כלי חדש לאיתור קרטוקונוס

26/03/2024 | אריג' אבו סעיד , ד"ר עינת שניאור | אופטומטריה

פרסום של גברת אריז גדעון אבו-סעיד וד"ר עינת שניאור מהחוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה העוסק בתיאור כלי חדש לאיתור קרטוקונוס, זכה למספר גבוה של הורדות ודורג בתוך ה-10% העליונים של המאמרים שפורסמו בכתב העת המדעי היוקרתי-  Ophthalmic and Physiological Optics במהלך שנת 2022.

במחקר שבוצע בחוג לאופטומטריה במכללה האקדמית הדסה, בשיתוף פעולה עם פרופסור דויד פינרו מספרד, פותח כלי חדש אשר משלב מכשיר אופטי אשר נמצא בשימוש קבוע במרפאות עיניים (אופטלמוסקופ) ומצלמת טלפון נייד (אייפון). בעזרת האופטלמוסקופ ניתן להסתכל על הקרנית של העין ולחפש נוכחות של קשת כהה שמהווה סממן לנוכחות המחלה. בעזרת האייפון ניתן לצלם את התמונה שהבודק רואה דרך האופטלמוסקופ.

החוקרים מצאו שהקשת קיימת רק בנבדקים חולים ובנבדקים שחשודים במחלה אך לא בנבדקים בריאים. כמו כן, ניתן לצלם את הקרנית עם המכשיר, ולמדוד בעזרת תוכנת מחשב את עובי הקשת. החוקרים הראו שעובי הקשת תלוי בחומרת המחלה, כך שככל שהקשת צרה יותר כך המחלה מתקדמת וחמורה יותר. עקב ממצאים אלו, החוקרים הסיקו שהכלי טוב לאבחון חולים וחשודים במחלה ויכול להוות כלי לאבחון ומעקב אחר חומרת המחלה. 

 

לקריאת המאמר המלא לחצו כאן