קורס זה מהווה מבוא להכרות עם מושגי היסוד אנתרופולוגיה, תרבות, תיעוד מחקר מדעי וצילום ותיעודי. במהלכו יילמד הקשר בין התיאור המילולי למחקר חזותי כנקודת התחלה וככלי מלווה לתהליכי יצירה תיעודיים כגון צילום ווידיאו.
בקורס נלמדים טקסטים על תרבות ואנתרופולוגיה, כתיבת הצעות מחקר ותקצירי סרטי וידיאו תוך ניתוח והבחנה בין כתיבה טכנית, תיאורית/חזותית ופרשנית/רעיונית. הסטודנטים יידרשו לכתוב ולצלם, ישתתפו בהרצאות, עבודה עצמית וקבוצתית, ובביקורות עבודות של תרגילים בכיתה.
מטרת הקורס:
הצגת תחום עיצוב התקשורת החזותית, בדגש על שימוש בצילום כמשולב בתחום זה, מנקודת מבט עיצובית.
מטרת הקורס:
הקורס נועד לתת יסודות תקשורת חזותית, הבנת תפקיד הדיסציפלינה ומתודולוגיה לאוריינות חזותית במהלך לימודי הליבה בצילום כך שיביא לתפיסה רחבה המשלבת בין צילום ודיסציפלינות נוספות. המשתתפים יכירו וינתחו מקרי מבחן ייצוגיים, ויתנסו הלכה למעשה בתהליכי יצירה במסגרת אישית וצוותית, כל זאת במטרה לגשר על הפער בין ידע תיאורטי לבין יישומו של ידע זה בשטח בכל הקשור לתפיסת הדימוי בתהליך תקשורת צילומית ותקשורת חזותית לקראת מיצוב ומיתוג.
מטרת הקורס:
קורס זה מהווה מבוא להבנה ויישום של עריכת וידאו באמצעות התוכנה Adobe Premiere.
במטרה להכשיר את הסטודנטים לנצל באופן מושכל תכנה לעריכת וידיאו לקראת תצוגה על אמצעים שונים. הכרת חומרי גלם שונים כגון צילום, גרפיקה, סאונד ווידיאו ושילובם בעת עריכה סופית של סרטון וידיאו. הבנת מושגי יסוד בעריכת וידיאו והעקרונות הטכנולוגיים והמעשיים של תהליך עריכת הוידיאו. הסטודנטים ישתתפו בהרצאות, הדגמות תוך תרגול מעשי, עבודה עצמית, ובביקורות עבודות של תרגילים בכיתה.
מטרת הקורס:
קורס זה מהווה מבוא לצילום וידאו. היכרות עם המצלמה, טכניקות עבודה, סאונד וכל נושא התאורה והאביזרים הנלווים.
בקורס נלמדים העקרונות הטכנולוגיים והמעשיים של תהליך צילום הוידיאו.
הסטודנטים ישתתפו בהרצאות, הדגמות תוך תרגול מעשי, עבודה עצמית, ובביקורות עבודות של תרגילים בכיתה.
מטרת הקורס:
הקורס מתרכז בציור, פיסול, אדריכלות, צילום ועיצוב באמנות מודרנית, פוסט-מודרנית ועכשווית. הקורס מדגיש את התפתחות המגמות העיקריות באמנות ומבליט את יחסי הגומלין בין הרעיונות האמנותיים דרך ניתוח יצירות בהיבטיהן צורניים, אסתטיים-פילוסופיים, תרבותיים, היסטוריים וחברתיים-פוליטיים.
קורס מתוקשב סינכרוני
תקציר הקורס:
מי הראשון שחשב על צילום? מתי וכמה פעמים הוא הומצא? מה הקשר בין דהירת סוסים, פיתוח התעופה, המצאת הקולנוע, ציור אוונגרד מודרני, ניהול מדעי של עבודה וצילום? איך, ובאילו תנאים, הופך תצלום ל"אמנות"? ומה קרה לאמנות מרגע שהופיע הצילום? לאילו דיסציפלינות חדר המדיום החדש לאחר הופעתו? כיצד אפשר הצילום לצפות, למדוד ולנהל בצורות חדשות את הגוף והחברה? האם ניתן לצלם את הנפש האנושית? מתי החל הצילום הפורנוגרפי? כיצד קשור אלבום תמונות המשפחה לכתיבת היסטוריה? כיצד נפגשו הצילום והעיתונות, ואיזה קורא/צופה הם דמיינו?
