תקנון החוג ע"ש דן לעיצוב יצירתי למין האנושי תשפ"ה

תקנון החוג ע"ש דן לעיצוב יצירתי למין האנושי

תקנון החוג הוא תוספת לתקנון המכללה ובא להשלימו. מסמך זה כתוב בלשון זכר אך פונה לכל המגדרים.

1.0  סגל ההוראה

1.1 המרצים הינם אנשי מקצוע בתחומים שונים אשר נמצאו מתאימים ללמד בחוג.

1.2 שעות השהייה של המרצים במכללה מוקדשות להוראה ולפגישות עם סטודנטים.

1.3 שעות הקבלה יתואמו ישירות בין הסטודנטים למרצי החוג.

1.4 לכל שנה יש מרכז/ת שנה ופניות בנושאים אישיים ולימודיים יש לרכז דרכו/ה.

 

2.0  הרשמה לקורסי בחירה כלליים

2.1 החל מתשפ"ג על כל סטודנט לצבור במהלך לימודיו 6 נ”ז בקורסי בחירה כלליים, החל מהשנה השנייה ללימודיו.

2.2 ניתן לבחור קורסים ממאגר קורסי הבחירה במכללה או בשילוב קורסים ממוסדות אחרים במסגרת תכנית "עיר אקדמיה", בה ניתן לצבור עד 2 נ"ז. את כל המידע הרלוונטי ניתן לקבל דרך המחלקה הרלוונטית במכללה. 

2.3 במקרה של ביטול קורס במסגרת "עיר אקדמיה" - ביטול ההרשמה יעשה מול המוסד אליו נרשם הסטודנט בהתאם לנהלי המוסד.

 

3.0  נוכחות ומשמעת

3.1 נוכחות של 80% מכלל השיעורים (מעשיים ועיוניים) היא חובה בכל קורס.

3.2 סטודנט רשאי להיעדר עד לשלושה שיעורים בקורס סמסטריאלי. היעדרות מעבר למותר תביא לפסילת הקורס.

3.3 אישורים על היעדרויות בגין מילואים, אשפוז, חתונה, לידה או חלילה מקרה מות מדרגה ראשונה בלבד, יש להגיש לרכזת החוג. ללא אישור תיכלל כל היעדרות במניין המותר.

 

4.0  בחינות והגשות

4.1 בקורסים מעשיים יתקיים מועד הגשה אחד בלבד ורק בבחינות עיוניות יתקיימו שני מועדים.

4.1.1 הגשות בקורסי סטודיו ובקורסים מעשיים מהוות סיום תרגיל או פרויקט מעשי בפורום כיתתי.

4.1.2 סטודנט רשאי להגיש רק בתנאי שעמד בכל דרישות הקורס כולל נוכחות.

4.1.3 תנאי הגשה 
תיעוד עבודות: נועד לאפשר למרצה לעבור על החומרים ולהיערך לפני ההגשה. בנוסף- הדבר יאפשר שימוש בחומרי התיעוד לצורך פרסומים ותערוכת סוף השנה.

בהגשת אבן דרך או הגשה סופית יועלו החומרים לדרייב של החוג עד יום לפני הגשה, או כפי שיוגדר על ידי המרצה.

פורמט העלאה: תמונות PNG/JEPG בגודל 800X600 פיקסלים (בפורמט אופקי!!) וטקסט קצר (הכולל את שם הפרויקט, שם הסטודנט ותיאור קצר של הפרויקט).

תמונות של המוצר שאינן תמונות אווירה או שימוש- יצולמו על רקע לבן. סרטונים: יש להעלות לYouTube  ולהוסיף תמונה מייצגת לסרטון כדי שניתן יהיה לשלב את הסרטון באתר התערוכה ולצרף את הלינק.עבודות שלא יועלו לפני ההגשה לא יוכלו להיות מוגשות (תוכל להתקיים הגשה במועד נדחה על כל המשמעויות הנובעות מכך [הפחתת ציון]).

4.1.4 בקורסים מעשיים יתקיים מועד אחד בלבד להגשה.

4.1.5 אין אפשרות להגיש הגשה חוזרת לשיפור הציון.

