תקנון החוג

תוכן עניינים:

שנתון המכללה האקדמית הדסה ירושלים
2024-2025 שנה"ל תשפ"ה

החוג להפרעות בתקשורת

ראש החוג: פרופ' אבי בסר

תקנון החוג תשפ"ה 2024/2025

תקנון החוג הוא תוספת לתקנון המכללה ובא להשלימו 

דבר ראש החוג להפרעות בתקשורת

החוג להפרעות בתקשורת מקנה לבוגריו תארים ראשון (BA) ושני (MA) במקצוע רב-תחומי, אתגרי ומרתק המאפשר לעסוק במגוון רחב של תחומים קליניים, מחקריים וציבוריים. קלינאי התקשורת עוסקים באיתור, אבחון והערכה, טיפול ושיקום, מניעה, יעוץ, הדרכה ומחקר בתחומים השונים של שמיעה, שפה, תקשורת, קול, דיבור ובליעה.

תכנית תואר ראשון  (BA)

תכנית הלימודים בחוג נמשכת שלוש שנים וחצי וכוללת קורסים במדעי הרפואה, מדעי החיים, מדעי ההתנהגות, מדעי השפה, הדיבור הקול והשמיעה ובתחומי מחקר הקשורים להפרעות בתקשורת. קורסים אלו מקנים את היסודות ללימודים המקצועיים בתחומים השונים.

במקביל ללימודים התיאורטיים, הסטודנטים רוכשים מיומנויות קליניות באמצעות תכנית ההתנסות הקלינית בשפה ודיבור ובאודיולוגיה, שאחת ממטרותיה העיקריות היא פיתוח מיומנויות קליניות לצד הטמעת התנהלות מקצועית המתאימה לאנשי טיפול. דגש מיוחד מושם על הבטחת התנהגות מקצועית ואתית ועל יחס הולם של הסטודנטים כלפי המטופלים ומשפחותיהם.

במהלך ההתנסויות הקליניות הסטודנטים מודרכים ע"י קלינאי תקשורת מוסמכים. קלינאי התקשורת המדריכים את הסטודנטים עומדים לרשותם לא רק בהכשרה מעשית אלא גם בתמיכה אישית. בשנה הראשונה הסטודנטים רוכשים מיומנויות תצפית על אוכלוסיות עם התפתחות תקינה ומתנסים בסימולציות של בדיקות שמיעה ובדיקות מעשיות של עמיתים. בשנה השנייה נחשפים הסטודנטים למגוון רחב של לקויות בשפה, דיבור ושמיעה וצופים בטיפולים במוסדות טיפוליים, שיקומיים וחינוכיים שונים. באודיולוגיה מתנסים הסטודנטים בביצוע בדיקות שמיעה, המסייעות באיתור מיקום הנזק השמיעתי. הלימודים התיאורטיים וההתנסות הקלינית מכשירים את הסטודנטים לעבודה המעשית הן באודיולוגיה והן בהפרעות שפה ודיבור. בשנת הלימודים השלישית, הסטודנטים מתנסים בעבודה עם מטופלים בתחומים השונים, תחת הדרכתם של קלינאי תקשורת בכירים, ונדרשים לגשר בין הידע התיאורטי לעבודתם המעשית. השנה הרביעית, מעשירה את הידע התיאורטי של הסטודנטים ומעמיקה את יכולותיהם הקליניות. כמו כן, היא מספקת להם את הכלים הנחוצים להמשך עבודה עצמאית במקצוע.

בחוג פועלת הקליניקה להפרעות בתקשורת ע”ש קליר ועמנואל ג. רוזנבלאט הכוללת קליניקה לאודיולוגיה, מרפאת אף אוזן גרון וקליניקה לשפה ודיבור. בצמוד לחוג פועל מרכז אדלר לאפזיה, המטפל באנשים עם אפזיה ומשפחותיהם בשיטה ייחודית. הקליניקות ומרכז אדלר מאפשרים לסטודנטים התנסות קלינית בקמפוס. כמו כן, הסטודנטים מתנסים במגוון בתי חולים, מרפאות ומוסדות חינוך בירושלים ומחוצה לה.