מאז המצאתו הצילום מהווה טכנולוגיה מרכזית שבו זמנית מעצבת ומשקפת את החברה, בונה ומשנה את "תמונת העולם" שלנו. האם הצילום מתעד ומפיץ ידע, או שמא מסיח את דעתנו ומסמא את עיננו מלראות את המציאות? האם הוא בידור? מדע? מידע? אמנות? הקורס "תולדות הצילום" נע בין שאלות אלו דרך סקירה של רגעים היסטוריים חשובים מאז המצאת המצלמה. הקורס בוחן את פרקטיקת הצילום מזווית היסטורית, בהקשריה הרחבים-מערכתיים-תקשורתיים, כתופעה חברתית-תרבותית מרכזית בעידן המודרני, ולא רק ככלי אומנותי. הוא נבנה בשני צירים עיקריים: ציר תמטי (לפי נושאים) וציר כרונולוגי (ציר הזמן). נבחן בו כיצד שינויים היסטוריים, טכנולוגיים, חברתיים ותיאורטיים משפיעים על הדרך בה מייצרים וצורכים תצלומים. ננסה להבין מה הרלוונטיות של ההיסטוריה של הצילום לעבודה של צלמים, אמנים ומשתמשים היום. השיעורים נבנו על סמך ביבליוגרפיה עשירה ומלווים בחומרים ויזואליים מרתקים.
תפוקות למידה:
עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים:
דרישות הקורס:
נוכחות: נוכחות חובה ב-80% מהשיעורים, סטודנט/ית שלא נכח/ה ב-80% מהשיעורים לא יוכל/תוכל לגשת למבחן.
השתתפות פעילה בשיעורים: במהלך השיעורים יתקיימו דיונים ופעילויות בפורמט מקוון. הציפייה היא להשתתפות פעילה ומעורבות בנעשה בשיעורים.
ביצוע מטלות הקורס: לאורך הסמסטר, סטודנטים/יות יידרשו לבצע מטלות לקראת, בזמן או אחרי השיעור. ביצוע המטלות הוא תנאי חשוב לקיומה של למידה משמעותית וכן ישמש להערכת הסטודנטים/יות (פירוט בהמשך).
הערכת הסטודנטים/יות בקורס (פירוט מלא של המטלות יימסר במהלך שנת הלימודים):
מטלה 1: השתתפות פעילה בשיעורים – 10%
מטלה 2: מטלות קריאה – 10%
מטלה 3: עבודת אמצע הסמסטר – 20%
מטלה מסכמת: עבודת סוף הקורס בסיום הסמסטר – 60%
ציון עובר: 55/100 מהציון המשוקלל בקורס
*יתכנו שינויים. הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-Moodle עם פתיחת הסמסטר.
מטרת הקורס:
הקורס ישלב בין התנסות וחקירת ההיבטים המעשיים של הצילום עם אספקטים חזותיים, איקונוגרפיים ואסתטיים, תוך שימת דגש על שכלול האפשרויות לפיתוח תכנים באמצעות צילום, לדעת לנסח אותם ולדון עליהם.
הקורס יאפשר הבנת הקשר בין האספקטים השונים המרכיבים את הצילום, כמו: אור, קומפוזיציה, מבנה הפריים, זמן - למסרים ולהשלכות הוויזואליות שלהם. יישום ידע זה באופן מושכל ביצירת צילום ובקריאה של צילום. פיתוח היכולת לנתח צילום ולהבין דרך המרכיבים השונים שלו, את אפשרויות קריאת המשמעות שהוא מציע.