4.1.6 אין אפשרות לקיים הגשות במועד ב'. בניגוד לחוגים בהם באופן מובנה יש שני מועדי בחינה והסטודנט זכאי לבחור באיזה מועד להגיש וכו' בחוג לעיצוב לא קיים פורמט להגשות במועד ב'. לגבי חריגים ראה סעיף 4.2

4.1.7 הקורסים בחוג הם במהותם קורסי סטודיו וקורסים מעשיים. ככאלו ניתן להיכשל בקורס פעם אחת ולהירשם לקורס פעם אחת נוספת בלבד. בהתאם לכתוב בתקנון המכללה- סטודנט שנכשל בקורס פעמיים- תידון הפסקת לימודיו בוועדת ההוראה של החוג.


4.2 חריגים ודחיות

מועדי הגשה חריגים יתקיימו במקרים הבאים בלבד לפי הנחיות תקנון המכללה:

4.2.1 מילואים, אשפוז, חתונה, לידה או חלילה מקרה מות מדרגה ראשונה בלבד.

פניות סטודנטים לדחיית ההגשה צריכות להגיע במייל לרכזת החוג עד שלושה ימים לפני מועד ההגשה ויש לצרף אישורים.

4.2.2 הפניות יועברו לקבלת אישור מן המרצה, ראש החוג ומוועדת הוראה.

4.2.3 בקשה להגשה במועד נדחה (שלא בשל הנסיבות המופיעות בסעיף 4.2) תועבר לרכזת החוג תוך הנמקת הבקשה. הבקשה תיבחן על ידי ועדת ההוראה בתיאום עם מרצה הקורס. במידה ותאושר, תתקיים ההגשה לכל המאוחר 14 יום ממועד ההגשה המקורי.

4.2.4 הגשה במועד נדחה גם אם אושרה על ידי ועדת ההוראה (שלא במסגרת הנסיבות המופיעות בסעיף 3) תביא להפחתה אוטומטית של 10% מן הציון הסופי.
4.2.5 סטודנט שנכשל בהגשה המקורית יוכל להגיש בקשה למרצה הקורס להגיש פעם נוספת. הגשה נוספת נתונה לשיקול דעתו של המרצה, ומצריכה את אישורו של ראש החוג.

4.2.6 בכל מקרה לא יכול סטודנט להגיש יותר מפעמיים הגשה סופית בכל קורס.

4.2.7 פריסת לימודים. סטודנט שמצבו האקדמי או האישי ימנע ממנו ללמוד במתכונת של תכנית מלאה  יוכל להיכנס לתוכנית פריסת לימודים בכפוף להחלטת וועדת ההוראה. אופן פריסת הלימודים יוגדר בשיתוף עם היועצת האקדמית של החוג והסטודנט יחתום על מכתב סיכום של המערכת המותאמת. הדבר יקנה תוקף משמעתי להסכם. במידה והסטודנט לא יעמוד בהסכם זה עניינו ידון בוועדת הוראה והוא עלול להיות מורחק מן הלימודים באופן אוטומטי.

 

4.3 פינוי העבודות בתום ההגשה

4.3.1 מיד לאחר ההגשות יש לפנות את העבודות ממתחם החוג והמכללה או במקום בו הוצגו.

4.3.2 סטודנט שלא יוכל מסיבה כלשהי לאסוף את עבודתו ידאג שתפורק ותיאסף עבורו.

4.3.3 על הסטודנטים לדאוג להסיר את עבודותיהם מיד לאחר ההגשה. אלו שלא יוסרו ויזרקו לפח ללא התראה נוספת.


4.4 ציונים

4.4.1 ציון מעבר בקורסים השונים הינו 55.

4.4.2 ציון עובר בפרויקט הגמר הינו .70 פרויקט שלא הגיע לרמה הנדרשת לא יוצג בתערוכת הבוגרים.

4.4.3 קורסי מוקד וממוצע משוקלל: קורסי המוקד הינם קורסי הסטודיו הראשיים של החוג. תנאי מעבר משנה לשנה הוא ממוצע  משוקלל שנתי של 70 לפחות בקורסי המוקד וממוצע משוקלל שנתי של 65 בכלל הקורסים.
חלה חובה להתחיל את לימודי האנגלית בשנה א' ולהשלים
את חובות לימודי האנגלית עד סוף שנת הלימודים השנייה.

4.4.4 אנגלית: סטודנט שלא סיים את לימודיו באנגלית בשנה ב' לא יוכל לעלות לשנה ג'.

