תיאור הקורס:
קורס מבוא שנועד להקנות ידע תשתיתי מעשי למנהלים, בכל הקשור לטכנולוגיה החיונית כל כך בכל תחומי חיי הפרט והארגון
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להבין את מושגי הייסוד החשובים בתחום מערכות המידע
2. ליישם את מושגי היסוד מזווית הראיה הניהולית
3. לרכוש ידע הנדרש ממנהל בארגון לקחת חלק כמנהל, באירועים הקשורים למערכות מידע, מול הגורמים הרלוונטיים
תיאור הקורס:
המנהל הציבורי הוא הזרוע הביצועית של הממשל וככזה, הוא הכרחי על מנת להפוך החלטות וחוקים, לשירותים מוחשיים ולשמר שיטות ממשל. במהלך העשורים האחרונים, ארגונים ציבוריים עברו שינוי עמוק; זאת בעקבות תהליכים חברתיים, פוליטיים וכלכליים אשר הציבו בפניהם אתגרים חדשים ומורכבים. במטרה לייעל ולשפר את השירות הציבורי במהלך עשורים אלו, הוצעו ויושמו רפורמות ניהוליות המשלימות ומתווספות לרפורמות ישנות בתהליך תוספתי, המסייעות בפיתוח והסתגלות של מוסדות ציבוריים. חלק מהן מבטאות את המאפיינים הניהוליים המשותפים למגזרים השונים אך גם מחזקות את ייחודיהם של אלו הציבוריים.
מטרות ויעדי הקורס:
1. הקניית ידע תיאורטי ומעשי בתחום המנהל הציבורי.
2. הקניית כלים לניתוח מקרים ותהליכי קבלת החלטות ויישומן במגזר הציבורי.
3. הבנת העולם הציבורי על מאפייניו הייחודים, מגבלותיו, יכולתו והשפעותיו על חיי האזרחים והאזרחיות.
4. הכרות עם מושגים, תיאוריות ומודלים שיאפשרו הבנה של תהליכי העומק במנהל הציבורי בארץ ובעולם.
תפוקות למידה:
עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים:
1. להכיר את מאפייני הארגון הציבורי, את החסמים לקידום תהליכים, קביעת מדיניות ויישומה וכן את הכלים להתרתם.
2. להבין ולזהות מודלים ניהוליים ציבוריים, שמאפשרים התמודדות עם החסמים השונים.
3. לנתח מקרי בוחן בעולם המנהל הציבורי תוך שימוש במושגי יסוד ואחרים.
תיאור הקורס:
הקורס חושף את הסטודנטים לגישה אינטרדיסציפלינרית לניתוח תהליכים ארגוניים המעסיקים מנהלים וחוקרים בתחום. הקורס מתמקד בתהליכים שמתקיימים בהיבט האנושי בארגון, ברמת המיקרו, מזו ומאקרו, תוך התייחסות למגוון רחב של נושאים ומושגים תיאורטיים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות למידה:
1. להכיר מגוון תחומים שעוסקים ברובד האנושי של הפעילות הארגונית
2. להיחשף למורכבות ולרב ממדיות של הרובד האנושי בפעילות הארגונית
3. להעריך את הגורמים לקשיים ארגוניים
4. להדגים את יישום המושגים והמודלים
תיאור הקורס:
הקורס נועד ללמד על התהליכים המרכזיים בניהול בארגונים. ניהול הינו תהליך של תכנון, ארגון, הנהגה ובקרה של האנשים העובדים בארגון והמשימות והפעילויות שעליהם לבצע. זאת, מתוך מטרה להשיג את מטרות הארגון.
הקורס כולל לימוד סוגיות רחבות והבנת נושאי ליבה מרכזיים בתחום: הבנת תהליכי הניהול, הכרת תיאוריות ניהוליות שונות, זיהוי סגנונות ניהול, סוגיית המנהיגות בניהול, סוגיית הכוח וההשפעה בניהול, צורות ומבנים ארגוניים שונים, שלבי התפתחות של ארגונים, השפעת הסביבה ומאפייניה על הארגון ותפקודו, השפעת התרבות הארגונית ותהליכי התקשורת בו, תוך התייחסות לגורמים המשפיעים על אפקטיביות ויעילות הארגון, חזון ארגוני והצלחה ארגונית.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. לסקור תיאוריות בתחומי הניהול, המנהיגות, הארגון, הסביבה הארגונית ואפקטיביות ארגונית.
2. להסביר תופעות ארגוניות באמצעות מושגים וגישות שנלמדו.
3. להבחין בתיאוריות וגישות בתחום ולהשוות ביניהן.
4. לנתח ארגונים תוך שימוש בתיאוריות, גישות ומושגים שנלמדו.
5. לקשר בין תיאוריות לבין יישומן בארגונים.
תיאור הקורס:
הקורס עוסק בהקניית ידע בסיסי על התפיסה השיווקית המודרנית, לימוד מושגים ועקרונות ניהול שיווקיים והקניית כלים לקבלת החלטות שיווקיות.
במסגרת הקורס נלמדים עקרונות היסוד של השיווק תוך שימוש בדוגמאות רבות מהעולם הצרכני והעסקי. המטרה היא ליצור בקרב הסטודנטים הבנה של תהליכים שיווקיים הסובבים אותנו ויחס חיובי לשימוש בכלים שיווקיים קיימים תוך התאמתם לצרכים העסקיים של פירמות וארגונים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
*הקורס נלמד בשנה א' בחוג לניהול ומוצע כקורס בחירה כלל מכללתי לתלמידים מחוגים אחרים.
*הקורס יילמד בשנה א' החל משנה"ל תשפ"ה.
תיאור הקורס:
המנהל הציבורי הוא הזרוע הביצועית של הממשל וככזה, הוא הכרחי על מנת להפוך החלטות וחוקים, לשירותים מוחשיים ולשמר שיטות ממשל. במהלך העשורים האחרונים, ארגונים ציבוריים עברו שינוי עמוק; זאת בעקבות תהליכים חברתיים, פוליטיים וכלכליים אשר הציבו בפניהם אתגרים חדשים ומורכבים. במטרה לייעל ולשפר את השירות הציבורי במהלך עשורים אלו, הוצעו ויושמו רפורמות ניהוליות המשלימות ומתווספות לרפורמות ישנות בתהליך תוספתי, המסייעות בפיתוח והסתגלות של מוסדות ציבוריים. חלק מהן מבטאות את המאפיינים הניהוליים המשותפים למגזרים השונים אך גם מחזקות את ייחודיהם של אלו הציבוריים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
1. הקניית ידע תיאורטי ומעשי בתחום המנהל הציבורי.
2. הקניית כלים לניתוח מקרים ותהליכי קבלת החלטות ויישומן במגזר הציבורי.
3. הבנת העולם הציבורי על מאפייניו הייחודים, מגבלותיו, יכולתו והשפעותיו על חיי האזרחים והאזרחיות.
4. הכרות עם מושגים, תיאוריות ומודלים שיאפשרו הבנה של תהליכי העומק במנהל הציבורי בארץ ובעולם.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להכיר את מאפייני הארגון הציבורי, את החסמים לקידום תהליכים, קביעת מדיניות ויישומה וכן את הכלים להתרתם.
2. להבין ולזהות מודלים ניהוליים ציבוריים, שמאפשרים התמודדות עם החסמים השונים.
3. לנתח מקרי בוחן בעולם המנהל הציבורי תוך שימוש במושגי יסוד ואחרים.
תיאור הקורס:
קורס זה מציג את מושגי היסוד והתיאוריות המרכזיות בפסיכולוגיה חברתית. הוא מתמקד בהבנת האופן שבו אנשים חושבים, מרגישים ומתנהגים בהקשר החברתי. הסטודנטים ילמדו על תהליכי תפיסה ועיבוד מידע חברתיים, שיפוט חברתי, גיבוש עמדות ושינוין, סטריאוטיפים, יחסים בינאישיים ויחסי עובד-מעביד בארגון, וכן התנהגות פרו ואנטי-חברתית. כמו כן, הקורס יבחן את הארגון כמערכת חברתית וידון בהשפעת התרבות הקולקטיבית על התנהגות היחיד. לאורך הקורס מתמקד בהשלכות הנלמד על חיי העבודה ותפקידי ניהול. באמצעות הרצאות, דיונים, ותרגילים, הסטודנטים ירכשו כלים ליישום עקרונות פסיכולוגיים בחיי היומיום, בחיי העבודה והניהול ובמחקרים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. לנתח ולהבין תופעות חברתיות ולהשתמש במושגים שלמדו במצבים שונים.