הקורס יתנהל ויפעל בתוך הטריטוריה של הצילום התעודי במטרה ליצר הבנה של המונח "תיעודי" ואפשרויות פעולה בז'אנר זה בתקופתנו אנו. יושם דגש על פיתוח יכולת לבניית גוף עבודה וניתוח קריאה ופרשנות של עבודות. וכן יושם דגש על היכולת לנסח בכתב רעיונות ותהליכים של הסטודנט.
מטרת הקורס:
הכרות עם הוידאו, ככלי לביטוי רעיוני ויצירתי, עומד במרכזו של הקורס. במהלך הסמסטר, הסטודנט/ית ירכשו כלים לפיתוח מחשבה ושפה אישיים על ידי תרגול וביקורת. דגש יושם על הגדרת מאפייני התחום, תוך צפייה בעבודות אמנים, קריאת טקסטים, מחקר אישי והתוודעות הסטודנטים אל המרחב ההיסטורי והעכשווי בו הם פועלים.
מטרת הקורס:
הקורס נועד לבסס מתודולוגיה לאוריינות חזותית במהלך לימודי הליבה בצילום כך שיביא לתפיסה
מולטידיסיפלינרית המשלבת בין צילום ודיסיפלינות נוספות.
המשתתפים יכירו וינתחו מקרי מבחן ייצוגיים, ויתנסו הלכה למעשה בתהליכי יצירה במסגרת אישית
וצוותית, כל זאת במטרה לגשר על הפער בין ידע תיאורטי לבין יישומו של ידע זה בשטח בכל
הקשור לתפיסת הדימוי בתהליך תקשורת צילומית, מיצוב ומיתוג.
מטרת הקורס:
הקורס יעסוק בכל ההיבטים של הקלטת קול, עיצוב סאונד, עריכה ופוסט הפקת אודיו לסרט, וידאו ומולטימדיה. הקניית מיומנויות מעשיות רבות לעריכת קול ומוסיקה: מיקרופונים הנכונים למטרות משתנות, טכניקות להקלטה במקומות משתנים, עריכת דיאלוג, בחירת המוזיקה הנכונה לפרויקט. "טריקים" לחיתוך תמונה ובסופו של דבר אף הלחנה ויצירת מוסיקה מקורית לסרט וידאו. הקורס יעסוק גם בהיבטים שונים של מוסיקה ועיצוב סאונד. זהו קורס מעשי מרובה בתרגילים.
מטרת הקורס:
הקורס בוחן את המדיום הדוקומנטרי ואת דרכו לשקף את המציאות להעברת מסר אישי תוך התמקדות בפרויקט נבחר המשלב כתיבת סינופסיס ותחקיר מורחב ועד הצגתו כסיפור מצולם. בעידן שבו סדרת הצילום התיעודית משלבת אמצעי הבעה קולנועיים יש חשיבות לשכלול אמצעי הביטוי הבסיסיים להעברת מסר נהיר וחד. טענה זו תיבחן לכל אורך הקורס, תוך ניתוח סוגייות הצילום הדוקומנטרי המשתקפות בעבודות יוצרים בולטים בתעשייה. בין הנושאים שבהם הסדנא תתמקד - אתיקה בצילום עיתונות, התחקיר העיתונאי, שיקולי עריכה, כיסוי משימה מוזמנת, והצילום התיעודי בעידן המולטימדיה,האינטרנט והסמארטפון.
*סטודנטים נבחרים בלבד
מטרות הקורס:
סדנה מעשית-רעיונית המפגישה את הסטודנט/ית עם מושגי יסוד, תיאוריות, מתודולוגיות ומקרי מבחן בחקר דימויים, במטרה להעמיק ולהעשיר את היכולות המעשיות ביצירת ייצוגים חזותיים לדימויים. חטיבות הנושאים העיקריות בקורס מאורגנות סביב שלושה צירים:
א. דימוי ואיקוניות מפרספקטיבת תרבות חזותית ותיאוריות אמנות ותקשורת.
ב. דימויים איקוניים, מערכות דימויים, וגילומיהם בערוצי מדיה ישנים וחדשים.
ג. ספציפיות הדימוי: חומריות, תצורת מבע ומשמעות בהקשר התרבותי-מדיומלי.