תכנית תואר שני (MA)

תכנית הלימודים לתואר שני בהפרעות בתקשורת היא תכנית המשך ללימודי התואר הראשון. התכנית בת השנתיים, שהמוקד שלה הוא קליני, מעניקה לבוגריה תואר מוסמך בהפרעות בתקשורת. מטרת התכנית היא להרחיב ולהעמיק את הידע האקדמי והמיומנויות הקליניות של קלינאי התקשורת עם האוכלוסיות המגוונות בהן הם מטפלים, הן מבחינת גילאי המטופלים והן מבחינת תחומי הלקות (הפרעות שפה התפתחותיות, אפזיה, אוטיזם, גמגום, היגוי ואפרקסיה). התוכנית מקנה לבוגריה גישה מקצועית רחבה ומעמיקה, המאפשרת לאבחן ולטפל בלקויות שונות, כמו גם להדריך חברי משפחה וצוות מקצועי לטיפול ושיתוף פעולה מיטבי. צוות ההוראה בתכנית התואר השני במכללה האקדמית הדסה כולל מומחים מן השורה הראשונה בתחומים הנלמדים.

בשם סגל החוג, ברצוני לברך אתכם לקראת שנת הלימודים הקרובה ולאחל לכם  הנאה והצלחה בלימודים. הנהלת החוג עומדת לרשותכם בכל עת בכדי לספק תמיכה ולסייע בפתרון בעיות ובהתמודדות עם אתגרים שעשויים לעלות במהלך שנת הלימודים.

בברכה,

פרופ' אבי בסר

ראש החוג להפרעות בתקשורת

 

סגל החוג להפרעות בתקשורת:

לרשימת מרצי החוג: 

למעבר לאתר וצפיה ברשימת המרצים

בעלי תפקידים בחוג

ראש החוג:

פרופ' אבי בסר

רכזות:

גב' דבורה בן חיים – קמפוס נביאים

גב' חגית גוטויין – קמפוס שטראוס

ראשות ואחראיות תחומים:

ד"ר רות ליט-אפורי – ראש תחום שפה ודיבור

ד"ר דבורה בראנד - ראש תחום אודיולוגיה

ד"ר אפרת פירר – אחראית תחום שפה ודיבור – קמפוס שטראוס

ד"ר רחל פרנקל – אחראית תחום אודיולוגיה – קמפוס שטראוס

יועצות אקדמיות:

ד"ר אריאלה נחמני – יועצת שנה א' – קמפוס שטראוס

ד"ר מרים גאלדור -  – יועצת שנה ב' – קמפוס שטראוס

גב' מימי גרסטנפלד -  – יועצת שנה ג'-ד' – קמפוס שטראוס

ד"ר רונית פרינר – יועצת שנה א' – קמפוס נביאים

גב' נעה מוסק – יועצת שנה ב' – קמפוס נביאים

ד"ר אביבית בן דוד - – יועצת שנה ג'-ד' – קמפוס נביאים

גב'  רימה ג'בארה - יועצת לסטודנטים מהחברה הערבית

מנהלות הקליניקות:

פרופ' כהתיה אדלמן – מנהלת הקליניקה לאודיולוגיה

גב' צילה שורצשטיין – מנהלת הקליניקה לשפה ודיבור

מתאמות התנסות:

ד"ר מרים גאלדור – מתאמת התנסות שנה א' באודיולוגיה – קמפוס שטראוס

גב' תמר אליאש – מתאמת התנסות שנה ב' באודיולוגיה – קמפוס שטראוס

גב' נעה מוסק – מתאמת התנסות שנה ג' באודיולוגיה – קמפוס שטראוס

גב' בת עמי מורנו – מתאמת התנסות שנה א' ו-ב' בשפה ודיבור – קמפוס שטראוס

גב' שרה מצליח הולצברג  – מתאמת התנסות שנה ג' בשפה ודיבור – קמפוס שטראוס

ד"ר אשרת משה זביב – מתאמת התנסות שנה ד' באודיולוגיה ובשפה ודיבור – קמפוס שטראוס

גב' נעה מוסק – מתאמת התנסות שנה א' באודיולוגיה – קמפוס נביאים

ד"ר רונית פרינר – מתאמת התנסות שנה ב' באודיולוגיה – קמפוס נביאים

גב' רביד אוחננה סבן – מתאמת התנסות שנה ג' באודיולוגיה – קמפוס נביאים

גב' מוריה היימן – מתאמת התנסות שנה ד' באודיולוגיה ובשפה ודיבור – קמפוס נביאים

 

