הרצאות אורח בקורס אתיקה בחוג לניהול

14/05/2024 | ניהול

במסגרת קורס אתיקה בחוג לניהול של המרצים עו"ד ונוטריון רוית כהן שיינר עו"ד משה ירוחם ועו"ד אביבה ראייר בן שלוש, מהחוג לניהול, התקיימו שתי הרצאות אורח.

בהרצאה הראשונה התקיימה פגישה עם הגב' תמי לפלר, מארגון מעלה, זהו ארגון גג של כ- 120 חברות מהמובילות במשק הישראלי, הפועל לקידום נושאים של אחריות תאגידית ולפיתוח הסטנדרטים של ניהול אחראי בישראל. תמי הסבירה על הארגון, על הדירוג, תו התקן מה זה ולמי הוא מיועד בארץ ובעולם. התקיים שיח על esg (אחריות תאגידית) ועל מרכזי אתיקה אשר קיימים בארגון ומדוע הם חשובים לעסקים. אמנם אתיקה היא לא תחום נוצץ כמו תרומה לקהילה או התנדבות עובדים, אבל היא קריטית וחשובה לנו כקהילה טובה יותר ולחברה (Company) מקצועית אתית שהלקוחות בוחרים בה יום יום מחדש.

הרצאה שנייה התקיימה עם מר איתי ניקסון, תחום בכיר יזמות ממשרד התפוצות ומאבק באנטישמיות. איתי שוחח עם הסטודנטים גם בנושא אחריות תאגידית esg. מושג זה גם מתייחס לגישה הולכת וגדלה בהשקעות, שבה משקיעים לוקחים בחשבון לא רק את התשואה הכספית הפוטנציאלית של השקעה, אלא גם את ההשפעה הסביבתית, החברתית והממשלתית של החברה שבה הם משקיעים. תחום חשוב המהווה את דירוג האתי של החברות, ככל שחברות ידרגו יותר גבוה כך הסיכוי להשקעה ומינוף כלכלי שלהם יגדל. "עסק שפועל בצורה תאגידית אחראית ירצו להשקיע בו", סיפר איתי והדגיש ש"הסיכוי שלו להצליח בסופו של דבר גדול יותר ולשם העולם הולך".