אפטר אפקטס היא תוכנה שהשימוש בה הולך וגובר בתעשייה, ובשנים האחרונות היא הפכה לכלי הכרחי עבור יוצרים בתחומי הדימוי בתנועה.
לתוכנה יישומים שונים ומגוונים בעולמות הפוסט פרודקשן, המושן דיזיין (motion design) והאנימציה.
התוכנה מאפשרת ליצור הנפשות של אלמנטים גרפיים, טקסט, וידאו ותמונות סטילס, וכן עריכת וידאו מתקדמת, ״קומפוזיטינג״, המאפשרת לעבד ולערוך את הוידאו באופן מתקדם (לדוגמא - החלפת רקע, השתלת מסכים, ריטוש וידאו וכד׳).
במהלך הקורס הסטודנטים יעבדו בכלים המרכזיים של התוכנה אשר נלמדו בשנה ב׳ וכן ילמדו ויעבדו עם כלים חדשים. הסטודנטים יוכלו ליישם את הידע בתרגילים שינתנו במסגרת הקורס וכן בעבודות בקורסים אחרים, זאת תוך הבנה והתחשבות בעקרונות העיצוב, התנועה והקומפוזיציה.
הבמאי/ית הוא היוצר הראשי בעשיית סרט ועליו מוטלת האחריות הקריאטיבית של הפרוייקט, יחד עם תזמור המחלקות השונות למען יצירה קולנועית. ככל שהבמאי מבין את המחלקות השונות שעליו להנחות, את תפקידם ויכולתם, הרי שתהליך היצירה יהיה חלק, מפוקס ומהנה יותר. תפקיד העורך הוא לביים מחדש את הסרט בחדר העריכה, יחד עם הבמאי. ככל שהבנת הבמאי עמוקה יוצר בתהליך, עם נסיון אמיתי בעשייה ועריכה, כך איכות העבודה טובה יותר.
הקורס יעסוק בשלבים השונים בפיתוח, הכנה, צילום, עריכה והפקה של סרטים נרטיביים, מיוזיק וידאו ודוקו, בצוותימ וכן בעבודה כיתתית משותפת, תוך דגש על יתרונות הבמאי העורך. כיצד ידע נרחב בצילום ועריכת וידאו, עוזר לבמאי/ית להגיע לתוצאה הטובה ביותר.
קורס זה מהותי בחשיבותו, למי שרוצה להבין לעומק תהליכי יצירת סרט ולהוציא את דמיונו לפועל ע״י כתיבה, תכנון, הפקה, צילום, עריכה ובימוי של סרטים.
*קורס חובה הנלמד במסלול דוקו
מטרות הקורס:
אחד המאפיינים הבולטים בהתפתחות המדיום הצילומי הוא המעבר לייצור ותצוגה תלת מימדית של תמונות. הקורס יציג את מגוון הגישות, הכלים, החומרה והתוכנה המשמשים היום את התהליך.
מטרת הקורס:
הסדנא תכלול מבוא לשפה קולנועית ולמיוזיק וידאו, טכניקות צילום, ויכולות לתכנן ולצלם קליפ מוזיקלי מקצועי. הסטודנט ילמד את הבסיס ליצור מיוזיק וידאו, קליפים מוזיקליים, וסוגי וידאו שונים המבוססים על מוזיקה. הוא יכיר את יסודות השפה הקולנועית והקליפים וילמד כיצד ליצור עימה ובעזרת המצלמה,מיוזיק וידאו. הסטודנט ידע לכתוב תסריט, לתכנן הפקה לקליפ מוזיקלי, לפתח סגנון ולצלם וידאו ברמה גבוהה. הסטודנט יתנסה בצילום מעשי בסטודיו וידע להשתמש בטכניקות צילום שונות כגון סלואו מושיין ומולטיקם. הסטודנט יכיר בעיות צילום שונות, מדוע הן נוצרות וכיצד להתגבר עליהן. כמו כן, ידע להשתמש בטכניקות עריכה בסיסיות ומתקדמות כדי לייצר מוצר סופי. בסוף הקורס, ירכוש הסטודנט ידע מקיף, תיאורטי ומעשי, על צילום וידאו במצלמות סינגל ריפלקס ויכולת לתכנן, לצלם ולייצר מיוזיק וידאו ברמה מקצועית.