נהלי החוג להפרעות בתקשורת

התנהלות בחוג

  • סטודנטים נדרשים לשיח מכבד בכתב ובעל-פה.
  • סטודנטים נדרשים להקפיד על פנייה מתאימה לפי תחום הפנייה:

     בנושאים אקדמיים: מרצה/ת הקורס, יועצ/ת השנה, ראשות התחומים, ראש החוג.
     בקורסים קליניים: מרכזי/ות ההתנסות, יועצ/ת השנה, ראשות התחומים.
     בנושאים מנהליים ובקשות חריגות: רכזת החוג, יועצ/ת השנה, ראשות התחומים, ראש החוג.
     בנושאים אישיים: יועצ/ת השנה או לכל איש סגל עמו מרגישים בנוח.

נוכחות

א.   כללי

  • נוכחות חובה בהרצאות מנוהלת על-ידי המרצה. באחריות הסטודנט לוודא שהוא נוכח על-פי כללי התקנון וכי נוכחותו נרשמה.
  • בשיעורים עם נוכחות חובה, היעדרות מעבר לאחוז החיסורים המותר על פי תקנון החוג, תתאפשר רק במקרים מזכים חריגים המופיעים בתקנון המכללה (אשפוז בבית חולים, מילואים, לידה וכד'), ויש למסור על כך אישורים בכתב למזכירות החוג, בסמוך למועד ההיעדרות.
  • היעדרויות החורגות ממסגרת תקנון החוג, יועברו לטיפול וועדת ההוראה של החוג ועלולות לגרום לפסילת הקורס ו/או החלטה לגבי אי המשך הלימודים.

 

ב.   נוכחות בקורסים עיוניים

  • נוכחות חובה משמעותה נוכחות בלפחות 80% מההרצאות בקורס.
  • בקורסים שנתיים יש חובת נוכחות של 80% בכל סמסטר.
  • סטודנט שייעדר מעל ל -  20% מההרצאות לא יורשה לגשת לבחינה וזאת ללא כל התראה מוקדמת.
  • היעדרויות ממושכות במקרים חריגים מחייבות הגשת בקשה בכתב מראש לוועדת ההוראה של החוג ואישור של ראש החוג.
  • בקורסים בהם כל שיעור הוא בהיקף של למעלה משעתיים אקדמיות, היעדרות תימנה ביחס לכל אחד מחלקי השיעור.
  • בקורסים בהם מתקיים, באופן חד-פעמי, יום לימודים מרוכז אחד קיימת נוכחות חובה, אלא אם כן הסטודנט נעדר בשל סיבות מזכות. העדרות מיום מרוכז מסיבה מזכה תספר מתוך 20% ההעדרות המותרת בקורס.

 

ג.   החוג מחייב נוכחות מלאה (100%) בימי האוריינטציה, בהתנסות הקלינית, בקורסי ההתנסות הקלינית, בקורסי האינטגרציה ובהצגות בקורסי הסמינר העיוני והמחקרי.

היעדרות מימי האוריינטציה, ללא אישור מראש מוועדת ההוראה, עלולה, בין היתר, לגרור רישום חיסור בקורסים העיוניים.

  • במקומות ההתנסות הקלינית ובפגישות ההדרכה המלוות את ההתנסות הקלינית, הן בתחום השמיעה והן בתחום השפה והדיבור, נוכחות חובה משמעה נוכחות מלאה של 100%.
  • באחריות הסטודנט להחתים את המדריכים בהתנסות הקלינית על טופס פירוט ההתנסות האישית שלו ולהעבירו לגורם הרלוונטי בחוג, במועד (כפי שמצוין בכל אחד מהקורסים הקליניים). אי הגשה של טופס פירוט ההתנסות תגרור כשלון בקורס. אי הגשה במועד – תגרור הורדת ציון.
  • סטודנט שנעדר מהתנסות קלינית עקב סיבות מוצדקות (לידה, מילואים וכד'), חייב להשלים את כל שעות ההתנסות הקלינית, בתאום מראש עם רכז/ת ההתנסות בחוג.
  • היעדרות ללא אישור מההתנסות הקלינית או ממפגש הדרכה תיחשב כאי עמידה בדרישות הקורס ועלולה להביא לצורך בחזרה על ההתנסות כולה ועיכוב בהמשך הלימודים.
  • שיעורי השלמה:
    - בקורס עיוני בו לא התקיים שיעור במהלך הסמסטר, במידה ותתואם השלמה לפחות חודש מראש, הנוכחות הינה חובה.
    - בקורסים קליניים, הנוכחות בשיעורי השלמה הינה חובה בכל מקרה.