2. לזהות ולהסביר תיאוריות מרכזיות בפסיכולוגיה חברתית.
3. לנתח כיצד משתנים חברתיים, תרבותיים וסביבתיים משפיעים על ההתנהגות האנושית.
4. ליישם עקרונות פסיכולוגיים להבנה ולניתוח התנהגות בחיי היומיום, בחיי העבודה והניהול, ובמחקרים
5. לחשוב באופן ביקורתי באשר לאופן שבו יחידים מושפעים ומעצבים את החברה
*הקורס נלמד בשנה א' בחוג לניהול ומוצע כקורס בחירה כלל מכללתי לתלמידים מחוגים אחרים.
תוכנת אקסל הינה כלי בסיסי והכרחי הן במהלך הלימודים והן בכל קריירה ניהולית.
מאחר ואקסל נלמד היום במסגרות רבות, לרבות בתי ספר, הסטודנטים אינם נדרשים ללמוד קורס פורמלי באקסל, אלא רק להוכיח מיומנות בסיסית בהפעלת התוכנה.
החוג לניהול מעמיד לרשות הסטודנטים אתר במערכת MOODLE אשר יאפשר השלמת ידע עבור הסטודנטים הזקוקים לכך. האתר כולל חומר רב מעבר לנדרש כדי לעבור את המבחן וזאת עבור סטודנטים שיבחרו להרחיב את מיומנותם באקסל מעבר למינימום הנדרש.
תיאור הקורס:
קורס מיומנויות פרזנטציה והעברת מסר נועד להקנות לסטודנטים מיומנויות מרכזיות אלה.
כיום, יש חשיבות עצומה עבור מנהלים, ליכולת למקד מסר ולהעברת פרזנטציות. הקורס עוסק בהקניית מיומנויות של העברת מסרים בכתב ובעל פה בצורה אפקטיבית וביכולת להציג נושא באופן אפקטיבי.
בהעברת מסרים בכתב יינתן דגש על מיקוד המסר, מבנה פרזנטציה לוגי והעברת מסרים בדוא"ל.
בהעברת מסרים בעל פה, יושם דגש על הצגה עצמית אפקטיבית, מיקוד מסר מרכזי מול קהל, התאמה לקהל יעד, בניית תכני המצגת בצורה אפקטיבית, תכנון ובניית מצגת ממוחשבת הכוללת מלל והצגת נתונים.
מטרות ויעדי הקורס:
תפוקות למידה:
עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים:
*החל משנה"ל תשפ"ה הקורס יהיה 3 נ"ז.
*הקורס נלמד בשנה א' בחוג לניהול ומוצע כקורס בחירה כלל מכללתי לתלמידים מחוגים אחרים.
תיאור הקורס:
הקורס מעניק ידע בסיסי במתמטיקה כהכנה לקורסים הכמותיים בחוג לניהול. סטודנטים ילמדו את הטכניקות האלגבריות הבסיסיות, כגון נוסחאות הכפל המקוצר, פתרון משוואות במעלה ראשונה ושנייה, פתרון מערכת של שתי משוואות ומערכת אי שיוויונים. סטודנטים ילמדו מגוון בעיות באחוזים ובעיות גידול ודעיכה. סטודנטים יכירו את התכונות של הפונקציות הבסיסיות של קו ישר ופרבולה. בחלק האחרון של הקורס סטודנטים ילמדו חוקי חזקות לשימוש במשוואות מעריכיות וחוקי לוגריתמים ומשוואות לוגריתמיות פשוטות.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
אחרי חזרה של 3-4 מפגשים על טכניקות אלגבריות (אי שיוויונים, מערכות משוואות, בעיות
באחוזים ובעיות גידול ודעיכה, משוואות מעריכיות ולוגריתמים), סטודנטים ילמדו בהרחבה את
הנושא של פונקציות, תכנון לינארי, נושאים בחשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי (נגזרות, חקירת
פונקציה, משיק לפונקציה ובעיות קיצון).
מטרות הקורס:
עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:
1. להתמודד עם החומר בקורסים כמותיים במהלך התואר.
2. להבין את משמעות המדדים השונים במקצועות כמותיים.
תיאור הקורס:
היכולת לעבוד בצוותי עבודה, לשתף פעולה, לנהל תקשורת אפקטיבית, לייצר אמון ותאום הינה יכולת עבודה חיונית ומשמעותית בארגונים מורכבים, לעובדים ולמנהלים. בעידן המודרני, האופי הרב תחומי והדינמי של העבודה בארגונים, הצורך לעבוד במסגרות של צוותים רב מקצועיים והמפגש עם שותפים ולקוחות מגוונים, הופכים יכולת זו לחשובה ולמאתגרת במיוחד.
מטרת הקורס הינה להקנות לסטודנטים ידע, מיומנויות וכלים לעבודה, לפיתוח, ולניהול אפקטיבי של צוותים בארגונים ושל החברים בצוותים אלו. הדגש בקרוס הינו על הבנת תהליכים המתרחשים בצוות, פתרון בעיות בצוות ומיומנויות נחוצות לעבודה בצוות ולניהולו.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
מטרות ויעדי הקורס:
1. הקניית ידע תיאורטי ומעשי בתחום הקבוצות.
2. הבנה ויישום של עקרונות לפעולה בקבוצות ובצוותי עבודה.
3. הקניית כלים מעשיים להגברת עבודת צוות אפקטיבית.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להבין, להכיר, לזהות ולנתח תהליכים קבוצתיים המתרחשים בצוותים.
2. להבין את המורכבות ואת חשיבות הגיוון בקבוצות וצוותי עבודה.
3. לתכנן עבודת צוות אפקטיבית
4. לפתח מודעות והבנה עמוקה יותר של האופן בו הם מתנהלים בצוות, והתפקידים השונים שהם ממלאים כחלק מעבודת הצוות.
5. להעריך את איכות עבודת הצוות
6. לחזק את הביצועים שלהם בסביבת עבודה קבוצתית או ניהולית, תוך הטמעת כישורים שנלמדו
*החל משנה"ל תשפ"ה הקורס יהיה 3 נ"ז.
תיאור הקורס:
הקורס נועד ללמד על התהליכים המרכזיים בניהול משאבי אנוש בארגונים ולאפשר היכרות כוללת עם הסוגיות השונות המתייחסות למשאב האנושי בארגון. זאת, תוך התבוננות במורכבות הארגונית והסביבתית.
הקורס נועד להקנות מושגים מרכזיים, ידע תיאורטי, תפיסות ומודלים עדכניים בתחום וידע יישומי, תוך הכרת כלים יישומיים ותשתיות לניהול המשאב האנושי בארגונים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
*יתכנו שינויים, הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-moodle עם פתיחת הסמסטר.
תיאור הקורס:
הקורס מחולק לשלושה חלקים עיקריים – סטטיסטיקה תיאורית, מדדי קשר ותורת ההסתברות.
במקביל לחומר התיאורטי הסטודנטים ילמדו בשיטת project-based learning על מנת לדמות את העבודה המעשית של תכנון המחקר וניתוח הנתונים המתקבלים במהלכו.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
הקורס מקנה כלים לתכנון המחקר הכמותי, ביצועו והבנת ממצאיו.
יעדי הקורס: שליטה בשיטות מחקר כמותיות, יכולת הכנת פרויקט גמר כמותי והבנת מאמרים מדעיים.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. לנסח שאלות והשערות המחקר שניתן לבדוק באמצעות הכלים הנלמדים בקורס.
2. להבין את השיקולים בבחירת כלים סטטיסטיים שמתאימים לסוגי מחקר שונים.
3. לשלוט בכלים שונים לניתוח כמותי \ גרפי של ממצאי המחקר.
4. לשלוט ביישומים סטטיסטיים (data analysis) באקסל.
5. לבנות ולנתח גרפים באמצעות אקסל.
6. להבין את החלק הכמותי של מאמרים אקדמיים.
תיאור הקורס:
קריאה וכתיבה הן מיומנויות הכרחיות לנוכח אתגרי המאה ה-21 והשינויים בשוק העבודה ובחיים. מיומנויות אלו נחוצות גם לשם כתיבת עבודות אקדמיות ודוחות מקצועיים. למיומנויות אלה תרומה חשובה לפיתוח החשיבה הניהולית ותהליכי ביצוע בעולם המודרני התחרותי.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הקורס מתבצע בכיתת מחשבים ומשלב בין הידע התיאורטי לבין התרגול המעשי. בכל פרק הסטודנטים יקבלו הקדמה תיאורטית של המושגים ושיטות של כריית נתונים. אחרי כל חלק תיאורטי הסטודנטים יתרגלו את החומר הנלמד באמצעות תוכנות מחשב (excel + weka). הדגש העיקרי של הקורס יהיה על הבנת בעיות ידע ומציאת פתרונות מעשיים לבעיות ידע שונות.
מטרות הקורס:
להקנות ידע תיאורטי ומעשי של שיטות אנליטיות להבנה וניתוח בעיות ידע שונות בניהול.
להקנות יכולת לנתח בעיית ידע באמצעות כלים של כריית נתונים.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
§ לנסח בעיית ידע knowledge problem
§ להכין בסיסי נתונים
§ לבחור כלים אנליטיים לניתוח הנתונים
§ לבצע אינטרפרטציה של תוצאות בהקשר של בעיית ידע
תיאור הקורס:
הקורס יעניק למנהלים וחוקרים מודרניים מגוון כלים מעשיים לעיבוד נתונים לצרכים עסקיים ואקדמיים. במהלך הקורס הסטודנטים יכירו את השלבים השונים של בניית בסיס נתונים – תכנון, איסוף, איחוד (harmonization of data), טיוב ועיבוד.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הקורס מספק מבט רב-תחומי בנושאים הקשורים לקבלת החלטות וניהול ידע, והוא ישלב בין תאוריות מקובלות בתחום לבין העבודה המעשית. הקורס יעסוק בהיבטים הפסיכולוגיים, הכלכליים והניהוליים בתהליכי קבלת החלטות, ובנושאים רלוונטיים בתחום ניהול הידע. לאחר לימוד התשתית התיאורטית, הסטודנטים ילמדו לעבוד עם PowerBI ויבצעו פרויקט גמר מעשי המתבסס על מאגרי נתונים אמיתיים, הכולל דוח מסכם.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הקורס מתבצע בכיתת מחשבים ומשלב בין הידע התיאורטי לבין התרגול המעשי. בכל פרק סטודנטים יקבלו הקדמה תיאורטית של מושגים ושיטות של ארגון וניתוח נתונים. אחרי כל חלק תיאורטי סטודנטים יתרגלו את החומר הנלמד באמצעות SPSS. הדגש העיקרי של הקורס יהיה על שליטה בתוכנת SPSS לצורך פתרון בעיות אנליטיות מתחומים שונים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
להקנות ידע תיאורטי ומעשי של שיטות אנליטיות להבנה וניתוח של סוגי נתונים שונים באמצעות תוכנת SPSS.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
§ להכין בסיסי נתונים
§ לבחור כלים אנליטיים לניתוח הנתונים
§ לבצע אינטרפרטציה של תוצאות
§ להשתמש במספר תוכנות סטטיסטיות במקביל
תיאור הקורס:
מטרת הקורס היא להקנות את יסודות התכנות בשפת פיתון לתלמידים חסרי רקע קודם בתחום, בדגש על תחומים בסיסים במדעי הנתונים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להשתמש בכלי תכנות בסיסיים בשפת פיתון
2. לשלוט בטכניקות תכנות שונות
3. לבקר קוד קיים
4. לכתוב קוד בסיסי לניתוח נתונים
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ו, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ו, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ו, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ו, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ו, פרטים נוספים בהמשך.
תיאור הקורס:
בסביבה תחרותית, בה ארגונים נדרשים כל העת לצמוח ולהתפתח, לשפר תהליכי עבודה ולתת שירות יוצא דופן ללקוחות, מהווה התקשורת הבינאישית והניהולית מרכיב חשוב ומשמעותי ביצירת יתרון יחסי וייחודי לארגון.
הקורס יעשיר את ידיעותיו ומיומנויותיו של המשתתף בתחום התקשורת הבינאישית והארגונית, על ידי הכרת מושגים מרכזיים בתחום התקשורת הבינאישית במישור התיאורטי, בחינת השלכותיהם היישומיות במציאות הארגונית ותרגולם הלכה למעשה.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים:
תיאור הקורס:
מטרת הקורס להנחיל ידע בתחומי אבטחת המידע ולוחמת הסייבר וזאת בשלל נושאים הקשורים בעולמות אלו, המציבים אתגרים לפרט, לארגון, לחברה ולמדינה.
במסגרת זו יבחנו האינטרנט ומרחב הסייבר ובכלל זה הגדרות, נקודות ציון ומאפיינים מרכזיים; סוגיות יסוד במידע ובאבטחתו; לצד גורמי סיכון ושחקנים שונים המציבים אתגרים לארגון – עובדים ושותפים, פושעי סייבר, האקטיביסטים ואף גורמים מדינתיים.
במסגרת איומים אלו, יבחנו סוגים שונים של מתקפות סייבר והדרך להתגונן מפניהן, בכלל זה מתקפות שונות המבוססות על "הנדסה חברתית", לצד איומים הקיימים ב"רשת האפלה" ובפייק ניוז.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להבחין בין איומי סייבר שונים ולעמוד על הבדלים ביניהם
2. לזהות את השחקנים השונים במרחב הסייבר, מאפייניהם, מטרותיהם והפעולות השונות אשר הם מבצעים
3. להציע פתרונות, אשר אינם בהכרח טכנולוגיים, לשיפור רמת אבטחת המידע הארגונית
4. לנתח פעילות מדינות בזירה הבינלאומית של מרחב הסייבר
תיאור הקורס:
הקורס מתבצע בכיתת מחשבים ומשלב בין הידע התיאורטי לבין התרגול המעשי. בכל פרק הסטודנטים יקבלו הקדמה תיאורטית של המושגים ושיטות של כריית נתונים. אחרי כל חלק תיאורטי הסטודנטים יתרגלו את החומר הנלמד באמצעות תוכנות מחשב (excel + weka). הדגש העיקרי של הקורס יהיה על הבנת בעיות ידע ומציאת פתרונות מעשיים לבעיות ידע שונות.
מטרות הקורס:
להקנות ידע תיאורטי ומעשי של שיטות אנליטיות להבנה וניתוח בעיות ידע שונות בניהול.
להקנות יכולת לנתח בעיית ידע באמצעות כלים של כריית נתונים.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
§ לנסח בעיית ידע knowledge problem
§ להכין בסיסי נתונים
§ לבחור כלים אנליטיים לניתוח הנתונים
§ לבצע אינטרפרטציה של תוצאות בהקשר של בעיית ידע
תיאור הקורס:
הקניית יסודות התכנות בשפת פיתון לתלמידים חסרי רקע קודם בתחום בדגש על ניתוח בסיסי נתונים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להשתמש בכלי תכנות בסיסיים בשפת פיתון
2. לשלוט הטכניקות תכנות ופלטפורמות שונות
3. לבקר קוד קיים
4. להעריך את יעילות הקוד
תיאור הקורס:
הקורס יעניק לסטודנטים כלים מגוונים בתחום ניתוח מערכות וניהול בסיסי נתונים, לרבות התנסות מעשית באמצעות תרגילי כיתה.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הקניית הבנת היסודות במבנה המחשבים, רשתות תקשורת וטכנולוגיית הענן לתלמידים חסרי רקע קודם בתחום בדגש על הפן השימושי.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הקורס נועד לספק לסטודנטים כלים ראשוניים להתנהלות אפקטיבית ונבונה בעולם דיני העבודה.
הקורס סוקר דינים במשפט הישראלי העוסקים בדיני העבודה.
הקורס מאפשר קבלת "ארגז כלים" לצורך היכרות והתמודדות בניהול עובדים הן כעובד והן כמעסיק.
הלימוד הינו עם דגש על פרקטיקה לאנשים בכלל ולאנשי משאבי אנוש בפרט, כאשר הדגש בקורס הינו להקנות יידע ולדעת ליישמו הלכה למעשה בהתנהלות יום יומית.