*קורס חובה הנלמד במסלול פרסום בעידן הדיגיטלי
מטרת הקורס:
השפעתה ההולכת וגוברת של תרבות האינטרנט על חיינו, וחשיבותה של הנוכחות ברשת על מגוון תחומי היצירה החזותיים במאה ה21, הפכה את למידת התהליכים העיצוביים והטכנולוגיים של בנית אתרי האינטרנט לכלי יצירתי ושיווקי מהותי עבור סטודנטים בתחומי התקשורת הצילומית.
קורס אינטרנט ב' מהווה קורס המשך לאינטרנט א' והוא מתמקד בטכנולוגיות מתקדמות בבנית אתרים, ובעיקר בתחומי ידע מהותיים שלא נלמדו בקורס המבוא: בניית אתרים דינמיים ובעלי תכונות רספונסיביות (מוטעמות גם למכשירים ניידים). הכלי העיקרי שבאמצעותו הסטודנטים יצרו את האתרים הדינמיים היא מערכת וורדפרס שמהווה כיום כפלטפורמה הפופולרית ביותר לבנייה של אתרי תוכן דינמיים בתעשייה.
מערכת ״קוד פתוח״ זו מאפשרת למעצבים לייצר אתרי web מקצועיים בסדרי גודל שבין אתר אישי (פורטפוליו) לאתר המיועד לשרת ארגונים בינוניים.
במהלך הקורס יפיקו הסטודנטים אתרי תוכן דינמיים וחיים (אתרים שירוצו״ על שרת אינטרנט אמתי), בנושא על פי בחירתם, אותם יוכלו להמשיך ולפתח גם לאחר סיום הקורס.
*קורס התמחות לבחירה
מטרת הקורס:
הקורס עוסק בהגדרת המרחב של העשייה הדוקומנטרית, הכלים, אופני החשיבה והשפעתם על תהליך היצירה. הקורס יפרוס וישקף את המודלים הקיימים של העשייה הדוקומנטרית. ייבחנו אופני ההתייחסות לערכי השפה והזמן ביצירה, והיכולת לפרש באמצעותם את האמירה/נקיטת העמדה בסרט דוקומנטרי או כתבת מגזין קצרה. תבחן סוגיית נקודת המבט האישית של היוצר וכיצד היא משפיעה על תהליכי העבודה ותוצאת היצירה/התוצר.
*קורס חובה הנלמד במסלול דוקו
*קורס התמחות לבחירה
*קורס חובה הנלמד במסלול פרסום בעידן הדיגיטלי
*קורס הנלמד במסלול פרסום בעידן הדיגיטלי
*קורס הנלמד במסלול פרסום בעידן הדיגיטלי
מטרות הקורס:
התכנית עונה על הערכים המובילים את החוג לתקשורת צילומית ובהם החיבור לתעשייה והשילוב בין לימודים אקדמיים לפרקטיקה. התכנית מציעה ערך מוסף ייחודי לסטודנטים. תכנית ההתמחות מציעה לסטודנטים כבר במהלך שנת הלימודים האחרונה חלון הזדמנויות לשוק העבודה בישראל, אשר ירחיב את הידע וההיכרות שלהם עם טווח האפשרויות והיעדים, ויחדד עבורם את מהות השוק ,הכלים והתובנות לגיבוש עתידם, תוך שאיפה לכך שהסטודנטים יקלטו במקומות ההתמחות שלהם עם סיום לימודיהם וקבלת התואר.