 

5.0  קורסי מוקד ודרישות קדם

5.1 מערכת הלימודים של החוג נבנתה בהקפדה רבה והלמידה בו מהווה רצף. בתוך כך ישנם קורסים המהווים קורסי מוקד. להלן פירוט קורסי המוקד בלימודים לתואר בעיצוב תעשייתי מכליל:


5.1.1 קורסי מוקד שנה א'
סמסטר א': יסודות העיצוב 1, יסודות בתקשורת חזותית 1, מבנה וחומר

סמסטר ב': יסודות העיצוב 2, יסודות בתקשורת חזותית 2, עיצוב וטכנולוגיה.


5.1.2 קורסי מוקד שנה ב'
סמסטר א': סטודיו ראשי: עיצוב מחקר משתמשים.ות , עיצוב מכליל.
סמסטר ב': סטודיו ראשי: פרוגרמה, עיצוב לגיל השלישי.


5.1.3 קורסי מוקד שנה ג'
סמסטר א': סטודיו ראשי פיתוח מוצר א,
סמסטר ב': סטודיו ראשי פיתוח מוצר ב, סטודיו אסטרטגיות בעיצוב, סטודיו חלל ומשתמש.


5.1.4 קורסי מוקד שנה ד'
סמסטר א': סמינריון עיצוב וחברה, פרויקט גמר.
סמסטר ב': פרויקט גמר.

הערה: רשימת קורסי המוקד משתנה מעת לעת לפי החלטת ועדת הוראה.

 

5.2 דרישות קדם

5.2.1 קורסי המוקד מהווים צירים מרכזיים במסגרת הלימודים בחוג. עם זאת, בשל האופי התהליכי של מבנה ההוראה בחוג לא ניתן יהיה להשתתף בקורס ללא מילוי דרישות הקדם. סטודנט שלא עבר קורס בסמסטר א' לא יוכל להתקדם לקורס המהווה המשך בסמסטר ב'.

5.2.2 להלן רשימת דרישות קדם לקורסי החוג:

 

קורס קדם (תנאי מעבר לקורס מתקדם)

שנה

סמסטר

קורס מתקדם

שנה

סמסטר

תוכנות עיצוב דו מימד 1

א'

א'

תוכנות עיצוב דו מימד 2

א'

ב'

יסודות העיצוב 1

א'

א'

יסודות העיצוב 2

א'

ב'

יסודות בתקשורת חזותית 1

א'

א'

יסודות בתקשורת חזותית 2

א'

ב'

תוכנות תלת מימד 1

א'

א'

תוכנות תלת מימד 2

א'

ב'

רישום 1

א׳

א׳

רישום 2

א׳

ב׳

מבנה וחומר

א׳

א׳

עיצוב וטכנולוגיה

א׳

ב׳

תולדות האומנות

א׳

א׳

תולדות האומנות מתקדם

א׳

ב׳

יסודות העיצוב 2

א'

ב'

סטודיו ראשי: עיצוב ומחקר משתמשים.ות

ב'

א'

רישום 2

א'

ב'

רנדרינג

ב'

א'

יסודות בתקשורת חזותית 2

א'

ב'

תקשורת חזותית

ב'

ב'

תוכנות תלת מימד 2

א'

ב'

תוכנות תלת מימד 3

ב'

א'

 

 

 

 

 

 

עיצוב מכליל

ב'

א'

עיצוב לגיל השלישי

ב'

ב'

סטודיו ראשי: עיצוב ומחקר משתמשים.ות

ב'

א'

פרוגרמה

ב'

ב'

תוכנות תלת מימד 3

ב'

א'

תוכנות תלת מימד 4

ב'

ב'

סמינר ארגונומיה 1

ב'

א'

סמינר ארגונומיה 2

ב'

ב'

דימוי חזותי במרחב ובזמן א

ב'

א'

דימוי חזותי במרחב ובזמן ב

ב'

ב'

תולדות העיצוב 1

ב'

א'

תולדות העיצוב 2

ב'

ב'

עיצוב לגיל השלישי

ב'

ב'

עיצוב במרחב הרפואי

ג'

א'

פרוגרמה

ב'

ב'

סטודיו ראשי פיתוח מוצר א'

ג'

א'

 

 

 

 

 

 

סטודיו ראשי פיתוח מוצר א'

ג'

א'

סטודיו ראשי פיתוח מוצר ב'

ג'

ב'

סטודיו ראשי פיתוח מוצר ב'

ג'

ב'

פרויקט גמר

 

 

 

 

 

 

 

 

סמינר פיתוח וחדשנות

ד'

א'

פרויקט גמר

 

 

סמינר כתיבה ומחקר

ד'

א'

מתודולוגיות תיקוף לפרויקט גמר

ד'

ב'

 

6.0  פרויקט גמר

6.1 סטודנט יוכל להתחיל את פרויקט הגמר רק לאחר סיום כל הקורסים והמטלות האקדמיות בכל הקורסים הקודמים לפרויקט הגמר. ההגשה הסופית מתקיימת כל שנה במועד אחד- בסוף התהליך ובתום סמסטר ב'.

