מאמרה של ד"ר הדס בן אלי

30/11/2022 ד"ר הדס בן אלי | אופטומטריה | מדעי הראייה והאופטומטריה M.Optom

אנו גאים ושמחים לעדכן על מאמרה של ד"ר הדס בן אלי התקבל לפרסום בעיתון היוקרתי Scientific Reports של Nature עם Impact Factor של 4.996!

עם ההתקדמות בניתוחי הקטרקט בעולם, בסוגי העדשות המושתלות בניתוח והצורך לדייק במספר הנשאר לאחר הניתוח, עולה הצורך לבחון את דיוק מכשירי הביומטריה המשמשים כבסיס לחישוב העדשה המושתלת. במחקר זה, אנו בחנו את ההבדלים בין שלושה מכשירי ביומטריה חדישים ובמכשיר טופוגרפיה של הקרנית, וכן בדקנו את השפעת ההבדלים בין המכשירים על חישוב העדשה המושתלת במטופלים המועמדים לניתוח קטרקט.

נמצא כי בין שלושת מכשירי ביומטריה החדישים IOLMaster700, Eyestar900 ו-Anterion יש הסכמה טובה מאוד בפרמטרים של אורך העין ועומק הלשכה הקדמית, ואילו בהשוואת קימורי הקרנית למכשיר טופוגרפיה של הקרנית Pentacam נמצאו הבדלים מובהקים. קורלציה טובה נמצאה בין כל הפרמטרים של המכשירים מלבד בזווית של קימורי הקרנית.

בבחינת ההשפעה הקלינית של הבדלים אלו על חישוב העדשה המוצעת להשתלה לפי נוסחאות שונות נמצאו הבדלים כך שבהתבסס על מכשיר ה- IOLMaster700כוח העדשה המוצעת להשתלה באופן קבוע נמוך ב 0.50-עד 1.00 דיופטר. ובהתבסס על נתוני הקרנית ממכשיר הטופוגרפיה, העדשה המחושבת גבוהה באופן קבוע ב-0.75 דיופטר. הבדלים נוספים נמצאו בכוח העדשה כשאר בוצעה חלוקה למטופלים עם צילינדר נמוך לעומת צילינדר בינוני-גבוה.

לסיכום, בעידן שבו ניתוח קטרקט הנו ניתוח רפרקטיבי יותר מאשר ניתוח שיקומי, ואנו מתקדמים לקראת מצב שבו לא יישאר מס' לא רצוי במשקפים לאחר ניתוח קטרקט, ההתאמה בין מכשירי הביומטריה וההשפעה של הבדלים אלו על חישוב העדשה המושתלת הנם משמעותיים ביותר.

ד"ר בן אלי: "אני גאה ונרגשת מאוד מפרסום מאמר זה באופן מיוחד כיוון שהובלתי אותו יחד עם 7 (!) בוגרים של החוג שלנו – 5 מהן בוגרות של קמפוס שטראוס, ואחת מהן היא המחברת הראשונה.
זה גורם לי גאווה גדולה שבוגרים שלנו משתלבים בעבודה בבי"ח הדסה ועושים עבודה מצוינת, הן בפן הקליני, ובפן המחקרי."

 

עוד באותו נושא - ברכות לד"ר הדס בן אלי על קבלת קידום לדרגת מרצה בכירה ו-Fellowship בארגון AAO

לקריאת המאמר לחצו כאן