קורס מתוקשב סינכרוני
תקציר הקורס:
חבורה של נערים מצלמים יחסי מין שהם מקיימים עם נערה בת גילם ומשתפים את הצילומים לאחר מכן בקבוצת "וואצאפ" מפלגה גדולה מבקשת להציב מצלמות בקלפיות; שוטרים לובשים מצלמות גוף כדי לתעד אינטראקציות שלהם עם אזרחים; צלם מגיע לזירת פיגוע לפני כוחות ההצלה ומתחיל לצלם במקום לחבוש פצועים; שחקן שהיה "הפנים" של מותג כלשהו אינו מעוניין להמשיך לשמש פרזנטור של המותג; חברת אופנה מציגה דוגמנים רזים באופן קיצוני הודות לטכנולוגיית עיבוד וריטוש תמונות; יועצת תקשורת מפרסמת פוסט עם צילום מפוברק ("פייק ניוז"); רשת חברתית מחליטה לצנזר תמונה של פוליטיקאי אוכל סטייק חזיר.... האם כל אחד מהתרחישים הנ"ל לגיטימיים? מה צריכה להיות המדיניות ביחס לכל תרחיש כזה? מה נכון? מה אתי? האם יש רק תשובה אחת נכונה?
מוסר עוסק בהסדרת הראוי והלא ראוי ביחסים בין אנשים ואתיקה היא התפיסה המקובלת בדבר ההתנהגות הראויה בתחום חיים מסוים. אבל שאלות של אתיקה בתקשורת חזותית הן כבר מזמן לא רק שאלות לפילוסופים של מוסר או לוועדות אתיקה מקצועית. כיום, כמעט לכולנו יש טלפון חכם עם מצלמה וחיבור לאינטרנט. היחסים בין אנשים הופכים להיות תלויים יותר ויותר בטכנולוגיות של תקשורת, ובכלל זה באמצעים של תקשורת חזותית, ולהתנהגות שלנו – כאזרחים, כאנשי מקצוע או כמשתמשים (users) – יש השלכות אתיות מורכבות.
הקורס יעסוק בשאלות האתיות המתעוררות בנוגע ליחסים חברתיים בסביבה הנתונה לתיווכם של אמצעי התקשורת, בדגש על תקשורת צילומית. במהלך הקורס נפרק את המודלים התקשורתיים המוכרים ונבחן את ההיבטים האתיים הנוגעים לכל מרכיב במודל. כך, לדוגמא, נשאל ראוי ומה לא ראוי ביחסים שבין צלם למצולם; או ביחסים שבין צלם לקהל. מהי האחריות שיש ליצרני תוכן וצרכני תוכן (עיתונאים, צלמים, מפיקים, פרסומאים, אזרחים) ביחס לקהילה שבתוכה הם פועלים, ביחס לתכנים המופקים והמופצים וביחס לטכנולוגיה המשמשת להפצת התכנים. במהלך הקורס, נתייחס לדילמות אתיות בתחומי תקשורת שונים, ובהם צילום תיעודי, צילום מסחרי, עבודה עיתונאית, תקשורת בידורית, תקשורת נרטיבית ועוד.
תפוקות למידה:
עם סיום הקורס בהצלחה יוכלו הסטודנטים:
1. להכיר מושגי יסוד בתיאוריות של מוסר
2. להבין טוב יותר את הדילמות האתיות והמוסריות בתקשורת חזותית
3. להבחין בין ראוי ולא ראוי במערכת היחסים שבין צלם-מצלמה-צילום-מצולם
4. לזהות ולהשתמש בעקרונות תיאורטיים בחיי המעשה
5. לפתור בקלות רבה יותר דילמות אתיות בתקשורת חזותית
דרישות הקורס:
נוכחות: נוכחות חובה ב-80% מהשיעורים, סטודנט/ית שלא נכח/ה ב-80% מהשיעורים לא יוכל/תוכל לגשת למבחן. הנוכחות תיבדק בתחילת כל שיעור.
השתתפות פעילה בשיעורים: במהלך השיעורים יתקיימו דיונים ופעילויות בפורמט מקוון. הציפייה היא להשתתפות פעילה ומעורבות בנעשה בשיעורים.
ביצוע מטלות הקורס: לאורך הסמסטר, סטודנטים/יות יידרשו לבצע מטלות לקראת השיעור או לאחריו. ביצוע המטלות הוא תנאי חשוב לקיומה של למידה משמעותית וכן ישמש להערכת הסטודנטים/יות (פירוט בהמשך).