6.2 פרויקט הגמר הוא תהליך ארוך המנוהל ע"י אחראי.ת פרויקט הגמר וקצוב במספר אבני דרך (הבהרה- אבני הדרך הן הגשות ביניים). היכולת להתקדם בתהליך מותנית בעמידה במטלות ולוחות הזמנים שיפורסמו.

6.2.1 אי עמידה בדרישות הפרויקט תגרום לעצירה של הפרויקט והמשך העבודה יעשה רק באישור אחראי/ת פרויקט הגמר.

6.2.2 מי שלא הגיש בהגשת אבן דרך וקבל אישור והונחה לכך- יגיש בשבוע שלאחר מכן.

6.2.3 כמו בכל קורס רשאי להגיש בהגשה הסופית רק מי שעמד בכל המשימות והגיש את כל אבני הדרך.

6.2.4 לאחר כל הגשת אבן דרך יימסרו חוות דעת במסגרת משוב מפורט לפי פרמטרים שהוגדרו מראש.

6.2.5 רק מי שעבר את כל אבני הדרך יוכל לגשת להגשת הפרויקט הסופית

6.2.6 מי שלא עבר את כל אבני הדרך - לא יוכל להגיש ויהיה עליו להירשם מחדש לקורס פרויקט גמר בשנה"ל הבאה.

6.2.7 מועד ב' יתאפשר רק באישור של ועדת הוראה ורק לנסיבות מיוחדות.

על הסטודנט לכתוב מכתב ולבקש דיון בועדת הוראה. במידה והועדה לא אישרה את ההגשה במועד ב' - על הסטודנט להרשם לשנה נוספת בכדי להשלים את פרויקט הגמר.


6.3 הגשות בפרויקט גמר.

6.4 כדי לאפשר לבוחנים לעבור על העבודה ולהתכונן להגשה. יש להעלות את תיק המוצר הסופי ואת חומרי ההגשה כולל דיזיין- לוג, סרטונים, וכל חומר אחר נלווה לדרייב לפני ההגשה הסופית בהתאם לדרישת אחראי/ית פרויקטי הגמר. ללא העלאת החומרים קודם להגשה- לא ניתן יהיה להגיש את הפרויקט.

6.5 הציון העובר בפרויקט הגמר הינו 70.

6.6  רק עבודות שקיבלו ציון עובר יופיעו באתר החוג ובתערוכת הבוגרים.

 
6.8 קיימת חובת השתתפות בהקמה ופירוק תערוכה במידה ותתקיים, על פי המשימות ולוח הזמנים שיוגדרו ע”י מרכזי התערוכה. חובת השתתפות בהקמת תערוכת סוף השנה והגעה לתורנויות שמירה בתערוכה חלה על כלל הסטודנטים מכל השנים בחוג.

6.9 היעדרות מהשתתפות בפעילות זו תגרום להעלאת הסטודנט לוועדת משמעת.

 

7.0  תנאי מעבר משנה לשנה

7.1 מערכת הלימודים של החוג נבנתה בהקפדה רבה והלמידה בו מהווה רצף. לכן המעבר משנה לשנה מותנה בעמידה בכל התנאים המצוינים מטה:

7.2 ממוצע ציונים משוקלל של 65 לפחות.

7.3 ממוצע ציונים משוקלל של 70 לפחות בקורסי המוקד.

7.4 השלמת כל החובות בכל הקורסים למעט מקרים חריגים שידרשו אישור וועדת הוראה.

7.5 על הסטודנט לקבל ציון עובר בכל הקורסים.  סטודנט שייכשל באחד הקורסים ייאלץ לחזור על הקורס.

7.6 ועדת הוראה תדון במקרים הבאים: כישלון בשני קורסים או יותר, בסטודנט שממוצע ציוניו נמוך מ- 65 וממוצע קורסי המוקד נמוך מ-70. המעבר משנה לשנה מותנה גם בציון עובר באנגלית.

7.7 לימודי אנגלית- סטודנט המחויב ללימודי אנגלית חייב להתחיל את לימודי האנגלית בתחילת שנה א' ולסיימם בסיום שנה ב'. סטודנט שלא סיים את לימודיו באנגלית בשנה ב' לא יוכל לעלות לשנה ג'.

