אודות תואר שני בהפרעות בתקשורת

תוכן עניינים:

לימודי תואר שני בהפרעות בתקשורת

תואר שני בהפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה

מטרת התכנית בהפרעות בתקשורת היא להרחיב, לפתח ולהעמיק את הידע, המיומנויות והיכולות הקליניות של קלינאי התקשורת בכל תחומי עבודתם.

תוכנית לימודי התואר השני בהפרעות בתקשורת הינה תוכנית המשך ללימודי התואר הראשון. מטרתה להרחיב ולהעמיק את הידע האקדמי והמיומנויות הקליניות של קלינאי התקשורת.

מיקוד התוכנית הוא קליני ומתמקד במתן ידע נרחב ושימוש בכלים קליניים לגבי אוכלוסיות מגוונות איתן עובדים קלינאי התקשורת. הגיוון בא לידי ביטוי בגילי האוכלוסייה (פעוטות, ילדי גן, ילדי בי"ס, מבוגרים), בתחומי הלקות (הפרעות שפה התפתחותיות, אפזיה, אוטיזם, גמגום, היגוי ואפרקסיה).

התוכנית מקנה לבוגריה גישה מקצועית רחבה ומעמיקה, המאפשרת לאבחן ולטפל בלקויות שונות , כמו גם להדריך חברי משפחה וצוות מקצועי לטיפול ושיתוף פעולה מיטבי .

צוות ההוראה בתכנית התואר השני במכללה האקדמית הדסה כולל מומחים מן השורה הראשונה בתחומים הנלמדים.

נושאי הלימוד

יכולות ולקויות:  אוכלוסיות שונות:

מאבחון לטיפול: תהליכי אבחון בקליניקה

קורסים שאינם קליניים:

יישומי הבלשנות בקליניקה

שפה ומוח Brain and Language

תפיסת דיבור ועיבוד פונולוגי: צוהר ראשון להתפתחות שפה בינקות

דיסלקציה: תיאוריה והיבטים יישומיים.

ידע לקסיקלי ושליפה: תהליכים התפתחותיים והשלכות קליניות

אפרקסיה של הדיבור בילדות

הפרעות היגוי: מעבר לגישה המסורתית

פרגמטיקה ושיח: התפתחות טיפוסית ולקויה

שלבים בהתפתחות השיח הסיפורי- מילדות לבגרות

אוריינות לשונית בגיל הרך ושילובה בהקשרים הטיפוליים

גמגום

המפגש עם הילד הדו-לשוני בקליניקה

אפזיה

שפה ורצף האוטיזם

 שיח הסיפור ככלי אבחוני וטיפולי

יישומי מדיה חזותית בטיפול בהפרעות בתקשורת

אמצעים אומנותיים להתערבות בשפה ובתקשורת

סוגיות בטיפול

יסודות הביבליותרפיה- טיפול באמצעות טקסטים ספרותיים

 כתיבה וקריאה אקדמית

שיטות מחקר כמותיות מתקדמות

פרויקט גמר

 

 

 

מספר קורסי החובה (כולל שני סמינרים): 6 קורסים (16 נ"ז)

מספר קורסי הבחירה: 10 קורסים (20 נ"ז)

סה"כ נקודות זכות לתואר: 36

 

לרשימת הקורסים המלאה לחצו כאן

משך הלימודים:

הלימודים לתואר השני בתוכנית מתקיימים יום בשבוע (ביום חמישי) בקמפוס המכללה, כאשר אחת לשלושה שבועות הלימודים יערכו בצורה א-סינכרונית (לדוגמה: הרצאות מוקלטות) או מקוונת סינכרונית (הרצאות בזום), לנוחיות הסטודנטים.

הסטודנטים מתבקשים להרכיב מערכת של 36 נ"ז הכוללות 6 קורסי חובה ו-10 קורסי בחירה ממגוון רחב של קורסים.
מערכת הלימודים כוללת קורסי בחירה רבים ומאפשרת לכל סטודנט וסטודנטית לבנות מערכת אישית התואמת את צרכיהם ותחומי העניין שלהם.

ניתן לסיים את התואר במשך 4 סמסטרים (שנתיים אקדמיות) וביום לימודים אחד בלבד בכל סמסטר!
כמו כן, קיימת אפשרות לפריסת לימודים מעבר ל-4 סמסטרים למעוניינים בכך.