הערכת הסטודנטים/יות בקורס (פירוט מלא של המטלות יימסר במהלך שנת הלימודים):
מטלה 1: השתתפות פעילה בשיעורים – 10%
מטלה 2: מטלות קריאה (כתיבת תגובה ל-2 מחומרי הקריאה של הקורס) – 20%
מטלה 3: העלאת נושא לדיון כיתתי (מטלה קבוצתית) – 20%
מטלה 4: עבודת אמצע הסמסטר (בזוגות) – 20%
מטלה מסכמת: עבודת סוף הקורס בסיום הסמסטר – 30%
ציון עובר: 55/100 מהציון המשוקלל בקורס
*יתכנו שינויים. הסילבוס המעודכן יפורסם באתר הקורס ב-Moodle עם פתיחת הסמסטר.
מטרת הקורס: קורס בין-תחומי משותף לשלוש קבוצות עבודה המתמקדות בתחומים ספציפיים: יחסי גומלין בין צילום לבין מדיה אחרים, יחסי גומלין בין אמנות לתרבות חזותית, וטכנולוגיות צילום דיגיטליות מתקדמות. הסטודנטים נדרשים לחבר עבודת מחקר מקורית. העבודה מתבצעת ברובה הגדול בקבוצות עבודה ובהנחיה אישית. מדי פעם מתקיימת הרצאת אחד המורים לכלל התלמידים, ובמתכונת זאת גם מפגשים עם מרצים-אורחים.
מטרת הקורס:
התנסות מודרכת בשלבים ובהיבטים העיקריים בפיתוח פרויקט יצירתי משלב הרעיון ועד התצוגה במרחב הציבורי - בין אם כתערוכה בחלל פיזי ו/או אינטרנטי, או כפרויקט צילום באלבום או במגזין. במהלך השיעורים ידרשו הסטודנטים:
1. לקחת חלק פעיל בהגדרת תחום עניין וקונטקסט תרבותי-חברתי לפרויקט האישי (יתאפשרו גם פרויקטים קבוצתיים למעוניינים בכך).
2. לגבש הצהרת כוונות - ניסוח תיאור כללי של מטרות הפרויקט ואופן ביצועו.
3. להגדיר את סוג הדיאלוג המבוקש עם נמעני העבודה - חוויית הצופים, סוג האינטראקציה איתם, וכמסקנה מכך החלל המבוקש לעבודה.
4. איפיון העבודה במרחב התרבותי והמדיומלי שאליו היא מתייחסת - ז’אנר/סוגה, קישורים מתבקשים, קונוטציות אישיות.
5. הכנת ספר פרויקט נלווה לעבודה (או כחלל תצוגה בפני עצמו).
6. הפעלת שיקולי עריכה, אוצרות והפקה ברמה האישית וברמה הקבוצתית - חלוקת תפקידים והגדרת תחומי אחריות לקראת ובזמן הצגת הפרויקטים עם גמר הלימודים.
מטרות הקורס:
תהליך הפוסט פרודקשן הוא תהליך היצירה של סרט או וידאו, המתרכז בכל הנעשה לאחר סיום צילום הסרט, אך חשיבותו היא גדולה והעבודה מתחילה עוד הרבה לפני הצילומים.
הקורס יעסוק בכל שלבי תהליך הפוסט, מבחירת מצלמה, פורמטים, כיווץ נכון של קבצים ועד ההגשה סופית של סרט.
קורס זה מהותי בחשיבותו, למי שרוצה להבין לעומק את התהליכים הכוללים תכנון ובחירת מצלמות, עריכה מתקדמת, טיפול במראה הסופי ועבודה נכונה ומסודרת בפוסט פרודקשן, של סרטים אותם הוא רוצה ליישם.
מטרת הקורס:
הקניית כלים ניהוליים, שיווקיים ומסחריים להשקת קריירה מקצועית והכנה פורטפוליו ליום שאחרי קבלת התואר, לחיים המקצועיים שלאחר סיום הלימודים.
הקורס יאפשר לסטודנט: