם סולנים גילו שעדיף לעבוד בלהקה".

תודות מיוחדות לעמותת scale up velocity, https://suvelocity.org/, שיזמה והפעילה את התכנית. מדובר בעמותה שפועלת מול חברות היי-טק, מוסדות אקדמיים, גופים ממשלתיים וחוץ ממשלתיים במטרה לבנות תכניות ומודלים שיגדילו וישפרו את ההון האנושי בענף ההיי-טק בישראל.