בניית המערכת היא אישית וגמישה ובתיאום וייעוץ של צוות הליבה של התוכנית.

איך לומדים אצלנו בתואר שני?

רוב ההרצאות בתכנית התואר השני להפרעות בתקשורת מתקיימות כדיונים אינטראקטיביים בין הסטודנטים למרצה בשילוב עם הצגת מאמרים ועבודות בפני הכיתה. אנו מקפידים על כיתות קטנות ובכך נוצר מרקם חברתי מכיל ומאפשר ואווירה נעימה ומלוכדת במהלך הלימודים, כאשר מטרת הדיון בין הסטודנטים והמרצה היא הפריה הדדית.

 

מערכת שעות לדוגמא

מערכת שעות לדוגמא תשפ"ד סמסטר א'

מערכת שעות לדוגמא תשפ"ד סמסטר ב'

*ייתכנו שינויים במערכות השעות.

עלות הלימודים:

 

למידע המלא אודות שכר הלימוד, כולל עלות קורסי האנגלית ותשלומים נלווים – לחץ כאן

 

תנאי קבלה ללימודים:

בכדי להתקבל לתוכנית התואר השני בהפרעות בתקשורת במכללת הדסה יש להציג:

 

תואר ראשון בהפרעות בתקשורת ממוסד אקדמי מוכר ע"י המל"ג בממוצע 85.

רישיון "קלינאי/ת תקשורת" מטעם משרד הבריאות. סטודנט המתקבל לתוכנית חייב להציג תעודת הסמכה של קלינאי/ת תקשורת עד תחילת שנת הלימודים, כתנאי להפוך לסטודנט מן המניין.

אנגלית ברמת פטור מהתואר הראשון או עמידה בציון פטור על פי מבחן אמיר, אמירם או פסיכומטרי. למעט סטודנטים מהתואר הראשון הלומדים במכללה האקדמית הדסה והתקבלו למסלול ישיר לתואר שני.

למועמדים שלא למדו את התואר הראשון בשפה העברית - מעבר מבחן יע"ל של המרכז הארצי לבחינות ולהערכה בציון 130 ומעלה.

מועמדים מתאימים יוזמנו לראיון קבלה אישי.

 

לתנאי הקבלה המלאים לחצו כאן

היתרונות בלימודי תואר שני בהפרעות בתקשורת במכללה האקדמית הדסה

בתכנית זו אנו שמים דגש על התחום הקליני תוך הרחבת התחומים הבאים:

הקניית ידע וכלים קליניים לאבחון וטיפול של מגוון לקויות התפתחותיות ונרכשות.

למידה והתנסות בשיטות וגישות טיפוליות המשלבות אמצעים אומנותיים.

דגש על היבטים רגשיים וקוגניטיביים.

ניסיון העבר שלנו מראה כי בוגרי התוכנית לתואר שני בהפרעות בתקשורת מהמכללה האקדמית הדסה, הינם בעלי פוטנציאל להתקדם במוסדות הציבוריים והממשלתיים וכי בסיום התואר נפתחת בפניהם האפשרות לתפקידי ניהול והתקדמות בקריירה. פן חיובי נוסף היננו האפשרות להדריך קלינאי תקשורת וצוותים רפואיים בתחומים אשר למדו במסגרת התואר.

התואר הינו תואר שני (M.A.) בהפרעות לתקשורת, ללא תזה והתכנית מאושרת על ידי המועצה להשכלה גבוהה (הסמכה קבועה מאז שנת 2016).

למתקבלים לתכנית התואר שני בהפרעות בתקשורת תינתן מלגה בגובה 5,000 ₪.

מלגה זו אינה מונעת בקשת מלגות סיוע אחרות מהמכללה או מגורמים אחרים.

אפשרויות תעסוקה לבוגרי תואר שני בהפרעות בתקשורת

התוכנית מקנה לבוגריה גישה מקצועית רחבה ומעמיקה, המאפשרת לאבחן ולטפל בלקויות שונות , כמו גם להדריך חברי משפחה וצוות מקצועי לטיפול ושיתוף פעולה מיטבי .