 

8.0  ערעור על ציוני בחינות או ציוני הגשות

8.1 לאחר פרסום ציוני הבחינה/ ההגשה רשאי הסטודנט לערער על הציון דרך מערכת המידע האישי.

8.2 סטודנט המבקש לערער על ציון יבצע את הערעור באמצעות מערכת המידע האישי, לא יאוחר מ-5 ימים מיום פרסום הציון במערכת המידע האישי.

8.3 הליך ערעור בקורס מעשי ובקורס עיוני יתבצע דרך מערכת המידע אישי ישירות מול המרצה.

8.4 בדיקה חוזרת של העבודה תתבצע על ידי מרצה הקורס.

ציון הבחינה/ההגשה בבדיקה החוזרת עשוי להיות גבוה או עלול להיות נמוך מהציון בבדיקה הראשונה. בכל מקרה, ציון הבדיקה החוזרת הוא הקובע ועליו אין ערעור.

תוצאות הערעור יפורסמו תוך 4 ימים מיום הגשת הערעור ובתנאי שהערעור הוגש באופן תקין.

 

9.0   מתקני החוג

9.1 מטרת מתקני החוג לאפשר לסטודנטים להתנסות בעבודה המקצועית בעצמם. בכל מתקן יש אחראי המוסמך לתפעל את המקום ועוזרים לפי העניין. מטרת הנוכחות של אחראים אלו היא הנחייה, תמיכה ועזרה. נוכחותם אינה לשם ביצוע העבודות עבור הסטודנטים. כל מתקני החוג עומדים לרשות הסטודנטים לצורך ביצוע עבודתם. מתקני החוג פתוחים לשימוש הסטודנטים בשעות הלימוד ובשעות בהן פתוחה המכללה.

9.2 על הסטודנטים להישמע לאחראי מטעם החוג אשר יכול להורות על הפסקת השימוש במקרה של אי עמידה בכללי הבטיחות, או בשל התנהגות לא מקצועית של הסטודנט.


9.3 כיתות

9.3.1 הכיתות נועדו להעברת שיעורים וסדנאות.

9.3.2 יש לשמור על הציוד הקיים בהן ולדאוג לניקיונן בסיום השימוש בהן.

9.3.3 סטודנט שישחית ציוד יועמד בפני ועדת משמעת ויידרש לשאת בהוצאות התיקון.


9.4 חדר מחשבים, מדפסות דו ותלת מימד וסדנת התפירה

9.4.1 חדר המחשבים וסדנת התפירה נועדו ללימוד, תרגול והפקת עבודות עבור הקורסים השונים.
9.4.2 בחדרים אלו קיימים פריטי ציוד יקרי ערך. השימוש בציוד יתבצע רק בנוכחות מדריך שהוסמך לכך ויש להישמע להוראותיו.
9.4.3 אין להכניס תוכנות למחשבי החוג ואין לעשות שימוש שאינו חוקי בתוכנות הקיימות. אין לבצע כל שינוי בהגדרות המחשבים.
9.4.4 אין להכניס אוכל או משקה מכל סוג לחדר המחשבים, לחדר המדפסות התלת ממדיות ולסדנת התפירה.
9.4.5 בעת שימוש בציוד הנלווה (מדפסות, סורק ועוד) ייעשה שימוש רק באמצעות הנייר הנמצא במחלקה והעזרים המתאימים. משתמש שימצא ופעל שלא לפי ההוראות וגרם לנזק- יידרש לשאת בהוצאות התיקון.


9.5 סדנה

9.5.1 הסדנה הינה מקום ההפקה עבור הפרויקטים המגיעים לשלב תלת- מימדי.

9.5.2 בסדנה מגוון של מכונות שהשימוש בהן כרוך בידע ובאחריות והדרכה תינתן בצורה פרטנית.

9.5.3 חלק מהמכונות מסוכנות לתפעול ודורשות תשומת לב מרבית, נהלי העבודה בסדנה ימסרו על ידי אחראי הסדנה.

9.5.4 כניסה לסדנה תיעשה רק עם נעלי עבודה ממוגנות. לא תתבצע עבודה בסדנה ללא נוכחות אחראי סדנה וללא שימוש בציוד מיגון אישי כנדרש.

9.5.5 כל סטודנט שיימצא חורג מנוהלי הבטיחות יורחק לאלתר ממתקני החוג ועניינו יועבר לטיפולה של ועדת המשמעת של המכללה.