נעסוק בסוגיות המשפטיות אשר עומדות במרכז דיני העבודה בישראל ובמסגרתן, נבין כיצד מתמודדים דיני העבודה עם השינויים בעולם העבודה, ביחסי עובד מעסיק (השאלות: "מי הוא עובד?" "מי הוא מעביד?"), התארגנות עובדים, הסכמים קיבוציים, זכות השביתה ויחסי עבודה.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להכיר את החוקים בתחום דיני עבודה.
2. להכיר מושגים בסיסיים ומונחים משפטים במשפט העבודה.
3. להכיר מבחנים של עובד מעביד.
4. לקרוא ולנתח פסיקה וחקיקה בתחום משפט העבודה.
5. ליישם התנהלות משפטית נבונה בתחום דיני העבודה.
תיאור הקורס:
מחקרים רבים מראים שכדי לטפח עובדים בעלי רמה גבוהה של מחוברות, ריכוז ומיקוד, גמישות, יוזמה, מעורבות, יכולת להתמודד עם אתגרים, כוונות הישארות גבוהות, יצירתיות וקידום חדשנות וכן ביצועים משופרים, נדרשת תרבות ארגונית מעצימה. בקורס זה יוצג תפקיד מנהל משא"נ בהיבט של פיתוח תרבות ארגונית מעצימה והטמעתה. הקורס מקנה לסטודנטים היכרות עם עולם התוכן של העצמת עובדים ולמידה התנסותית בטכניקות להעצמה.
מטרות הקורס:
§ 1. הבנת החשיבות של העצמת עובדים
§ 2. הקניית ידע תיאורטי ומושגי יסוד בהעצמת עובדים
§ 3. הכרת כלים מרכזיים וטכניקות בתחום
§ 4. פיתוח יכולת יישום והתנסות במושגים הנלמדים לצורך שיפור ביצועי הארגון
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להכיר מושגים מרכזיים הקשורים לתחום העצמת עובדים
2. להעריך דרכים שונות להעצמת עובדים
3. ליישם כלים וטכניקות להעצמת עובדים
4. לפתח תהליכים ארגוניים ותכנים המעודדים העצמת עובדים
תיאור הקורס:
קורס מבוא שנועד להקנות ידע תשתיתי מעשי למנהלים, בכל הקשור לטכנולוגיה החיונית כל כך בכל תחומי חיי הפרט והארגון
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
ניהול משאבי אנוש הוא אוסף של ידע , כישורי חשיבה ומיומנויות הנרכשים תוך כדי למידה, ניסיון ותרגול. יכולתו של הסטודנט בהווה להשתלב בהצלחה ואף להנהיג את מערך משאבי האנוש בארגונים עסקיים וחברתיים תלויה, בין היתר, ביכולתו להעביר ידע נלמד לחיי היומיום ולמציאות הארגונית. ככל שהדמיון בין עולם התוכן הנלמד לבין סיטואציות ממשיות אתן יתמודד בוגר משאבי האנוש בחייו המקצועיים רב יותר, כך גוברים הסיכויים להיווצרות ידע פעיל ובר שימוש שיהווה מנוף להתמודדות טובה עם בעיות מקצועיות מורכבות.
קורס ניתוח אירועים מהווה קורס המשך למבוא לניהול משאבי אנוש. בחלקו הראשון נתמקד במתודת ניתוח האירועים ובכלי חקר כבסיס להבנת אירועים ארגוניים ובפתרון בעיות ארגוניות. בחלק השני נעמיק בניתוח אירועים בהקשר של פונקציות משאבי אנוש ספציפיות.
הקורס מאפשר לסטודנטים להתמודד בצורה עצמאית עם בעיות הקרובות למציאות ולפתח חשיבה אנליטית, גישה ביקורתית ורפלקטיבית ולהעשיר את סל הפתרונות שלהם לסיטואציות מקצועיות מגוונות.
הקורס יתנהל במתכונת היברידית, המשלבת מפגשים פרונטליים ושיעורים א- סינכרוניים. במהלך הלמידה יוצגו לסטודנטים מגוון אירועים מורכבים ומציאותיים אשר ניתוחם יתרום לידע ולהבנה של הסטודנטים את עולם משאבי האנוש ויפתח מיומנויות בהתמודדות עם אתגרים/בעיות בצורה אפקטיבית.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
להקנות לסטודנטים הבנה של סיטואציות מחיי הארגון בכלל ומחלקת משאבי אנוש בפרט , לתת כלים להתמודדות עם בעיות בתחום ולפתח את חשיבתו הרפלקטיבית לגבי אירועי חייו.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להתמודד בצורה אפקטיבית עם בעיות/אתגרים בתחום מש"א.
2. להבין את חשיבות התחקיר ככלי בארגז הכלים של מנהל משאבי האנוש.
3. להבין את תחום משאבי האנוש ואתגריו.
4. ליישם טכניקות תחקיר שונות לאירועי כישלון והצלחה.
5. לנתח אירועים מקצועיים ולהפיק מהם לקחים לשיפור התנהלות עתידית.
תיאור הקורס:
הקורס יקנה ידע, הבנה וכלים לעולם השירות - בהיבטי הלקוח, נותן השירות והארגון. הקורס יכלול ניתוח אינטראקציות שירותיות בתחום משאבי האנוש, טיפול במצבי שירות מורכבים, התמודדות עם פניות ותלונות לקוח, אפיון סגנונות שונים של לקוחות מחד ונותני שירות מאידך, עבודה עם נהלי שירות, שרשרת השירות הפנים ארגוני והשלכותיה על השירות החוץ ארגוני. בין הנושאים שידונו בקורס: ארגוני שירות –הגדרות ומושגי מפתח בתחום, סקירה היסטורית של תחום השירות והצגת תפיסות שירות חדשות, הצגת דינמיקות בשירות, מאפייני התפקיד והדילמות השירותיות, איכות ומצויינות בשירות וחשיבותם לתפוקות הארגוניות, הקורס יועבר מתוך נקודת המבט של ניהול משאבי האנוש בארגון ופיתוח אקלים שירותי.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הקורס נועד להקנות לסטודנטים הבנה יישומית של תהליכי למידה ופיתוח הדרכה בארגונים. הקורס יציג גישות ומודלים שונים לבניית מערכי הדרכה אפקטיביים ויצירת תרבות ארגונית תומכת למידה. הסטודנטים ילמדו לנתח צרכי הדרכה, לעצב ולפתח מגוון תוכניות ופתרונות הדרכה כולל טכנולוגיות למידה ולהעריך את האפקטיביות שלהן. בנוסף הקורס יעסוק בתפקידו של מנהל משאבי האנוש ומפתח ההדרכה ביצירת ארגון עם תרבות של למידה. הקורס נועד להקנות מושגים מרכזיים, ידע תיאורטי ויישומי, מודלים עדכניים ושימוש יישומי בכלים תוך הבנה עמוקה של התפקיד, הארגון ועולם הלמידה וההדרכה.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להבין מושגים מרכזיים בתהליכי פיתוח הדרכה וניהול למידה ארגונית.
2. להבין ולנתח שלבים שונים בתהליכי פיתוח ההדרכה הארגונית.
3. להבין וליישם כלים מרכזיים בתהליכי פיתוח הדרכה.
4. להבין ולהעריך את יכולת היצירה של תרבות ארגונית תומכת למידה.
תיאור הקורס:
הקורס מציג מודלים שונים לפיתוח עובדים ותגמולם ומנתח אותם. במסגרת הקורס יושם דגש על עקרונות פיתוח העובדים והתגמול מנקודת המבט של מנהל משאבי אנוש. כמו כן, נושא פיתוח הקריירה יוצג בהיבט רב מימדי של: שוק העבודה, הארגון, מנהל משאבי אנוש והעובד. בנוסף, ידונו השיקולים והדרכים לפיתוח עובדים ויבחן הקשר בין השימוש בשיטות תגמול שונות לבין המוטיבציה והאפקטיביות של עובדים. הסטודנטים יכירו מקרוב את השיקולים של מנהלי משאבי אנוש בקביעת מערכת התגמול בארגון.