 

בחינות מסכמות ומעבר קורסים:

קורסים עיוניים:

  • ציון עובר בבחינה מסכמת הוא 60
  • ציון עובר בקורס הוא 65
    כדי לקבל ציון עובר על הסטודנט למלא אחר כל דרישות הקורס, כולל נוכחות, הגשת מטלות וביצוע מבחן מסכם, בהתאם לכתוב בסילבוס של הקורס.
    מטלות שלא יוגשו בזמן, ללא אישור בכתב מהמרצה, עלולות לגרור הורדת ציון בהתאם לאמור בסילבוס של הקורס ואף להוביל לכך שהסטודנט לא יורשה לגשת לבחינה ואף יכשל בקורס.
    במקרה בו סטודנט נכשל בבחינה, הוא לא יוכל לעבור את הקורס, גם אם שקלול הבחינה עם מטלות נוספות בקורס מייצר לכאורה ציון עובר בקורס.
  • מטלה שמשקלה בציון הקורס 20% ומעלה – הסטודנט חייב לקבל ציון 65 לפחות, על מנת שיוכל לגשת למבחן וישוקלל ציון סופי.
  • בקורס בו קיימות מס' מטלות שמשקלן הכולל הוא 20% ומעלה –הציון המשוקלל ממטלות ("ציון כיתה") חייב להיות 65 לפחות, על מנת שהסטודנט יוכל לגשת למבחן וישוקלל ציון סופי.
  • בקורס שנתי בעל שני חלקים (חלק א' וחלק ב'), סטודנט לא יוכל לעבור וללמוד את חלק ב' במידה ולא קיבל ציון עובר בחלק א'. במידה וניתן אישור מיוחד ללמוד את חלק ב', כל זמן שלא ביצע מועד ב' (או מועד ג', במידה וזכאי לכך) הלימודים בקורס בחלק ב' הם על תנאי מעבר בחלק א'. הלימודים בקורס יופסקו מידית, בכל שלב, במידה ולא ישיג ציון עובר בחלק א'.
  • ציון הבחינה הקובע לצורך שקלול הציון הסופי בקורס הוא ציון הבחינה האחרונה.
  • סטודנט המבקש בקשה למועד מיוחד (מועד ג') יוכל להגיש בקשה זו עד 14 יום מפרסום ציון הבחינה.

 

קורסי התנסות קלינית

  • בקורסי ההתנסות הקלינית, בכל השנים, על הסטודנט להשיג ציון של לפחות  75 בכל אחת מהמטלות ובציון הכולל (התנסות קלינית באודיולוגיה והתנסות קלינית בשפה ודיבור, אינטגרציה קלינית באודיולוגיה ואינטגרציה קלינית בשפה דיבור ובליעה והתנהלות בצורה מקצועית הולמת).
  • סטודנט שנה ג' שנכשל במקום התנסות אחד בשפה ודיבור, חייב להתנסות במקום נוסף ולקבל ציון עובר.
  • סטודנט שנה ג' שנכשל בשני מקומות התנסות בשפה ודיבור, אינו רשאי לחזור על ההתנסות ואינו זכאי להמשיך את לימודיו.
  • סטודנט שנה ג' שנכשל בהתנסות קלינית באודיולוגיה רשאי לחזור על הקורס פעם אחת בלבד.
  • סטודנט שנה ג' שנכשל בהתנסות קלינית באודיולוגיה או בשפה ודיבור לא יקבל ציון סופי בעבודת הסמינר המחקרי, בתחום בו נכשל, עד לקבלת ציון עובר בהתנסות הקלינית.
  • סטודנט שנכשל בהתנסות קלינית בשפה ודיבור ו/או אודיולוגיה – בשנה ג', לא יוכל לבצע התנסות קלינית בשנה ד'.
  • ציון עובר בקורסי הסמינר הוא 75.