9.5.6 הכנסת חומרים לחוג תותר לפי נוהל "הכנסת חומרים" המחולק לסטודנטים ורק לאחר חתימת הסטודנט על הנוהל. מצורף נוהל הכנסת חומרים בנספח א'.

9.5.7 היות וחלק מהמכונות מסוכנות תידרש חתימה על הצהרת בריאות וכשירות לכניסה ועבודה בסדנה. מצורף כנספח ב'.

  

9.6 בטיחות בעבודה בסדנה ובבית

9.6.1 במסגרת הלימודים בונים הסטודנטים מתקנים שונים ומקיימים פרויקטים מגוונים (סקיצות, בדיקות ומחקרים שונים במגוון חומרים). מטבע הדברים התקדמות הלימודים כרוכה בהרבה יצירתיות לצורך הפקת הפרויקטים. למרות חשיבות הדבר והרצון והשאיפה לפתח יכולות ולפרוץ מגבלות שונות, העבודה שלא לפי כללי הבטיחות עלולה להיות מסוכנת ולגרום לתאונות. תאונות אלו עלולות לקרות בכל מקום בו יעסוק הסטודנט בעבודה על הפרויקט בתחומי המכללה ומחוץ לה ולצורך זה זוכים הסטודנטים לאורך כל לימודיהם להכשרה יסודית ומקצועית.

9.6.2 לשנה א' מתקיים קורס סדנה לאורך כל השנה בהדרכת אחראי הסדנה שמטרתו הקניית כללי עבודה ובטיחות לעבודה לפי הוראות וכללי הבטיחות.

9.6.3 לשנים ב' ג' ד', בכל תחילת שנה תתקיים הדרכה פרונטאלית לריענון ושינון כללי העבודה והבטיחות בעבודה ובסדנה אותם למדו בקורס סדנה בשנה א'.

9.6.4 בכל שנה נדרשים הסטודנטים למלא גם הדרכת בטיחות מקוונת העוסקת בנושאי בטיחות כלליים. ההדרכה שתשלח במייל ומטרתה ריענון ושינון כללי העבודה והבטיחות.

9.6.5 הדרכות אלו נועדו לאפשר עבודה בטוחה גם בעת עבודה במכללה וגם בעת עבודה על תרגילים ופרויקטים מן הבית או בכל מקום אחר.

9.6.6 הדרכות אלו הן חובה. בסיום כל הדרכה יחתמו הסטודנטים על כך שקבלו את ההכשרה הנדרשת על טופס אישור קבלת הכשרה.

9.6.7 ללא קבלת כל ההכשרות- תיאסר על הסטודנט כניסה לסדנאות החוג ולא תתאפשר הגשת עבודות בחוג עד לקבלת אישור בכתב על השתתפות בהכשרות הבטיחות הנדרשות.

9.6.8 למען הסר הספק, חל איסור מוחלט לבצע עבודה בחומרים או כלי/מכשירי עבודה עליהם לא קיבלת הדרכה או שאינך בטוח/ה במיומנותך לבצעה.

9.6.9 נוהל הכנסת כלים חשמליים פרטיים לעבודה בסדנא:  תיעשה לאחר בקשה ממנהל הסדנא, באישורו. כמו כן יש לאשר את הכלי ותקינותו החשמלית על ידי חשמלאי מוסמך מטעם המכללה (עובד אחזקה של המכללה, כולל מדבקת אישור על הכלי).

9.7.1 אין לעשות עבודות חשמל מכל סוג שהוא בכל סוגי המתח והזרם. במידה ויהיה צורך. במידה ויש צורך לחבר מקור מתח חשמלי למכשיר ובלבד שלא יעבור את מתח 24 וולט זרם ישר, הדבר יעשה על ידי חשמלאי מוסמך מטעם המכללה.

9.7.2 נוהל הגשת קבצים למכונת הלייזר:
אין באפשרות הסדנא לערוך או לתקן את הקבצים שנשלחים לחיתוך בלייזר. על הסטודנט לבדוק את הקבצים לפני שליחתם ללייזר. יש באפשרותו לאמת את תקינותם בתוכנת לייזר שמותקנת בחדר המחשבים.