מטרות הקורס:
להקנות מושגים נבחרים בתכנון פיתוח קריירה בהתאמה לשוק העובדה הנוכחי, תכנון וניהול מערך הפיתוח והתגמול של עובדים, תוך הבנת ההשלכות שלהם על האפקטיביות בעבודה, על המוטיבציה ועל תכנון הקריירה.
תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להכיר את הכוחות הפועלים בעולם העבודה והשפעתם על קריירת הפרט
2. להבין את השפעת תהליכים וכוחות בעולם העבודה על פיתוח מערך הדרכה אפקטיבי
3. להעריך את השפעתם של תהליכי ההתפתחות של עולם העבודה על פיתוח עובדים ותגמולם
4. לנתח, לפרש ולבקר את מערך ההדרכה והתגמולים הקיים בארגונים שונים
תיאור הקורס:
בעידן המודרני היום אנחנו מתמקדים בהגדלת נתח לקוח על חשבון הגדלת נתח שוק. הבנה אמיתית של האופן בו הצרכנים מרגישים חושבים או מעריכים, מסייעת לארגון לפתח אסטרטגיה מיטבית לצרכים אלו, לזיהוי הערוצים המובילים, למקסימום חשיפה ולבחירת המסרים הנכונים ליצירת יתרון יחסי לארגון.
קורס התנהגות צרכנים מתייחס לתהליכי קבלת ההחלטות של הצרכן הארגוני /הפרטי, הן לגבי רכישת שירות או מוצר מוחשי והן באמצעות חנויות מסורתיות ו/או שיווק מקוון.
הקורס בוחן כיצד הצרכן רוכש מידע, לאלו ערוצים נחשף בתהליכי איסוף המידע, מה משפיע על הבחירה ומה משאיר אותו נאמן לאחר הקניה. בנוסף, הקורס חושף את המשתתפים למודלים מודרניים בהתנהגות הצרכן ובתהליכים רצויים לקביעת אסטרטגיה מיטבית גם למוצר מוחשי וגם לשירות.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
במציאות של היום, מנהלים בכל תחום, חייבים לקבל כלים על מנת ,שתהיה לכם היכולת לקבל החלטות תפעוליות וכלכליות על הארגון אותו הם מנהלים. קורס זה נועד להקנות לתלמיד ידע בסיסי על מבנה הדיווח החשבונאי הפנימי בפירמה ובעיקר זה הקשור לייצור ולעלויות. יודגשו השימושים של האינפורמציה החשבונאית לצורך החלטות, תכנון ובקרה.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להבין מושגים שונים בחשבונאות ניהולית.
2. לנתח עלויות ברמת היחידה הבודדת.
3. לבנות תקציב בהתאם לתחזיות.
4. לנתח כדאיות ייצור אל מול חלופות שונות.
5. לנתח עלויות בהתאם לאופי הפירמה.
6. להשתמש בכלי AI לשם ניתוח.
תיאור הקורס:
במציאות של היום, מנהלים בכל תחום, חייבים לדעת את המצב הכספי של הארגון אותו הם מנהלים. קורס זה ביסודות החשבונואת הפיננסית נועד לתת למנהלים לעתיד את הכלים הבסיסיים בקריאת דו"חות כספיים, בבניית דו"חות כספיים ובניתוח דו"חות כספיים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הקניית מושגי יסוד בתיאוריה של המימון ויישומם לבעיות המימון וההשקעה של הפירמה ושל
הפרט.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להבין את ערך הזמן של הכסף
2. לבצע חישובי ריבית
3. לחשב תשלומי החזר הלוואות ולוחות סילוקין
4. לבדוק כדאיות של השקעה ולהשוות כדאיות של השקעה בפרויקטים שונים
5. לבנות את תזרים המזומנים של החברה
6. להשוות כדאיות של השקעות בתנאי אי ודאות
7. להעריך שווי של חברה ולהשוות בין כדאיות ההשקעה בתיקי השקעות שונים.
תיאור הקורס:
הקורס עוסק בהגדרת מושגים בסיסים בכלכלה בהבנת פעילותו של שוק תחרותי ואופן קביעת המחירים והכמויות בשיווי משקל. נושאי הקורס שילמדו בקורס זה: עקומת התמורה ובעיית המחסור, תנאים למסחר בינלאומי, פונקציית הייצור, מקסום רווח, עקומות ביקוש והיצע והגורמים המשפיעים עליהם, תהליך ההתכנסות לשיווי משקל תחרותי , שינויים בשיווי משקל והתערבות ממשלתית. כמו כן נדון בהבדלים בין שוק משוכלל ליצרן יחיד (מונופול). הקורס יקנה ללומדים הכרה והבנה של מושגי היסוד ומודלים אנליטיים בכל הקשור לפעולתו של השוק התחרותי והגעה לשיווי משקל.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
היכולות לנהל משא ומתן ביעילות הינה מיומנות חשובה והכרחית בחיים הפרטיים והמקצועיים שלנו. למעשה, אנו מנהלים משא ומתן מדי יום, ולרוב באופן אינטואיטיבי ולא מודע. קורס ניהול משא ומתן נועד להקנות את ההבנה ואת הכלים הנדרשים למשא ומתן בסיטואציות ניהוליות, עסקיות וגם פנים ארגוניות מול עובדים. הקורס משלב ידע תיאורטי לצד מעשי ופרקטי.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. לנתח סיטואציות של מו"מ במטרה לשיפור היכולות של ניהול מו"מ יעיל
2. ליישם אסטרטגיות וטקטיקות יעילות
3. ללמוד ולתרגל את האקלים המתאים למו"מ יעיל
4. להבין טוב יותר את תהליך המו"מ היעיל
5. לשפר את היכולות האנליטיות הקשורות בהבנת הבדלים בין תרבותיים
*קורס חובה לסטודנטים בניהול עם פטור באנגלית, שלא למדו במכללה רמת מתקדמים ב'.
תיאור הקורס: עולם העבודה החדש מאתגר ומערער את מה שידוע על על קריירה של עובדים ועל מקומם בארגונים. הקורס נועד לחשוף את הסטודנטים לעולם של ניהול קריירה בעידן הנוכחי, מנקודות המבט של העובד והארגון, ולהקנות לסטודנטים ידע, מיומנויות וכלים לקידום הקריירה האישית שלהם.
מטרות הקורס:
1. הקניית ידע תיאורטי ומעשי בנוגע למושג של קריירה בעולם העבודה הנוכחי.
2. הבנה ויישום של עקרונות לניהול נכון של קריירה, ברמת הארגון וברמת הפרט.
3. הקניית כלים מעשיים לניהול ופתוח קריירה לאורך זמן.
4. הבנה תיאורטית ומעשית של המושג "כשירות תרבותית" ברמת הפרט והארגון.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להבין, לזהות ולנתח תהליכים ומגמות בעולם העבודה ואת השלכותיהם על הקריירה שלהם.
2. לתכנן את צעדי הקריירה שלהם בטווח הקצר, הבינוני והארוך.
3. ליישם תקשורת כשירה תרבותית במפגשים עם בני תרבותיות אחרות בארגונים מגוונים.
תיאור הקורס:
הפרקים העיקריים הנלמדים בקורס: התפלגות נורמלית, הסקה סטטיסטית עם שונות ידועה ולא ידועה, רגרסיה לינארית רבת משתנים, ניתוח פלטים של excel.
במקביל לחומר התיאורטי סטודנטים ילמדו בשיטת project-based learning על מנת לדמות את העבודה המעשית של תכנון המחקר וניתוח הנתונים המתקבלים במהלכו.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
הקורס מקנה כלים לתכנון המחקר הכמותי, ביצועו והבנת ממצאיו.
יעדי הקורס: שליטה בשיטות מחקר כמותיים, יכולת הכנת פרויקט גמר כמותי והבנת מאמרים מדעיים.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הקורס עוסק בשיטות מחקר המקובלות במדעי החברה, שם דגש על החשיבה המדעית הכמותית. בקורס ישובצו דוגמאות למחקרים בתחום הניהול באופן שיאפשר לסטודנט/ית להבין את תהליך המחקר וחשיבותו, תכנון מחקרים והיישום שלהם לתחום הניהול.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
להגדיר מושגים ומונחים מרכזיים בתחום המחקר במדעי החברה
להבדיל בין סוגי מחקרים איכותניים וכמותיים ולהכיר מערכי מחקר
לנסח בעיה, שאלות מחקר והשערות מחקר.
