מרכז כתיבה חדש עבור סטודנטים לתואר ראשון

24/11/2022 | מרכז תמיכה "אתגרים"

העבודה במרכז הכתיבה מבוססת על שיתוף פעולה: הסטודנט יביא עימו ידע ספציפי מתחומו, הנחיות מוגדרות מהמנחים ומהמרצים שלו וחומר ביבליוגרפי רלוונטי והמלווה יתרום מידיעותיו במיומנויות הכתיבה האקדמית, יפרה את הדיון ברעיונות ובכיוונים נוספים, ויעשיר ויחדד את דרכי הביטוי בעבודה.

המלווה יעבור יחד עם הסטודנט על העבודה במטרה לבקר את חולשותיה ולחזק את הטיעונים שבה. בפגישות הם ישוחחו על רכיבי המבנה של העבודה, על הרעיונות המפורטים בה ועל בהירות הכתיבה, ויוצעו דרכים לשפר אותה. השיח נועד לעודד את הסטודנטים לבחון את הרעיונות, למצוא בעצמם את הדרך לתת ביטוי בעבודה לרעיונות המוצלחים והמתאימים לנושא העבודה, וליצור היררכיה וקשרים הגיוניים בין הרעיונות השונים בעבודה.

כמו כן, המלווים יסבו את תשומת לבם של הסטודנטים להבדיל בין העתקה ממקור ספרות לבין תמצות המקור, להתייחס להערות שקיבלו ממרצים בהגשות קודמות, להתמקד בנושא הנבחר ולא לסטות ממנו, ולהימנע מתרגום אוטומטי קלוקל משפה לשפה.

המלווים לא יתנו שרותי הגהה או עריכה אך יוכלו להצביע על טעויות החוזרות על עצמן ועל הדרכים לתקן אותן, יענו על שאלות ממוקדות בענייני לשון וסגנון ,ארגון,סדר ועיצוב העבודה. 

מרכז הכתיבה יפעל מראשית חודש דצמבר 2022 בימים ראשון ורביעי

המלווים במרכז הם אנשי סגל מתחום האוריינות

על הסטודנטים המבקשים להיעזר במרכז לפנות לענבל בדוא"ל inbalg@hac.ac.il  לתאום פגישה.