9.7.3 בעת סגר הקורונה נערכנו בצורה מותאמת למצב: לצורך זה יתקיימו מפגשים להדרכת הוראות הפעילות והבטיחות בעת הקורונה, אשר תתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים. התכנים של הדרכות אלו מצורפים כנספחים: נוהל בטיחות לעבודה מעשית בבית בתקופות סגר הקורונה (מצורף כנספח ג'), טופס התחייבות בטרם ביצוע מטלות מהבית – בתקופת הסגר ו- טופס אישור מיוחד לביצוע עבודה באמצעות חומרים או כלים/מכשירים שלא נתקבלה עבורם הדרכה או היתר עבודה בבית (מצורפים כנספח ד').

9.8 נוהל עבודות פרטיות בסדנה

9.8.1 ככלל, החוג רואה בשימוש בסדנה ערך לימודי והתנסותי. הסדנה נועדה בראש ובראשונה להפקת דגמים עבור הלימודים אך מי שמעוניין לבצע עבודות פרטיות, יפנה למנהל הסדנא וימלא טופס לגבי הבקשה.

9.8.2 סטודנט המעוניין לבצע בסדנה עבודה פרטית שאינה קשורה ללימודים ימלא טופס ״עבודה פרטית״ בו תתואר העבודה וכן היום/ימים והשעה/שעות בו היא תבוצע בסדנה. העבודה תתבצע אך ורק במועד ובשעה שיקבעו לכך. למען הבהירות: בכל מקרה תהיה קדימות לסטודנטים המעוניינים לעשות שימוש בסדנה לצרכי הלימודים. אין לבצע כל עבודה שאינה פרויקט של החוג ללא קבלת אישור בכתב ממנהל הסדנה.

9.8.4 עבודה פרטית תתבצע אך ורק אם לסטודנט יש את הידע והיכולת לבצעה עצמאית. לא תינתן הדרכה וסיוע של צוות הסדנה לעבודות פרטיות.

9.8.5 סטודנט שיבצע עבודה פרטית בסדנה ללא קבלת אישור יושעה מהסדנה ויעלה לוועדת משמעת.

 

10.0   השתתפות בהקמת ובפירוק תערוכות בחוג

10.1 תערוכות הן דרך להציג את החוג בתוך ומחוץ למכללה וההשתתפות בהן היא זכות. תערוכות החוג ינוהלו ע"י מרצה ממרצי החוג ואוצר וכחלק מחובות הסטודנטים בכל השנים- חלה חובת השתתפות בהקמה, בפירוק ובשמירה בתערוכות לפי נוהל שתפיק רכזת החוג המקצועית.

10.2 הקמת ופירוק התערוכה הינם חלק ממטלות הלימוד וככאלו קיימת חובת רישום ונוכחות.

10.3 פינוי התערוכה במקום בו הוצגה ייעשה על ידי הסטודנטים אשר ידאגו כי בתום התערוכה המצב יוחזר לקדמותו כולל פינוי אובייקטים שהובאו לצורך התערוכה והחזרת פריטים שהוצאו מן החלל לצורך התערוכה.

10.4 סטודנט שלא יוכל להגיע לתורנות אליה שובץ- מחובתו לדאוג למחליף. סטודנטים שיעדרו משיבוץ הקמה/ שמירה/ פירוק- יועלו לוועדת משמעת.

10.5 התערוכה היא של החוג והמכללה ועבודות המוצגות בה הן חלק מחזות החוג ותוצריה וככאלו מהוות כלי שיווקי. לכן אין להסיר עבודה מן התערוכה לפני מועד הפירוק הרשמי. הסרת עבודה מן התערוכה לפני מועד הפירוק תגרור טיפול ע"י ועדת משמעת.

10.6 סטודנט שלא יוכל לאסוף את עבודתו בעת פירוק התערוכה ידאג למחליף אשר
ידאג להסרת ו/או אחסון העבודה. במקביל- באחריותו למסור את שם המחליף לרכזת המקצועית של החוג.

 

11.0    קניין רוחני וזכויות יוצרים

11.1 תכנית הלימודים במכללה עשויה לכלול פרויקטים שונים אשר במסגרתם נעשה שימוש בציוד ובמתקנים של המכללה. הפרויקטים עשויים לכלול בין השאר פיתוח ו/או תכנון יצירה ו/או הרכבה ו/או בניה - והכל לפי הקשר - של יצירות ספרותיות ו/או יצירות דרמתיות ו/או יצירות אומנותיות ו/או יצירות פיסול ו/או מעשי אמן אדריכלי ו/או פיתוחים ו/או צילומים ו/או רעיונות ו/או הצגות, ו/או תוכנה ו/או כל יצירה אחרת.