להגדיר משתני מחקר, לזהות משתנים תלויים ובלתי תלויים.
להעריך את מאפייני המחקר והמגבלות שלו (מהימנות, תוקף, דגימה)
להכיר מקורות לאיסוף נתונים וכלי מחקר
להכיר ולבחון כלים לניתוח ראיונות איכותניים
לנסח הצעת מחקר בתחום הניהול
תיאור הקורס:
אסטרטגיות תחרותיות מהוות תכנית פעולה אופרטיבית לארגון לאחר הבנת צרכי הלקוח ומניעי קנייה. בקורס נבחן סוגי אסטרטגיות תחרותיות ואת הדרכים לבנות אותן תוך התחשבות באילוצי הארגון והסביבה ובהדגשת יתרון יחסי תחרותי.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
* יתכנו שינויים בזמני לימוד הקורסים (סמסטר/שנה)
בעשורים האחרונים הטכנולוגיה שינתה את אופי וצורת העבודה ואת צורת המפעלים, החידוש הטכנולוגי מוליד סוגיות אתיות חדשות - ESG בעולם העסקי.
סוגיות אתיות בסביבה הארגונית כגון: ESG,מידע, נתונים, פרטיות, גניבת המידע ופיקוח על העובד, צורת העבודה, מיסים ואיכות סביבה, הינם שינויים אשר צריכים לתת עליהם את הדעת.
אתיקה עסקית זהו מושג אשר נמצא כבר מתחילת המאה הקודמת , וכבר בשנות ה 50 נאמר כי "עסק הוא חלק מהחברה והסביבה שלו" הכוונה מעבר לשורת הרווח, שכן הרצון שלנו כבעלים של חברה, לעשות כמה שיותר כסף מול הדילמות המוסריות, המהוות אתגר מהותי.
ההבנה היא, שעסק חייב להתבונן על סביבתו וכיצד הוא מקיים את עצמו מבלי לפגוע בסביבה, אחרת הסביבה תפלוט אותו החוצה.
ננסה להבין כיצד פיקוח רגולטורי נותן מענה, אם בכלל, נבדוק מה תפקיד המחוקק והאם המחוקק צריך ויכול לפקח על עניינים אלו.
נתמודד וננתח עניינים אתיים, דילמות מוסריות, נכיר עמדות בענייני אתיקה של חברות מהעבר ושל חברות ענק מהווה.
הקורס נועד לספק לסטודנטים כלים ראשוניים להתנהלות אפקטיבית ונבונה ופתרון דילמות מוסריות ואתיות בעולם העסקי הפרטי ובמנהל הציבורי.
במהלך הקורס יידונו דוגמאות וספרות עדכנית בנושא.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
לזהות תרחישים ומושגים מרכזיים הקשורים לתחום האתיקה.
להבין את חשיבות ההתנהלות המשפטית הנבונה בחיי היום בכלל ובעולם העסקי בפרט.
להכיר וליישם את מערכת השיקולים שמנחה את מקבלי ההחלטות בתחום זה.
לפתח מודעות במורכבות, של קבלת החלטות המערבות דילמות אתיות.
הפנמה והכרה של גישות שונות בעולם בנושאי אתיקה ומוסר.
הטמעת התנהלות אתית נכונה בעולם העסקי ובחיי היום יום.
תיאור הקורס:
הקורס נועד לצורך היכרות עם עולם המשפט בכלל ומערכת המשפט הישראלית על רבדיה השונים בפרט.
הקורס נועד לספק לסטודנטים כלים ראשוניים להתנהלות אפקטיבית ונבונה בעולם העסקי.
הקורס סוקר דינים במשפט הישראלי העוסקים בתחומים המסחריים והעסקיים.
הקורס מאפשר קבלת "ארגז כלים" לצורך היכרות והתמודדות משפטית בניהול עסקי שוטף ומתן כלים להתנהלות עסקית יעילה ומוצלחת .
הלימוד הינו עם דגש על פרקטיקה לאנשים בכלל ולאנשי עסקים בפרט, כאשר הדגש בקורס הינו להקנות יידע ולדעת ליישמו הלכה למעשה בהתנהלות יום יומית.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. לזהות מושגים מרכזיים הקשורים לתחום המשפט ולעולם העסקים.
2. להבין את חשיבות ההתנהלות המשפטית הנבונה בחיי היום בכלל ובעולם העסקי בפרט.
3. להכיר וליישם את מערכת השיקולים שמנחה את מקבלי ההחלטות בתחום המשפט.
4. לנתח וליישם סיטואציות משפטיות.
5. ליישם התנהלות משפטית נכונה ונבונה בעולם העסקי ובחיי היום יום.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ה, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ה, פרטים נוספים בהמשך.
תיאור הקורס: הקורס “יישומי בינה מלאכותית באנליטיקה״ מציע סיכום יישומי מקיף למקצוע האנליזה של נתונים, תוך כדי שימוש במגוון כלי AI לביצוע משימות. במהלך הקורס נשתמש בכלי AI חדשים כדי למצוא, לייצר, לאסוף ולהכין נתונים, לנתח נתונים, ולהציג נתונים במצגות ולייצר דשבורד, זאת כדי להביא ארגון להסקת מסקנות. בסיום הקורס, הסטודנטים יבצעו פרויקט אנליזה של נתונים קבוצתי, ויציגו את ממצאיהם.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. לנתח נתונים ולהציג את הניתוח כדי להביא ארגון להסקת מסקנות
2. להכין נתונים בעזרת כלי בינה מלאכותית, כולל: איסוף מקורות נתונים, יצירה בדיקה וטיוב של נתונים מובנים, והוצאת מידע מתוך נתונים בלתי מובנים (טקסט, תמונה וקול).
3. הסתייעות בבינה מלאכותית לצורך הבנת נתונים והצגתם הוויזואלית
4. להציג אנליזה למקבלי החלטות, תוך כדי הסתייעות בAI
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ה, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ה, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ז, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ז, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ז, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ז, פרטים נוספים בהמשך.
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ז, פרטים נוספים בהמשך.
תיאור הקורס:
קורס מתקדם העוסק בניהול פרויקטים בתחום מערכות המידע.
מטרת הקורס הינה להכין את הסטודנטים לתפקיד מנהל/ת פרויקט.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
מטרת הקורס היא להציג לסטודנטים את האתגרים הניהוליים והטכנולוגים הייחודיים לעידן הדיגיטלי ולספק להם את המסגרת התיאורטית ומגוון רחב של דוגמאות מוחשיות (Case Studies).
ההשפעה של הטכנולוגיות הדיגיטליות על הארגון ועל הסביבה העסקית המודרנית הולכת וגדלה. הארגונים נדרשים לגבש אסטרטגיה עסקית ותהליכי עידוד חדשנות וכל ענף עסקי או תעשייה מושפעים ועוברים שינויים ע"י הטכנולוגיות הדיגיטליות, חלק מהמוצרים הופכים לדיגיטליים וכל ארגון חייב להגדיר מהי האסטרטגיה הדיגיטלית שלו ומהו המודל העסקי הדיגיטלי. יתר על כן, העידן הדיגיטלי מתאפיין במהפכה של ממש בכל הקשור לשימוש ב DATA לצורך ניהול הארגון המודרני ובתקופה האחרונה אנחנו רואים יותר ויותר ארגונים המאמצים טכנולוגיות AI מתקדמות.
הטרנספורמציה הדיגיטלית אינה פוסחת על גופי הממשל הנדרשים גם הם לבצע טרנספורמציה דיגיטלית בכל הקשור לשירות לציבור ובייעול עבודת הגופים הממשלתיים עצמם הנדרשים ללימוד רציף של הנעשה במדינות אחרות, התמודדות עם סוגיות רגולציה כבדות, התמודדות עם סוגיות הגנה בסייבר סבוכות, הבנה עמוקה של האקו סיסטם החברתי במדינה המשפיע ומושפע מהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית.
