היום הבינלאומי לנשים ונערות במדע

27/02/2024 | ד"ר איילת ארבל-עדן | מדעי המעבדה הרפואית

לאחרונה התקיים אירוע לציון היום הבינלאומי לנשים ונערות במדע. ד"ר איילת ארבל-עדן ייצגה אותנו באירוע בהרצאה על תחום המחקר המדעי שלה - התרחשות מוגברת של מוטציות חדשות במהלך חלוקת-תא ייחודית שנקראת מיוזה.

איילת סיפרה על התגליות החדשות בתחום ועל החיפוש אחר המנגנון המולקולרי שמוביל לתופעה. צוות המחקר של ד"ר ארבל-עדן מורכב בעיקר מדוקטורנטיות ומסטרנטיות שלמדו את התואר הראשון אצלנו במכללה. בפורום המכובד לציון יום זה נכח ונשא דברים יו"ר ות"ת פרופ' יוסי מקורי. כמו-כן נשאו דברים יוזמות ומארגנות האירוע - ראשות הפורומים של יועצות הנשיא להוגנות מגדרית באוניברסיטאות ובמכללות. פרופ' חיה לורברבאום-גלסקי, יו"ר הפורום של יועצות הנשיא להוגנות מגדרית באוניברסיטאות עדכנה על מצב הנשים באקדמיה, על התרומה המרשימה של נשים, אבל גם על כך שיש עוד הרבה לעשות על מנת שיתממש שוויון מגדרי באקדמיה.

לפני ימים אחדים התבשרנו שהתקבלו משובים מצויינים על האירוע, בתקווה שמגוון ההרצאות שניתנו באירוע יעודדו סטודנטיות לבחור בדרך המחקר והמדע. המכללה האקדמית הדסה רואה בהוגנות מגדרית ערך ויעד בעל חשיבות עליונה ולוקחת חלק בתכנית ות״ת ״מדד-קו המשווה״ לקידום ייצוג מגדרי שוויוני. התכנית חותרת לייצוג שוויוני במוקדי קבלת החלטות, בקרב הסגל האקדמי בדרגות השונות, בקידום סטודנטיות - בעיקר בתחומי ה-STEM, וביצירת אקלים מוסדי תומך מגדר.