 

בחינות בהתנסות הקלינית

  • בקורסי ההתנסות הקלינית, חובה לגשת למועד א'. למועד ב' רשאי לגשת רק מי שנכשל במועד א'.      
  • במידה והסטודנט נכשל באחת ממטלות הקורסים הקליניים בשפה ודיבור בשנים א' ו-ב', יוכל לבצע אותה פעם נוספת, אך ציוונו המקסימלי יהיה 75. במידה והסטודנט נכשל ביותר משתי מטלות, הוא לא יוכל לחזור על מטלה שלישית וציונו בקורס יהיה "נכשל".
  • לא יינתן מועד מיוחד לצרכי שיפור ציון גם אם הסטודנט נעדר ממועד א' או ב' מסיבות מוצדקות.
  • ציון הבחינה הקובע לצורך שקלול הציון הסופי בקורס הוא ציון הבחינה האחרונה.

 

מעבר משנה לשנה

  1. מעבר משנה לשנה מחייב קבלת ציון עובר בכל קורסי המעבר.
  2. מעבר משנה לשנה מחייב ציון ממוצע משוקלל שנתי 75 ומעלה (לא כולל קורסי ההתנסות הקלינית), באותה שנת לימודים (למעט סטודנטים שלומדים על תנאי ממוצע גבוה יותר).
  3. ועדת ההוראה תדון במקרים של כישלון של סטודנט בבחינה במועד הסופי, בקורסי מעבר והתנסות קלינית ובסטודנט שממוצע הציונים המשוקלל שלו נמוך מ-75.
  4. כאשר סטודנט נדרש לחזור על שנה (אינו עולה לשנה העוקבת), רשאית הוועדה לדרוש ממנו להשיג ממוצע 85, בשנה האקדמית עליה הוא חוזר, כתנאי להמשך לימודיו בחוג.
  5. בסמכות וועדת ההוראה של החוג להחליט על חזרה על קורס, חזרה על סמסטר, חזרה על שנה שלמה או הפסקת לימודיו של הסטודנט. בנוסף לאמור לעיל, בידי וועדת ההוראה ובאישור הנהלת המכללה, הזכות למנוע המשך לימודים מסטודנט עקב אי התאמה[1].
  6. סטודנט רשאי לערער על החלטת ועדת הוראה. את הערעור יגיש הסטודנט למזכירות החוג תוך שבועיים לאחר מתן ההחלטה לסטודנט. בנוסף, הסטודנט יכול לערער לוועדת ההוראה המכללתית  לא יאוחר משבועיים לאחר קבלת התשובה לערעורו הראשון.
  7. סטודנט רשאי לחזור על שנת לימודים פעם אחת בלבד, במקרים בהם החוג מאשר זאת.
    סטודנט שלא עבר קורס קדם מסמסטר א' לסמסטר ב' לא יוכל להמשיך ללמוד ללא אישור חריג (קורסי קדם  מפורטים בנספח). 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1S53lfd3maBL4tahTm7Q6_wzHDNnjXDfZ/edit#gid=1214363008

 

סיום לימודים

סטודנט שעמד בכל המטלות במסגרת תכנית הלימודים, בהתאם לדרישות החוג, זכאי לקבל תואר בוגר.

בכל מקרה, לא תתאפשר קבלת התואר לאחר יותר מחמש שנים מיום תחילת לימודי הסטודנט.

 

הנחיות ונהלים ללמידה מקוונת

למידה מקוונת דורשת התארגנות מבחינת סביבת למידה שקטה, בישיבה, אינטרנט יציב, אזניות, מצלמת רשת, לקיחת אחריות על הלמידה, השקעה בהכנה ללמידה אסינכרונית והקפדה על זמני ואופני הגשת מטלות כתנאי להשתתפות בבחינה הסופית.

בשיעורים סנכרוניים מקוונים, הנוכחות  משמעה השתתפות עם מצלמה פתוחה. הנוכחות בשיעורים עיוניים הינה מינימום 80% מהשיעורים ובשיעורים הקליניים 100%.

כל מקרה חריג יופנה לוועדת ההוראה.

ההתנסות הקלינית מתקיימת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובכלל זה דרישות לחיסונים, הקפדה על כללי התנהגות בהתאם למצבי תחלואה במדינה ו/או איסור יציאה מן הארץ לסטודנטים במקצועות הבריאות וכו'. כל חריגה מעמידה בהנחיות הללו, עלולה לגרור הפסקת ההתנסות הקלינית ודחייתה. דחיית ההתנסות הקלינית משמעה הארכת משך הלימודים.