הקורס יציג לסטודנטים מודלים חדשנים, תפיסות עולם וגישות חדשניות בשירות ללקוח/אזרח, את ארכיטקטורת העל והפלטפורמות הדיגיטליות המרכזיות בהם עושים שימוש המימשל והעסקים וכיצד המהפכה הזו משפיעה על היום יום של האזרחים והעסקים במדינה תוך השפעה ישירה על הכלכלה, צמצום פערים חברתי וקירוב הפריפריה למרכז.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. להבחין במקום עבודתם ובחיים הפרטיים אילו תהליכים נכון שיעברו טרנספורמציה הדיגיטלית
2. להשתתף ולתרום ביישום תהליכי חדשנות במקום עבודתם
3. לתאר בבהירות את השימושים האפשריים בטכנולוגיות המרכזיות שבבסיס הטרנספורמציה הדיגיטלית
4. להסביר את הצורך בתוכנית אסטרטגית לארגון, את השלבים בעיצוב תוכנית אסטרטגית למערכות המידע
והקשר עם אסטרטגיית הארגון.
4. לתכנן ולעצב "מסע לקוח" חדשני ומותאם לעידן הדיגיטלי, לתהליך מעולם התוכן של הסטודנט
5. להשתתף ולתרום בתהליכי ניהול ידע במקום עבודתם
6. להבחין מהם השימושים האפשריים ביכולות הבינה המלכותית (AI) במקום עבודתם ובחיים הפרטיים
במסגרת הקורס הסטודנטים יכירו את מערכת ה- ERP של חברת SAP המובילה את שוק ה- ERP עם נתח של למעלה מ- 30%. הדגש בקורס יינתן על תהליכי ההטמעה של המערכת – התאמתה לצורכי הארגון, לרבות קסטומיזציה בסביבת ERP וזאת במטרה להעניק לסטודנטים את הידע הבסיס הנדרש להשתלבות בעולם יישום ה- ERP.
הקורס יועבר בשיתוף פעולה אקדמי עם חברת SAP ויכלול התנסות מעשית שוטפת בתוכנת ה- ERP במעבדת מחשבים.
הקורס שייך להתמחות בניהול מערכות מידע ויינתן לראשונה בשנת הלימודים תשפ״ד.
תיאור הקורס:
קורס שנועד לסכם ולחבר נושאים מרכזיים שנלמדו במסגרת לימודי התואר, ולחבר אותם עם סוגיות רלוונטיות
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ה, פרטים נוספים בהמשך.
תיאור הקורס:
הקורס מציג מסגרת התייחסות, ידע עכשווי וכלים להבנה וניתוח עקרונות האינטליגנציה הרגשית , והתפקיד שהם ממלאים בתהליכים ארגוניים. בקורס יובלטו נושאים רגשיים – דפוסים ארגונים בנוגע לרגשות, והדרכים שעובדים בוחרים להתמודד איתם – במגמה לבחון כיצד הם משפיעים על התנהגות ארגונית.
במהלך הקורס הסטודנטים/יות ייחשפו לחומרי קריאה בנושאים מגוונים כגון: קוגניציה (אינטליגנציה) ורגש, רגשות בעולם העבודה וברמת הפרט, מודלים לניהול רגשות, מודלים למנהיגות רגשית ותהליכים רגשיים בארגונים.
מטרות ויעדי הקורס:
תשומות למידה:
עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים :
* יתכנו שינויים בזמני לימוד הקורסים (סמסטר/שנה)
הקורס יילמד לראשונה בשנה"ל תשפ"ה, פרטים נוספים בהמשך.
מטרות הקורס: היכרות עם מגוון נושאים במערכות מידע
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
היכרות מעמיקה עם מגוון תהליכי ניהול ההון האנושי באמצעות מערכות ממוחשבות
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
להבין את תהליכי העבודה השונים בניהול ההון האנושי במערכות מידע
לאפיין דרישות למערכות מידע ממוחשבות לניהול ההון האנושי
להשתתף באופן פעיל בדיוני אפיון מערכות מידע ממוחשבות לניהול ההון האנושי
להעריך את הפתרונות המוצעים במערכות מידע ממוחשבות לניהול ההון האנושי
תיאור הקורס
הקורס יעסוק בתכנים הנוגעים לניהול אסטרטגי של משאבי אנוש, ובו יילמדו תכנים רלוונטיים לתפקיד מנהל משאבי האנוש כשותף עסקי בצמרת הניהולית של הארגון. הקורס ילמד בחלקו באמצעות הרצאות פרונטאליות וניתוחי אירוע. בהמשך הקורס יתבסס הקורס גם על מצגות שיוצגו בידי צוותי סטודנטים, בחלק מנושאי הקורס.
מטרות יעדי הקורס
-הקניית ידע תיאורטי ומעשי בתחומי האסטרטגיה העסקית של הארגון, שיש להם נגיעה ישירה לתחום ניהול מערך משאבי האנוש בארגון.
- הקניית כלים לניהול אפקטיבי של מערך משאבי האנוש בארגון מודרני בהתאם ליעדים האסטרטגיים של הארגון.
תפוקות הלמידה
עם סיום הקורס בהצלחה יוכל הסטודנט:
* יתכנו שינויים בזמני לימוד הקורסים (סמסטר/שנה)
תיאור הקורס:
הסביבה התחרותית דורשת מארגונים לפעול בכיוונים חדשים, להשתנות ולקחת סיכונים כדי לעמוד בדרישותיה. ארגונים שלא יסתגלו לקצב המהיר של השינויים לא ישרדו. לצד הרצון לשנות ועל אף ההכרה בצורך בשינוי, פועלים כוחות חזקים אחרים המשמרים המשכיות ויציבות והעומדים מול לחצי השינוי ובולמים אותם.
הקורס יחשוף את המשתתפים למגוון היבטים, גישות ותיאורטיות בתחום ניהול והובלת שינויים ארגוניים, יאפשר להבין תהליכי שינוי ארגוני כולל הקשיים, הדילמות והאתגרים שבהובלה ויישום של שינויים ארגוניים ויקנה כלים להובלה ויישום של שינויים ארגוניים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
המנהל הציבורי הוא הזרוע הביצועית של הממשל וככזה, הוא הכרחי על מנת להפוך החלטות וחוקים, לשירותים מוחשיים ולשמר שיטות ממשל. במהלך העשורים האחרונים, ארגונים ציבוריים עברו שינוי עמוק; זאת בעקבות תהליכים חברתיים, פוליטיים וכלכליים אשר הציבו בפניהם אתגרים חדשים ומורכבים. במטרה לייעל ולשפר את השירות הציבורי במהלך עשורים אלו, הוצעו ויושמו רפורמות ניהוליות המשלימות ומתווספות לרפורמות ישנות בתהליך תוספתי, המסייעות בפיתוח והסתגלות של מוסדות ציבוריים. חלק מהן מבטאות את המאפיינים הניהוליים המשותפים למגזרים השונים אך גם מחזקות את ייחודיהם של אלו הציבוריים.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
ניהול לוגיסטי של מערכות, בכל רמה, מחייב הכרת, הערכת, ניתוח תכנון ושיפוט אלטרנטיבות ומצבים על בסיס אובייקטיבי-כמותי.
גם אם ההחלטה הסופית של כל מנהל הינה מורכבת יותר באשר היא מביאה בחשבון גם גורמים נוספים – שליחות מטרות ויעדי הארגון, שיקולים משפיעים ממעטפת הסביבה הסוציו-ארגונית כמו גם דפוסי מסורת העבודה למול שאיפות כלל הארגון והפרטים הפועלים בו; הרי הבסיס לכל דיון והחלטה הינו הניתוח והתכנון הכמותי של היבטי והשלכות מצבים אפשריים ואלטרנטיבות ניהוליות.
הקורס בנוי מהרצאות, תרגילי בית טכניים, חלקן על בסיס מחשבה ניהולית עצמאית, לצורך תכנון ובקרת מערכות ארגוניות ולוגיסטיות, איתור וזיהוי בעיות ניהוליות ובחינת פתרונות אפשריים להן.
מטרות הקורס:
הכרת השימוש בכלים בסיסיים מדיסציפלינות של ניהול התפעול והלוגיסטיקה ואינטגרציה שלהם לתובנה ארגונית ניהולית מתקדמת וכוללנית לניתוח מצבים, בקרתם ותכנונם הניהולי על בסיס נתונים מדידים.