11.2 מובהר כי כל זכויות הבעלות וזכויות היוצרים - בכל היצירות כהגדרתן– לעיל, שייכות באופן בלעדי ומוחלט למכללה. כל פעולה שיש בה שימוש בלא הסכמתה המפורשת ובכתב של המכללה, תחשב הפרה של זכויות היוצרים של המכללה. אם ירצה הסטודנט להמשיך ולפתח פרויקט עליו עבד- יוכל להגיש בקשה לשחרור הזכויות. גם אם קיבל שחרור זכויות- עם פיתוח הפרויקט יש לפרסם כי החל כפרויקט במסגרת הלימודים בחוג ובמכללה.

11.3 זכויות הקניין - בין אם זכויות אלו ניתנות לרישום על פי דין ובין אם לאו – יהיו שייכות למכללה, והסטודנט אינו זכאי לגביהן לתמורה ו/או לתמלוגים כלשהם.

11.4 אם המכללה תחליט להגן על הקניין הרוחני באמצעות רישום בארץ או בחו"ל, הסטודנט מתחייב לשתף פעולה וזאת לרבות חתימה על כל מסמך ומסירת כל חומר או מידע ככל שיידרש להגשת הבקשה לביצוע הרישום.

11.5 בכל פרסום של פרויקט הגמר ו/או פרויקט אחר יצוין כי הפרויקט נעשה במסגרת הלימודים בחוג לעיצוב תעשייתי מכליל במכללה האקדמית הדסה בירושלים (בכלל זה פרסומים באתרי עיצוב / כתבי-עת מקצועיים / עיתונות מודפסת ואינטרנטית / רדיו וטלוויזיה).

11.6 במידה שהסטודנט / בוגר החוג מעביר בעצמו את החומרים והמידע על הפרויקט לכלי התקשורת, באחריותו המלאה לוודא כי שם החוג והמכללה יופיעו במלואם בפרסום.

 

נספחים

                                                                                                                         

נספח א'- חומרים האסורים לשימוש בסדנה ובמחלקה

שימוש בחומרים לצורך הפקת דגמי פרויקטים יעשה בכפוף לנוהל של מנהל הסדנה.

דגמים אשר יוכנו מפוליאוריתן מוקצף- יחשבו כאילו לא הוגש דגם.

דגם שיוכן תוך שימוש ו/או באמצעות חומרים חומציים- יחשב כאילו לא הוגש.

בנוסף, יש להיזהר מעבודה בחומרים חומציים ומשתכים- חומרים כגון סודה קאוסטית, חומצת מלח וכיו"ב אסורים לשימוש בשום אופן.

יש למצוא דרכים בטוחות לעבודה עם החומרים השונים והרבים ובכל מקרה- ישנה חובת התייעצות עם מדריכי הסדנה היכן שלא בטוחים לגבי השימוש.

 

נספח ב'- הצהרת בריאות וכשירות לכניסה ועבודה בסדנה

 

הצהרת בריאות לשימוש במתקני הסדנא

המסמך כתוב בלשון זכר, אך פונה לכל המגדרים

 

1.      אני החתום מטה מצהיר בזאת כי ידוע לי שבמסגרת לימודיי במכללה האקדמית הדסה אעשה שימוש במתקנים ובמכשירים שבסדנת  עיצוב תעשייתי (להלן "הסדנא"). חלק ממכשירים אלו הינם מכשירים מסוכנים הדורשים קבלת הנחיות הפעלה ממדריכי הסדנא וזאת קודם הפעלת המכשירים, וכן נקיטת אמצעי זהירות רבים והפעלתם על ידי במצב בריאותי תקין.

 

2.      אני מבין כי, שימוש במתקני הסדנא כאשר אני במצב בריאותי לא תקין, עלול לסכן אותי ולגרום נזק לי ולסובבים אותי.

 

3.      לפיכך, אני מצהיר בזאת כי נכון ליום חתימתי על הצהרה זו, בריאותי תקינה וכי ככל הידוע לי אינני סובל מבעיות בריאותיות ו/או רפואיות כלשהן.

 

 

4.      ידוע לי כי הצהרתי זו הינה תנאי לעבודתי במכשירים ואני פוטר את המכללה מאחריות לנזק שייגרם לי עקב עבודה בסדנא במצב בריאותי לקוי.

 

 

שם פרטי ומשפחה : _______________

 

מספר תעודת זהות : _______________

 

חוג לימודים + שנה : _______________

 

חתימה :________________________

 

תאריך: ______,_________,________