[1] אי התאמה – הכוונה לחוסר התאמה שאיננו מותנה בהישגים אקדמיים כי אם בהיבטים אתיים, התנהלותיים, בין אישיים ומקצועיים בהתאם להערכת מדריכות, מרצות, ובעלי מקצוע בתחום המעידים כי ישנו חשד סביר לחוסר התאמה למקצוע טיפולי או חוסר יכולת לתפקד כנדרש. בכלל זה גם היבטים של בריאות הנפש שיש להם השלכות על כל אלו.

 

נהלי הגשת עבודות

מועדי הגשה

נוהל החזרת מטלה וציון

נוהל ערעור

הסטודנט ישמור לעצמו עותק של העבודה שהוא מגיש, כדי שיהיה באפשרותו למסור אותו לבדיקה במקרה של אבדן העבודה המקורית.

במידה ולא הגיש את העבודה, הציון משתקלל כאפס בממוצע

בקורסים ששפת ההוראה בהם איננה עברית הגשת המטלות תהיה בשפת ההוראה של הקורס.

בקורס שניתן בשפה העברית, מטלות ייכתבו בעברית. סטודנט שירצה להגיש מטלה

בכתב בשפה שאיננה עברית, יידרש להסכמת מרצה הקורס וראש החוג.

המרצה רשאי לזמן סטודנט להופיע בפניו או בפני שני מרצים זאת על מנת לבחון ידיעותיו בנושא העבודה ולאמת כי העבודה הינה מקורית ונכתבה על ידו.

בהתאם לכך, המרצה יקבל החלטה בגין העבודה וציונה.

הגשה תעשה בהתאם לאמור בסילבוס הקורס (מייל/עותק קשיח/ מודל וכו')

עבודות סוף קורס:

בהתאם לאמור בסילבוס ולא יאוחר מסוף מועדי ב'.

עבודות סמינר:

מועדי הגשה של עבודות גמר / סמינרים יוגשו בהתאם לסילבוס.

 

סטודנט שלא הגיש בזמן המוגדר בתקנון, יוזן ציון 0 בגיליון.

הסטודנט יידרש בהרשמה מחודשת לקורס בשנה העוקבת ובכל חובות הקורס.

 

 

בעבודות סוף קורס:

המרצה ימסור את הציון על עבודת גמר בקורס עד 6 שבועות מהמועד שנקבע להגשתה.

חובה על המרצה להחזיר את העבודה הבדוקה עד 7 שבועות יום מיום המסירה.

 

בעבודות סמינר:

המרצה ימסור את הציון על עבודת גמר בקורס עד 6 שבועות מהמועד שנקבע להגשתה.

חובה על המרצה להחזיר את הערכת העבודה הבדוקה עד 6 שבועות יום מיום המסירה.

עבודה שהוגשה בחופשת הקיץ או עד שבועיים לפני תום סמסטר ב' - יועברו הציונים תוך 90 יום ממועד מסירתם.


הגשת ערעור על עבודה, באופן ישיר, במצב של טעות בחישוב הנקודות או טעות של המרצה בזיהוי התשובה: יש לפנות למרצה בכתב באופן ישיר, קרוב ככל הניתן מקבלת העבודה ועד שלושה ימי עבודה מקבלתה.

עבודה שמשקלה מעל 60% מציון הקורס (למעט סמינר עיוני ומחקרי), ניתן להגיש טופס בקשה חריגה מנומק למזכירות החוג לצורך בדיקה מחודשת של העבודה כולה. 

בפניה יש לפרט את הנימוקים להגשת ערעור הסטודנט. המערער על הציון יהיה מודע לכך שהעבודה כולה תיבדק מחדש ולא רק הסעיפים אליהם התייחס בערעורו. המרצה יוכל להפחית ניקוד מהציון המקורי שנתן.

במידה והנהלת החוג תאשר בדיקה מחודשת, המרצה י/תבדוק את העבודה. 

כמו כל ערעור, בדיקה מחדש יכולה להוביל להורדה  של ציון.

יש לפנות למזכירות קרוב ככל הניתן מקבלת העבודה ועד שבוע מקבלתה.

הציון המתוקן, או החלטתו המנומקת בכתב של המרצה לדחות את הערעור, יימסרו בתוך 14 ימי עבודה.

במקרים חריגים ביותר, ראש החוג מוסמך להכריע האם יש להעביר את העבודה לקריאה של בודק שני.