תשומות למידה:
1. לימוד השפה והתרבות הכלכלית במישור המיקרו-ארגוני לוגיסטי בארגונים כדי היות ברי-שיח שותפים לקובעי מדיניות הארגון בכל רמה;
2. הבנת ההכרח, והיכולת, בעבודה על בסיס כמותי;
3. הבנת המגבלות של המודלים המתמטיים ושל הגישה הכמותית בכלל;
4. הבנת יכולות ומגבלות התמרון הניהולי במישור הכלכלי-משימתי של ארגוני שירות;
5. הטמעת הצורך בבחינה מתמדת ומבוקרת של הארגון ומשימותיו על בסיס מדדים.
6. יכולת שליטה בקריאת נתונים, ניפויים, ביקורתם, יצרית תובנות מהם, לשימוש המושכל והממוקד בהם ;
7. וכמובן – הכרה טובה של כלי העבודה הכמותיים המוקנים בקורס ככלי שליטה בסיסיים ב"ארגז הכלים למנהל".
* יתכנו שינויים בזמני לימוד הקורסים (סמסטר/שנה)
תיאור הקורס:
היכולות לנהל משא ומתן ביעילות הינה מיומנות חשובה והכרחית בחיים הפרטיים והמקצועיים שלנו. למעשה, אנו מנהלים משא ומתן מדי יום, ולרוב באופן אינטואיטיבי ולא מודע. קורס ניהול משא ומתן נועד להקנות את ההבנה ואת הכלים הנדרשים למשא ומתן בסיטואציות ניהוליות, עסקיות וגם פנים ארגוניות מול עובדים. הקורס משלב ידע תיאורטי לצד מעשי ופרקטי.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. לנתח סיטואציות של מו"מ במטרה לשיפור היכולות של ניהול מו"מ יעיל
2. ליישם אסטרטגיות וטקטיקות יעילות
3. ללמוד ולתרגל את האקלים המתאים למו"מ יעיל
4. להבין טוב יותר את תהליך המו"מ היעיל
5. לשפר את היכולות האנליטיות הקשורות בהבנת הבדלים בין תרבותיים
תיאור הקורס:
הקורס יעסוק בניתוח והבנה של מושגי יסוד במאקרו כלכלה ובשוק ההון תוך התמקדות בכלכלת ישראל.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
להבין את המושגים במיקרו כלכלה
לנתח אירועים כלכליים הקשורים בתקציב מדינה ולהבין את משמעותם לכלכלה
להכיר את שוק ההון בישראל ואת מערכת החיסכון לטווח ארוך
להכיר את חשיבות החיסכון לטווח ארוך ולהבין במושגים של :פנסיה, השתלמות וקופות גמל
תיאור הקורס:
הסמינר יאפשר לסטודנטים.יות להפגין את יכולותיהם.ן בחקר תופעה הקשורה לניהול משאבי אנוש, איסוף ממצאים והסקת מסקנות. הסטודנטים.יות יתכננו ויציגו את מחקרם.ן בפני קבוצת הלומדים בשלב הרפרט כמצגת ובעבודה מסכמת כפוסטר. עבודת הסמינר תתבצע בצוותים של זוגות (אך לא יותר מכך).
הסמינר יתנהל באמצעות הנחייה היברידית משולבת (פרונטלית, סינכרונית ואסינכרונית). במסגרת הסמינר יסקרו נושאים מתחום משאבי אנוש, תכנון מחקר ושיטות מחקר. לא קיימת העדפה לביצוע הסמינר בגישה כמותנית או איכותנית.
אחת מהמטרות המרכזיות של הסמינר היא להקנות לסטודנטים/ות מושגי יסוד, ידע והתנסות בתחום של מחקר ויישומו.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס:
הסמינר יאפשר לסטודנטים להפגין את יכולותיהם בחקר תופעות הקשורות לניהול מערכות מידע, איסוף ממצאים והסקת מסקנות. הסטודנטים יתכננו את המחקר ויציגו את המחקר שלהם בפני קבוצת הלומדים ובעבודה מסכמת. במסגרת הסמינר נדרש לבצע מחקר. לא ניתן להסתפק בסקירת ספרות בלבד. המחקר יכול להיות כמותני, איכותני או משולב.
עבודת הסמינר תתבצע בצוותים של סטודנט/ית אחד/ת או שניים, לכל היותר. ללא חריגים!
ניתן להגיש את העבודה בשפה העברית או בשפה האנגלית.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
לתכנן מחקר בתחום של ניהול מערכות מידע
ליישם שיטת מחקר אמפירי או עיוני-בחקר תופעה מניהול מערכות מידע
לפתח קריאה ביקורתית של ספרות בתחום המחקר הנבחר
להציג נתונים, לפרש אותם ולהסיק מסקנות.
תיאור הקורס:
פרויקט הגמר (פרקטיקום) יאפשר לסטודנטים, עם סיום לימודיהם, להפגין את יכולותיהם באבחון של יחידה ארגונית - מערך משאבי האנוש בארגון. כמו כן, עם סיום לימודי המסלול, תיבחן היכולת להציע ליחידה הארגונית המלצות שמטרתן לשדרג את פעילות היחידה.
לצורך ביצוע פרוייקט הגמר, יידרשו הסטודנטים באופן עצמאי לאתר ולבחור ארגון בו קיים מערך ניהול משאבי אנוש.
במסגרת אותו ארגון, יבצעו הסטודנטים עבודה בת מספר שלבים: בחירת תהליך בתחום ניהול משאבי אנוש, איסוף נתונים ואבחון הפעילות של מערך משאבי האנוש בארגון, הערכה ביקורתית של פעילות זו ובניית הצעה לשדרוג הפעילות.
תוך כדי ביצוע הפרויקט, יעמדו הסטודנטים בקשר רציף עם בעלי תפקידים ממערך ניהול משאבי האנוש בארגון אותו בחרו, לצורך התייעצות והנחיה.
סגל ההוראה בפרוייקט הגמר יעניק גם הוא הדרכה וליווי מקצועי לצוותי הסטודנטים.
הסטודנטים יציגו את התוצר הסופי של עבודתם.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
פרויקט הגמר נועד ליצור בקרב הסטודנטים חיבור בין הנושאים התיאורטיים שנלמדו במהלך המסלול בניהול משאבי אנוש, לבין הביטוי המעשי של נושאים אלו בסביבות ארגוניות ממשיות. במהלך הפרויקט ידרשו הסטודנטים להביא לידי ביטוי גם את יכולתם לעבוד בצוות קטן של שני אנשים.
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
תיאור הקורס: פרויקט מעשי בתחומי מערכות מידע.
מטרת הקורס הינה להכין את הסטודנטים לתפקידים הרלוונטיים בשוק העבודה.
מטרות הקורס ופירוט תפוקות הלמידה:
עם סיום הקורס בהצלחה, הסטודנטיות/ים יוכלו:
1. לתכנן ולבצע משימות בתחום מערכות המידע
2. לשלב בין תחומי הידע השונים שנרכשו במהלך התואר
תיאור הקורס:
חלקו של השיווק הדיגיטלי מסך המכירות והפעילות העסקית של פירמות בארץ ובעולם הולך וגדל. משמעות השיווק הדיגיטלי היא למצב את הפירמה לפרסם ולהשיג את מטרותיה תוך שימוש בפלטפורמות מקוונות כגון אתרים ורשתות חברתיות.
השיווק הדיגיטלי מהווה נדבך משמעותי וחשוב בעידן האינטרנט בו רוב התקשורת היא מקוונת השיווק הדיגיטלי יעיל יותר, ממוקד לקוח, מדיד, אינטראקטיבי ומאפשר תשואה גבוהה יותר להשקעה (ROI) .
בקורס ייחשפו הסטודנטים לאסטרטגיה בבניית קמפיין דיגיטלי לארגונים החל משלב קביעת מטרות הקמפיין וקהל היעד אליו פונים וכלה בשלב קביעת המסר, בחירת הערוץ ויצירתיות הקמפיין לצורך חווית משתמש מקסימלית.
הקורס נותן מענה לארגונים פרטיים, ציבוריים, ארגונים ללא מטרות רווח מקומיים ובינלאומיים הפונים לקהל רלוונטי ומעוניינים לייצר תקשורת מקוונת ומיטבית.
מטרות הקורס:
עם סיום הקורס יעמדו לרשות הסטודנט כלים ותובנות עיוניים ומעשיים אשר יאפשרו לו:
*הקורס נלמד בשנה ג' בחוג לניהול ומוצע כקורס בחירה כלל מכללתי לתלמידים מחוגים אחרים.